Gå til innhold

coronaens påvirkning på psyken til folk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere folk nå får en litt bedre forståelse for hvordan det er å være isolert og ensom etter å ha opplevd det selv (i varierende grad selvsagt, noen har jo samboere og 3 barn liksom så da er dem jo ikke alene...)? Det var jo mange som også før denne coronaen kom satt på akkurat samme måte innendørs, innestengt, helt alene uten noe annen kontakt med omverden enn matbutikk og apotek. Kanskje folk nå etter denne epidemien er over får litt bedre forståelse av hva det vil si å være ensom og alene.

Anonymkode: f35f3...9cc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, håper ihvertfall at folk kan få en bedre forståelse på det

Skrevet

Du kan jo håpe.. Jeg for min del tror ikke noe kommer til å forandre seg når det gjelder folks empati og innlevelsesevne.

Alle trodde jo Norge skulle endre seg etter 22. juli, etter Ari Behns selvmord.. Og nå.. Men jeg merker ikke noe mer raushet jeg, altså.. Men dere skal bare tro det.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker som om folk blir mer egoistiske, smålige, og selvopptatte. 

Anonymkode: 44330...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns mange er ekstremt negative

Anonymkode: 671ba...922

AnonymBruker
Skrevet

Basert på media og Kg virker det som coronaen får fram det verste i folk. Baserte på private erfaringer med slekt og venner jeg har kontakt med, så tenker folk at vi står sammen om dette, og at folk i u-land vil rammes mye hardere enn oss. Det er en «vi skal nok holde ut for vi har det egentlig bra»-holdning.

Anonymkode: 44330...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kaisamaia skrev:

Du kan jo håpe.. Jeg for min del tror ikke noe kommer til å forandre seg når det gjelder folks empati og innlevelsesevne.

Alle trodde jo Norge skulle endre seg etter 22. juli, etter Ari Behns selvmord.. Og nå.. Men jeg merker ikke noe mer raushet jeg, altså.. Men dere skal bare tro det.. 

Jeg tror de som allerede er rause er rause nå, og vil forbli det. De andre vil fortsette å mase om meg, meg, meg og jeg skal ha jeg skal ha. 😋

Heldigvis har man mange rause mennesker også, selv om de sutrete egoistene ofte får mer plass i media. 

Anonymkode: fc4ee...fd3

• Liker 1
  • Opprett ny...