AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Er i karantene fordi jeg er forkjølet, som nesten hele blokken jeg bor i er... Legen sykemeldte meg i 14 dager som jo er vanlig nå, da man gjerne ikke vet om det er corona eller bare vanlig forkjølelse hos alle. Ikke blitt testa siden jeg ikke er veldig dårlig og er heller ikke i noe risikogruppe. Nå spør den ene sjefen hver dag om jeg er frisk eller når jeg kommer på jobb igjen. Merker på tonen hans at han irriterer seg over at jeg er borte. Skjønner at det blir mer å gjøre for de andre når jeg er borte, det skal sies at jeg ikke har hatt en eneste sykedag på 3 år. Jobben min er godt opplyste om situasjonen og alle har tatt det seriøst, helt til nå virker det som.. Føler meg så teit som holder meg hjemme p.ga kanskje en liten forkjølelse. Er helt oppegående og lider ikke. Men det verste er at sjefen og kolleger virker irritert over at jeg holder meg hjemme!! Hva gjør jeg? Føles ikke riktig å gå på jobb før jeg er frisk, for TENK HVIS. Retningslinjene er jo her for en grunn.. Men hater følelsen av å bli uglesett, og samtidig irriterer jeg meg over at de ikke tenker over risikoen med at jeg kommer tilbake før jeg er frisk. Hjemmekontor er ikke mulig. Føler meg rådvill.. Anonymkode: eb804...23f
Flamme Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Bare si til sjefen din at det er 20.000kr i bot for brudd på bestemmelsene... Og hvis flere på jobben blir smittet av deg så må de også være hjemme i 14 dager. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Du får si til sjefen din at legen/FHI har sagt at du må sitte inne isolert til en dag etter at symptomene er borte. Jeg har vært skikkelig influensa/ forkjølet nå i over tre uker og jeg vet ikke hva som feiler meg, men jeg har ikke noe valg. Vi blir jo ikke testet, og må bare holde meg inne og borte fra alt og alle. Tenk hvis du har Corona, drar på jobb med litt forkjølelsessymptomer og så blir de andre syke og alle på jobb, inkludert din sjef, må sitte isolert i flere uker... Anonymkode: f3be3...012 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, Flamme skrev: Bare si til sjefen din at det er 20.000kr i bot for brudd på bestemmelsene... Og hvis flere på jobben blir smittet av deg så må de også være hjemme i 14 dager. Ja og dette vet de jo sånn egentlig, vi har snakka mye om det på jobb siste ukene. Derfor er det så nedslående at de maser og er irriterte.. Anonymkode: eb804...23f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får si til sjefen din at legen/FHI har sagt at du må sitte inne isolert til en dag etter at symptomene er borte. Jeg har vært skikkelig influensa/ forkjølet nå i over tre uker og jeg vet ikke hva som feiler meg, men jeg har ikke noe valg. Vi blir jo ikke testet, og må bare holde meg inne og borte fra alt og alle. Tenk hvis du har Corona, drar på jobb med litt forkjølelsessymptomer og så blir de andre syke og alle på jobb, inkludert din sjef, må sitte isolert i flere uker... Anonymkode: f3be3...012 Har sagt det, og lagt frem at jeg skulle ønske jeg kunne komme tilbake før. Men sånn er det ikke nå. Og dette vet de egentlig, er nok bare frustrerte for at det blir mer arbeid når jeg er borte men jeg forventet egentlig mer forståelse i disse tider... De får meg til å føle meg som en unnasluntrer, spesielt siden jeg har ganske milde symptomer Anonymkode: eb804...23f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 Er i samme båt, og vet godt hvordan enkelte kollegaer på jobb snakker om andre i karantene og det syns jeg ikke er ok. Anonymkode: 35436...79a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 Disse sjefene er vel de samme som nå sutrer fordi de ikke får brukt hytta. De bryr seg helt enkelt ikke. De forstår ikke at hvis alle som en skal komme seg tilbake på jobb nå så må vi begynne helt på nytt med restriksjoner og stenge ned hele landet. Har vi råd til en runde til med dette nå? Har sjefen din det?? Nei, hold deg hjemme til du er klar, ikke rikk deg på det. Og så ville jeg begynt å se meg om etter ny jobb når ting er tilbake til normalen, en slik sjef vil du ikke ha. Både dum og egoistisk. Anonymkode: 262dd...f01
Anbefalte innlegg