Gå til innhold

Navn på invitasjonar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Skal damenamn eller namnet på den ein er i slekt med, stå først på invitasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at damen sitt navn skal stå først. Vi har fått invitasjon til bryllup fra hans familie, og mitt navn står alltid først.

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Vi har valgt å ha alle damenavn først. Fikk en invitasjon for et par uker siden hvor mannens navn var før mitt fordi det er han som har tilknytning til mannen i det andre paret. Tror det er "lov" med begge deler :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi tenkte ikke på dette i det hele tatt, og har nok skrevet det hulter i bulter :ler: Er ikke noe jeg legger merke til selv

Skrevet

Jeg mener vi skrev navnene i den rekkefølgen som vi vanligvis sier dem. Når du omtaler et par f.eks. er det ofte du sier det ene navnet før den andre. Hos oss tror jeg vi sier det navnet der man har familiær tilhørighet først.

Men ellers er det vanlig kotyme at damenes navn kommer først, er det ikke det da?

Skrevet
Fikk en invitasjon for et par uker siden hvor mannens navn var før mitt fordi det er han som har tilknytning til mannen i det andre paret.

Vi gjorde det på denne måten der vi har mer tilknytning til den ene, og

slik:

Jeg mener vi skrev navnene i den rekkefølgen som vi vanligvis sier dem.

der det ikke var noen forskjell i forhold til tilknytning.

Tenkte faktisk ikke på at det var regler for dette :oops: Jaja. Gjort er gjort

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi gjorde det på denne måten der vi har mer tilknytning til den ene, og

slik:

der det ikke var noen forskjell i forhold til tilknytning.

Tenkte faktisk ikke på at det var regler for dette :oops: Jaja. Gjort er gjort

det er vel mer i de finere kretser slike regler blir brukt, og noen andre som ønsker å følge slike ting. Men du behøver ikke være flau, for det er nok ingen av gjestene deres som har reagert. :wink:

Skrevet

Madam Felle:

det er vel mer i de finere kretser slike regler blir brukt, og noen andre som ønsker å følge slike ting. Men du behøver ikke være flau, for det er nok ingen av gjestene deres som har reagert.

Det har du selvfølgelig rett i! Er ikke akkurat kongelig bryllup heller! :ler: (nesten, da.... :) , i hvert fall like mye styr å lage til føles det som... :-) )

Skrevet

Vi har skrevet dem i den rekkefølge som vi sier det når vi omtaler paret, altså slik det "klinger" best. Skal ærlig innrømme at vi ikke har tenkt over sånne ting i det hele tatt :oops: . Får håpe noen damer ikke blir fornærmet når mannens navn står først.

Hadde selv ikke reagert dersom sambos navn stod først på en invitasjon vi mottok.

Skrevet

Vi skrev først navnene på de vi kjenner eller er i slekt med. Der vi kjente begge i et par like godt skrev vi det sånn som det er naturlig for oss å si det. Vi tenkte ikke på at det fantes regler for dette.

Skrevet

Damenavnet først. Er høflighets regel eller noe sånnt.

Gjest gjest1
Skrevet
Damenavnet først. Er høflighets regel eller noe sånnt.

Takk skal du ha! :) Rett skal vere rett!

Gjest gjest1
Skrevet

Takk skal du ha! :) Rett skal vere rett!

Samme gjorde vi :)

Skrevet

Uhæ!! Det har ikke jeg tenkt på i det hele tatt. Vi skrev det sånn vi sier det vi.Ble nok litt hipp som happ der ja.

Skrevet

Uhæ!! Det har ikke jeg tenkt på i det hele tatt. Vi skrev det sånn vi sier det vi.Ble nok litt hipp som happ der ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...