Gå til innhold

Nabo over gangen ble hentet av ambulanse og ambulansefolka var i fullt smittevernutstyr. Er naboen da coronasyk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skvatt da jeg så ut av vinduet i sted.Naboen min rett over gangen ble bært ut på båre og ambulanse medarbeiderne var kledd i smittevernutstyr fra topp til tå. De kjørte bort med blålys. Har de smittevernutstyr på seg kun når de henter personer med Corona smitte, eller gjør de det alltid nå i disse tider? 

Anonymkode: 1b4f8...4d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

babu babu babu

Anonymkode: a0992...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er  en forholdsregel de tar nå uansett.

Anonymkode: 3f9e7...2ac

• Liker 7
Skrevet

Vi kan ikke vite om naboen din er corona-syk, men forhåpentligvis går det bra med vedkommende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er  en forholdsregel de tar nå uansett.

Anonymkode: 3f9e7...2ac

Ja. De vet jo ikke om vedkommende er smittet før de får tatt prøve.

Anonymkode: 433c2...123

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke synske. Har ikke naboen testa positivt, kan han ha luftveissymptomer som gjør at de tar forholdsregler.

Anonymkode: 36b9e...c72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være noe helt annet som har skjedd med han. Han er 82 år og verdens hyggeligste enkemann. De tar vel ikke corona prøve av alle som kommer inn på sykehuset, hvis de ikke forkjølet da. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke synske. Har ikke naboen testa positivt, kan han ha luftveissymptomer som gjør at de tar forholdsregler.

Anonymkode: 36b9e...c72

Grunnen til at jeg spurte dere er fordi jeg trodde at de kledde seg i smittevernutstyr kun når det var mistanke om Corona. Ikke hvis det var snakk om beinbrudd eller gallestein.. 🤔 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Min søsters mann fikk noe hjerteproblemer forrige uke og da kom ambulansepersonell i fullt smittevernutstyr enda han overhodet ikke hadde noe hoste. 

Anonymkode: 5a5a1...41c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skvatt da jeg så ut av vinduet i sted.Naboen min rett over gangen ble bært ut på båre og ambulanse medarbeiderne var kledd i smittevernutstyr fra topp til tå. De kjørte bort med blålys. Har de smittevernutstyr på seg kun når de henter personer med Corona smitte, eller gjør de det alltid nå i disse tider? 

Eller så kan han ha fått hjerteinfarkt, fått blødninger, falt og slått seg i dusjen osv osv osv osv osv. Smittvernsutstyr har de på fordi at de trengs på jobb og hvis plutselig mange av dem må i karantene så er det krise! 

Anonymkode: 0f6d5...e6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🙂 Jeg håper det ikke er noe alvorlig og han kommer frisk hjem igjen. 

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå behandler man de fleste som må på sykehus som covid-19 positive inntil man har prøve som beviser det motsatte. 

Anonymkode: ea156...a33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg spurte dere er fordi jeg trodde at de kledde seg i smittevernutstyr kun når det var mistanke om Corona. Ikke hvis det var snakk om beinbrudd eller gallestein.. 🤔 

Ts

Det er umulig for de å vite om noen er smittet med mindre de har testet vedkommende tidligere. Det er førevar handling, i tilfele det bekreftes smitte.

Vi kan regne med å se mye av dette hver gang ambulanser henter noen nå.

Anonymkode: 54de2...ad7

• Liker 1
Skrevet

Håper det går bra med naboen din uansett hva det er :hjerte:

• Liker 1
  • Opprett ny...