AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har i det siste året jobbet som telefonselger. Jeg begynnte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg ringer, men opplever bare sure og gretne mennesker som skjeller meg ut. Jeg viste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prøv å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som sitter i den andre enden, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. Anonymkode: 74ec9...e77 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Få deg en ordentlig jobb Anonymkode: 909d9...598 13 1
Brunello Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har i det siste året jobbet som telefonselger. Jeg begynnte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg ringer, men opplever bare sure og gretne mennesker som skjeller meg ut. Jeg viste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prøv å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som sitter i den andre enden, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. Anonymkode: 74ec9...e77 Jeg hater ikke telefonselgere, men er ikke interessert i å kjøpe noe fra de. Det forstår ikke telefonselgerne. Prøver å argumentere, selv om jeg har sagt nei. Da legger jeg på. Til alle telefon- og gateselgere: det kan godt hende jeg vil bytte strømabonnement eller kjøpe det du selger. Jeg vil imidlertid sjekke andre konkurrerende produkter også, ikke bare hoppe på dine argumenter. 19
Silva Pluvialis Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Helt utrolig at folk skjeller ut fremmede over telefon. Virker helt forferdelig å være telefonselger egentlig, nettopp fordi man blir så stygt behandlet. Skjønner godt at det påvirker deg. Utrolig respektløst å skjelle ut folk. Man må kunne si på en hyggelig måte at man ikke ønsker å kjøpe noe, f.eks, evt bare la være å ta telefonen. Man skjeller ikke ut folk. 2
Rosaboble15 Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Jeg hater ikke telefonselgere. Hater telefonselgere som lyver, eller som snakket så fort at det ikke er mulig å få med seg hva de sier. Da legger jeg på. Til de andre sier jeg som regel «takk, men nei takk» og ønsker dem en fin dag videre. Ellers har jeg jobbet som telefonselger selv, og hatet hvert minutt av de to dagene jeg prøvde det, så du har min fulle sympati i hvert fall. Med mindre du er en av de som lyver eller avbryter meg når jeg prøver å si noe. Endret 29. mars 2020 av Rosaboble15 Trykket publiser før innlegget var ferdig.... 7
Khadira Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i det siste året jobbet som telefonselger. Jeg begynnte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg ringer, men opplever bare sure og gretne mennesker som skjeller meg ut. Jeg viste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prøv å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som sitter i den andre enden, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. Anonymkode: 74ec9...e77 Dessverre ikke alle som skjønner at når de tar telefonen og hører en menneskestemme på andre siden, at det nødvendigvis da må sitte en person der for å snakke med de. Komplisert tankegang for mange, dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 Det er ikke normal folkeskikk i manges øyne å ringe rundt til fremmede til alle døgnets tider og tigge penger på en eller annen måte. Om det er bare å få pengene eller å bytte i varer. Anonymkode: 88c9d...fc6 10
Imperfectionibus Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i det siste året jobbet som telefonselger. Jeg begynnte i jobben fordi det var den eneste jeg fikk. Hver dag prøver jeg å være så hyggelig som mulig når jeg ringer, men opplever bare sure og gretne mennesker som skjeller meg ut. Jeg viste ikke at det var så mange mennesker som manglet folkeskikk her i landet. Prøv å skjerp dere, og tenk på at det er mennesker med følelser som sitter i den andre enden, og som kanskje ikke kan få seg en annen jobb. Anonymkode: 74ec9...e77 Har selv jobbet som telefonselger, men med fastlønn. Har ingenting imot dere selv om jeg har blokkert og sluttet å støtte de som ringer i disse dager, blir bare for musikalsk for meg.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 Telefonselger er plagsomme og bidrar ikke med noe positivt. Bransjen er en parasitt som burde vært forbudt. Skjønner jo at det ikke er så lett å få en skikkelig jobb, men reaksjonene på det du gjør handler ikke om deg som person. Anonymkode: 32558...2b9 18
Gjest Optimo Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Én gang lot jeg meg nesten overtale og var på vei til å inngå en avtale. Rett før vi skulle til å avslutte sier selgeren "og, forresten så koster dette også blabla et eller annet tilleggsvilkår...". Trenger jeg si at det ikke ble noen avtale? Den bransjen er så utrolig råtten. Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men hvis det likevel ringer noen så bare legger jeg på uten å si noe. TS, vi hater ikke deg som person, men den jobben du er satt til å gjøre. Jeg ville heller søkt jobb som dovasker på bussterminalen enn å ringe rundt til folk som ikke har bedt om det. Du kommer til å få mye kjeft i jobben din. Endret 29. mars 2020 av Guile
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 Grunnen til at jeg har telefon, er for å kunne holde kontakt med venner og bekjente, samt ha kontakt med nødvendige personer/instanser som jeg selv velger. Alt annet enn dette er totalt uinteressant å bruke tid på telefon med. Jeg finner det direkte frekt at fremmede som f eks telefonselgere ringer mitt telefonnr uten mitt samtykke. Prinsippet er det samme som om noen plutselig skulle komme ubedt inn i stua mi og prøve å selge meg noe. Jeg svarer som regel ikke dersom et ukjent nr ringer. Jeg sjekker opp nummeret og blokkerer det om jeg finner ut at det er telefonsalg. Skulle jeg mot formodning ta telefonen ved ukjent nr, legger jeg bare på når jeg oppdager at det er telefonsalg. Anonymkode: 87aad...46b 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 Fordi jeg syns det er utrolig frekt å ringe til folk for å selge dem noe. Jeg blir rett og slett rasende av det, og jeg har sluttet å i det hele tatt snakke med dem. Noe som ser ut til å virke for de ringer sjeldent nå. Jeg kan generelt ikke fordra å bli oppringt av noen som skal ha penger av meg. En gang ble jeg oppringt av en dame som skulle ha penger til kreftsaken, og dette mennesket presterte å true meg med at noen i familien min kunne jo få kreft, når jeg sa jeg ikke var interessert i å gi noe. Akkurat da hadde faren min kreft, og døde av det kort tid etter. Så det er jammen ikke bare de som mottar disse telefonene som er frekke. Anonymkode: 3165e...a54 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 Telefonsalg er så avlegs at jeg forstår ikke at de fortsatt får lov til å holde på. Alle de menneskene som er blitt lurt inn i dårlige avtaler og firma som fortsatt får fortsette som om ingenting er hendt! Alt for gale. Jeg er ikke interessert i å bli oppringt med "fantastiske" tilbud. Jeg vil mye heller søke det opp selv. Når JEG trenger det. Anonymkode: 5df59...08b 5
Snöhvit Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 Jeg er ikke noe fan av telefonselgeryrket, men jeg opptrer med høflighet og ber de ta meg av listen, noe de selvsagt ikke gjør 😂
Coronas Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 Hva får deg til å tro at det er greit å ringe andre mennesker for å prøve å selge noe de ikke trenger eller ønsker? Jeg finner ALT jeg trenger og ønsker meg via nettet når det passer meg. Slutt å plag oss!!!! 11
Nevian Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har også vært innom det på mine yngre dager av samme grunn som deg, men skjønner godt at folk misliker det. For meg går det mest på at hvis jeg skal kjøpe et eller annet, så skal jeg komme til deg - ikke motsatt. 3
Silva Pluvialis Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syns det er utrolig frekt å ringe til folk for å selge dem noe. Jeg blir rett og slett rasende av det, og jeg har sluttet å i det hele tatt snakke med dem. Noe som ser ut til å virke for de ringer sjeldent nå. Jeg kan generelt ikke fordra å bli oppringt av noen som skal ha penger av meg. En gang ble jeg oppringt av en dame som skulle ha penger til kreftsaken, og dette mennesket presterte å true meg med at noen i familien min kunne jo få kreft, når jeg sa jeg ikke var interessert i å gi noe. Akkurat da hadde faren min kreft, og døde av det kort tid etter. Så det er jammen ikke bare de som mottar disse telefonene som er frekke. Anonymkode: 3165e...a54 Det er jo en jobb de har. De ringer ikke for å plage folk, og de er mennesker de også. Man trenger ikke å skjelle folk ut for det. Veldig trist å høre om faren din. Sender deg gode tanker❤️❤️ Endret 29. mars 2020 av Gorilla
herzeleid Skrevet 30. mars 2020 #18 Skrevet 30. mars 2020 Jeg tror det handler om at telefonsalg i så overveldende stor grad er en plage, og at de som selger veldig ofte er påtrengende og sleipe. Mange skal gjennom hele monologen sin og ta opp tiden din, og veldig mange aksepterer ikke et nei, og høflige forsøk på avslag aksepteres ofte ikke. Det er egentlig veldig synd med både telefon- og gatesalg, fordi en misbruker folks ønske om å være høflige og imøtekommende og gjør i prosessen at folk blir mindre høflige og imøtekommende. Om en vet at selgeren i telefonen eller utenfor butikken kommer til å prate i to minutter, ikke slippe deg til og så krangle på avgjørelsen din om du sier nei er det mer fristende å bare legge på eller gå videre. Til de som jobber med telefonsalg vil jeg oppfordre til å finne seg en bedre jobb. Dette er i veldig mange tilfeller yrker som først og fremst bidrar til å forsure folks hverdag, og jeg er sikker på at dere kjenner dette selv på kroppen. Det kan ikke være noe godt for dere heller. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 Nå tar jeg meg ikke tid til en samtale med dem, jeg legger bare på. Om det er ett yrke som kunne forduftet fra jordens overflate, så er det tlf selgere. Jeg synes rett og slett de er svært uhøflige som ringer til fremmede mennesker for å tigge etter penger. Anonymkode: 5e7ca...0e7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 På 30.3.2020 den 0.51, Gorilla skrev: Det er jo en jobb de har. De ringer ikke for å plage folk, og de er mennesker de også. Man trenger ikke å skjelle folk ut for det. Veldig trist å høre om faren din. Sender deg gode tanker❤️❤️ De har frivillig valgt et yrke som plager folk. Og da må de lære seg å tåle at folk blir irriterte eller sinte. Å bli irritert eller sint er en normal reaksjon på å bli plaget. Du er tross alt, sannsynligvis, ikke den første tlf selgeren som ringer personen. Men en av svært mange. Anonymkode: 5e7ca...0e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå