Gjest Guttemamma Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Har ikke råd til å kjøpe begge delene. Hva burde jeg kjøpe? Tenkte å gå for et basseng til ca 1000 kroner så det vil jo bli mye billigere enn en trampoline til 4000 kroner. Så prisen er jo et godt argument for å kjøpe basseng. Vet jo ikke hvor lenge han vil bry seg med bassenget eller trampolinen. Kanskje begge er interessant i de første ukene? Fordelen med trampoline er vel at det kan brukes i all slags vær? Det er vel heller ikke noe styr med vedlikehold.
Fakse Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 "Alle" har jo trampoline nå, så om deg gjelder i ditt barns vennekrets er det kanskje bedre å kjøpe baseng. Men det koster om man vil fylle det med varmt vann da...
@lfa Skrevet 16. juni 2005 #4 Skrevet 16. juni 2005 Jeg ville valgt trampoline, men det er pga. interesse. Skal jeg først ha basseng, skal jeg ha et ordentlig et!
Gjest Formosiss Skrevet 16. juni 2005 #5 Skrevet 16. juni 2005 Ville valgt trampoline; som du selv sier så kan denne brukes i allslags vær, og i tillegg kan den brukes mye lengre/tidligere enn et basseng.
liv Skrevet 16. juni 2005 #6 Skrevet 16. juni 2005 Så og si alle har jo trampoline om dagen så jeg tror jeg ville gått for basseng, men da måte det blitt et ordentlig stort basseng med pumpe og sånt.
Gjest jubajuba Skrevet 17. juni 2005 #7 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har gutter som gjentatte ganger har kommet hjem med skader etter hopp på trampoline. Gang på gang maner jeg til forsiktighet, og gang på gang flyr de på dør med lukkede ører og kommer hjem med alt fra ribbeins brudd til benbrudd. Allikevel, jeg ville valgt en trampoline, med sikkerhetsnetting rundt. Kanskje kan den "stenges" slik at den ikke kan brukes av andres barn når dere ikke er hjemme også. Jeg er av den formening at barn trenger en smule tilsyn på en trampoline. Og skadene er i allefall så langt jeg har hørt ikke dødelige. Et basseng derimot, i allefall av en viss størrelse, medfører større ansvar. Det skal sikres med gjerde omkring slik at barn ikke kan komme til uten tilsyn. Erstatningsplikten er stor ved skader som forekommer i usikrede basseng. I verste fall kan barn drukne. Barns lek i basseng bør være under tilsyn. Og bruken av bassenget blir veldig avhengig av været. En trampoline kan brukes langt flere av årets dager. Også om det er litt kaldt. Og til tross for skadeomfanget gir den en veldig flott motorisk trening. Lykke til med valget.
Gjest guttemamma Skrevet 17. juni 2005 #8 Skrevet 17. juni 2005 Ja, jeg tror nok trampoline er en god ide, men hvor får man kjøpt en god en. Er de som selges på europris god nok? og hvor lenge vil man ved riktig vedlikehold kunne ha en trampoline?
Gjest jubajuba Skrevet 17. juni 2005 #9 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har kjøpt sykkel på Europris, til en kvalitet som vel... er god nok. En trampoline ville jeg lagt litt mer penger i. Kvalitet er lik sikkerhet. Og du vil nok kunne ha den lenger. Og hvor lenge barna bruker den er ikke godt å si. Min eldste på sytten ville nok hatt glede av den han også. Jeg og, for den del, om ingen av naboene så meg. Fem minutter på trampolina tilsvarer en halvtimes spasertur har jeg meg engang blitt fortalt. Den gir kjempeflott trim. Barn har mye glede på en trampoline. Den gir dessverre også mange skader. En måte å begrense det på er netting rundt, og å begrense antall barn som bruker den på samme tid. Jeg ville kjøpt trampoline hos en sportsbutikk. På kjøpet får du skikkelig veiledning og gode råd både om bruk og vedlikehold.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2005 #10 Skrevet 19. juni 2005 Jeg ville kjøpt trampoline og vannspreder
Nabodama Skrevet 19. juni 2005 #11 Skrevet 19. juni 2005 Ville kjøpt trampoline! Den kan de bruke i all slags vær. Selv kjøpte jeg trampoline til mine barn for flere år siden, og de har brukt den MYE hver sommer. Trodde de kom til å gå lei etter en stund, men det har de ikke gjort.
Kakemonster Skrevet 19. juni 2005 #12 Skrevet 19. juni 2005 Hadde kjøpt trampoline. Hadde vært altfor redd for at nabobarna skulle druknet i bassenget. Desuten er jo trampoline gøy
aline Skrevet 19. juni 2005 #13 Skrevet 19. juni 2005 trampoline, en skikkelig en hvor selve hoppe-duken går helt inntil kanten slik at man ikke sklir mellom. etter hva jeg har lest så er det der mange av skadene skjer. med nett, så vil du også hindre at barna kan falle mot/på kanten eller falle på utsiden og dermed skade seg. de nye, godt sikrede trampolinene tror jeg sikrer ganske bra mot skader. ikke for mange av gangen er en grei regel, for da kan de dette på hverandre og skade hverandre. men det bra med trampoline er jo at der kan også voksne leke sammen med barna, det er som nevnt over, god trening også for voksne å hoppe på trampoline. og gøy også for oss. ha en ball eller to inni der også, så kan barna leke med baller også. jeg tror barn digger trampoliner i maaange år, jeg vet jeg fremdeles som voksen synes det er kjempegøy.
Annie Skrevet 19. juni 2005 #14 Skrevet 19. juni 2005 Vi har trampoline fra Plantasjen. Den ble kjøpt i fjor vår og brukt mye. Den ble satt opp i april i år og er brukt mye nå også. Absolutt et godt valg for oss i allefall. Ikke noe å si på kvaliteten heller.
Gjest Lizzi Skrevet 19. juni 2005 #15 Skrevet 19. juni 2005 Vi har trampoline og sikkerhetsnett fra Europris, og jeg kan overhodet ikke klage på den.
liv-b Skrevet 19. juni 2005 #16 Skrevet 19. juni 2005 Jeg ville gått for trampoline, selv om de fleste har det De fire eldste hos oss fikk trampolline for noen mnd siden, og de hopper sent og tidlig. Jeg hopper sammen med dem også, og det er kanonartig :-) Så leker vi hoppetikken, og jeg vet ikke hva. God trim er det også. Men jeg ville ikke kjøpt trampoline uten nett... Jeg har sett at de har hatt trampoline og nett på netthandelen.no Jeg har litt angst for sånne store basseng, når de står uten oppsikt. jeg så en film en gang om en baby som datt i familiens badebasseng og druknet. Sikkert 15 år siden jeg så den, men den gjorde tydeligvis inntrykk ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå