Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som en negativ person 🤫😋

Anonymkode: b73cb...8fa

Ikke negativ. Personen virker forstyrret!

Jeg gidder ikke å tro på noen som ikke engang prøver å forklare på en forståelig måte. Da tenker jeg de har noe å skjule. Feks stemmer i hodet eller et forvrengt syn på verden.

Til det tråden handler om: 

Hadde leid en hytte da barnet mitt var 1år. Hun lå på rommet og sov. Jeg gikk inn for å se til henne kl 23 på kvelden. Lukket døren da jeg gikk. Var en slik "wc"-nøkkel i døren på utsiden. Den ble selvsagt ikke brukt. Da jeg skulle se til henne 2t senere så var døren låst! Måtte fysisk skru på nøkkelen. Mannen min var ikke i form så han la seg kl 22 på kvelden på vårt rom. Snakket med han dagen etter og han hadde ikke vært ute v rommet. Vet han stod opp for å gå på wc da jeg la meg etter dette hadde skjedd. Merkelig opplevelse.

Anonymkode: c22e5...37c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke negativ. Personen virker forstyrret!

Jeg gidder ikke å tro på noen som ikke engang prøver å forklare på en forståelig måte. Da tenker jeg de har noe å skjule. Feks stemmer i hodet eller et forvrengt syn på verden.

Til det tråden handler om: 

Hadde leid en hytte da barnet mitt var 1år. Hun lå på rommet og sov. Jeg gikk inn for å se til henne kl 23 på kvelden. Lukket døren da jeg gikk. Var en slik "wc"-nøkkel i døren på utsiden. Den ble selvsagt ikke brukt. Da jeg skulle se til henne 2t senere så var døren låst! Måtte fysisk skru på nøkkelen. Mannen min var ikke i form så han la seg kl 22 på kvelden på vårt rom. Snakket med han dagen etter og han hadde ikke vært ute v rommet. Vet han stod opp for å gå på wc da jeg la meg etter dette hadde skjedd. Merkelig opplevelse.

Anonymkode: c22e5...37c

Våkn opp før du kritiserer meg, min uvåkne sønn. Du hadde ikke forstått noe av det jeg skriver uansett om livet ditt var avhengig av det. Dette MÅ oppleves for å bli forstått, det er vel ikke vanskelig å forstå? Men at du vil oppleve i det hele tatt det laveste jeg har opplevd, det tviler jeg sterkt på. 

Faktisk, opplysning er IKKE en opplevelse. Det er før all opplevelse. Din virkelighetsmodell tillater ikke at noe slikt er mulig - fordi du fremdeles opererer under et naivt realistisk paradigme uten å innse det. Derfor er du forvirret. Tenk deg et øyeblikk at du faktisk blir "den ytre verden", ikke bare opplever den, men faktisk blir den. Og når du gjør det, skjønner du at det er ingenting/intethet og identisk med den "indre verden".

Prøv å forstå det du 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Conal skrev:

Den dagen jeg for første gang så mitt ultimate natur som Gud. Det tok bokstavelig talt pusten fra meg.

Etter dette var jeg i total sjokk og stillhet i rundt 4 timer før jeg begynte å gråte resten av de kommende ukene bare av å tenke på det. Jeg kunne ikke se et eneste menneske i øyet i ca 2 uker. 

Kult😉

Anonymkode: d82c6...d4b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skiller dere uforklarlige opplevelser fra opplevelser dere ikke kan forklare?

Anonymkode: 31026...2be

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Ja,og det skal jeg dele med dere nuh.

Kort først om meg,jeg finnes ikke relgiøs,synske er bare fjas og spøkelser finnes ikke,i boka mi🤨

Men når j var rundt 14-15 år(40 nå)pleide et par kompiser møtes torsdager for å game,se film osv.Mora hans dro og lot oss ifred.

De bodde i en gammel bygård med felles toalett i oppgangen,og en gang klarte jeg gå rett på mora som sitter og pisser i kjøkkenvasken!

Det var jo ikke kleint,og ekkelt overhodet😂Derfor var jeg alltid litt forsiktig når j gikk inn for å snylte mat etter det(fam min var alkiser og da var det ikke alltid mat hjemme)

En torsdag en stund etter den vakre eventyret med mor og meg,samt urin,sa kompisen min ja,ta mat du,som alltid var svaret.

Jeg går inn på kjøkkenet og da ser jeg en person stå på det lille badet med dør åpen,holde på foran speilet,typisk ordne seg før man går ut.Det første j gjør er å ikke se den veien mot badet som j kunne,så jeg laget brødskiver så gikk j inn mot stua igjen.

Kompisen støtte jeg på rett utenfor kjøkkenet og da spurte jeg om ikke hun skulle ut den kvelden,siden hun pleide dra før fem,dette var vel rundt seks,el noe.

Svaret hans var at joda,hun var gått før fire denne gangen.NEEI,sa j,hun står jo på badet?

J så henne jo for et min siden!så gikk vi inn på kjøkkenet og det var ikke noen på badet.

Jeg skjønte ingenting,folk blir jo ikke bare borte!

Det ble diskusjon om dette med de andre,hvor da søsteren hans sier at det hender det skrømt i leiligheten av en gammel dame,i fullt alvor.DA kjente jeg at ble stressa og et ubehag som i redd!

Det som jeg fremdeles tenker på,hva om jeg IkKE hadde ungått se,hva hadde skjedd da?

Sant,hele historien.

W

Anonymkode: 80478...c40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en gang en brann på en gård der jeg jobbet. Jeg og noen andre fikk ut dyrene, og det var noen lam som var igjen inne i røyken, og vi måtte nærmest holde pusten og "røykdykke" siden røyken var ganske tykk. Jeg gikk inn dit en siste gang for å se om det var flere lam, men det var så tykk røyk da at jeg kunne faktisk ikke se noe. Plutselig så jeg hele sauebingen i et "glimt", det var så raskt at det ikke dreide seg om at røyken trakk seg bort og kom tilbake, det ville tatt flere minutter, så jeg tror ikke jeg så dette med øynene. Jeg så bare ett lam som stod i det andre hjørnet av bingen, gikk bort dit i blinde og plukket det opp og kom meg ut med det, ellers var bingen tom.

En annen gang klarte jeg å rutsje inn i en annen bil i en by i Tyskland, da det var så glatt brostein at jeg ikke klarte å stoppe. På tross av at jeg ikke er noe god i Tysk og bare har lært det på skolen, aldri praktisert det, så snakket jeg i to timer med politiet på flytende Tysk, og jeg forstod alt hva politimannen sa. Da jeg fikk bilen på verksted og skulle snakke med han på verkstedet, måtte jeg gjøre det på Engelsk, da var de "evnene" magisk borte.

Da jeg hadde fått min første kjæreste, før mobiltelefonens tid, så skulle han gjette telefonnummeret mitt. Han gjettet 71 108, og vårt telefonnummer var 71 208. Litt av forklaringen var at han visste at det var enten 71 eller 72 først, så det kan ha vært flaks også.

En venninne av meg fra barndommen gjettet ALLTID folks stjernetegn, som oftest på første forsøk. Om hun ikke tok det på første, så tok hun det på andre. Jeg husker flere ble oppriktig forundret og også mistenksomme og lurte på hvordan hun kunne vite det. Hun kunne selvsagt ikke vite det om mennesker vi aldri hadde møtt før, så det er eller var en evne hun har.

Anonymkode: 19511...b5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Conal said:

Du kan kalle meg hva som helst, min venn. Jeg vet at du bare er en uvåken menneske uten noe slags erfaring med høyere bevistheett tilstander. Akuratt som de aller fleste i Norge og resten av verden. 

Jeg har sett totalt igjennom hva du kaller "deg" som den illusjonen den er. Jeg har sett igjennom hele mennesket totalt. 

Jeg er bevisst på at det bare er meg, og ingenting annet, uten fremtid og ingen fortid. Å lære deg er fullstendig en illusjon. Men hei, spillet må fortsette.

Så mye fritid under corona, ble permittert og ikke hjemmekontor på deg da? Dette er jo ikke en gang litt komisk, så ville valgt et annet trolletema

Anonymkode: 22cd4...cb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Conal skrev:

Den dagen jeg for første gang så mitt ultimate natur som Gud. Det tok bokstavelig talt pusten fra meg.

Etter dette var jeg i total sjokk og stillhet i rundt 4 timer før jeg begynte å gråte resten av de kommende ukene bare av å tenke på det. Jeg kunne ikke se et eneste menneske i øyet i ca 2 uker. 

Hvorfor kunne du ikke se folk i øynene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 dager før Utøya-katastrofen hadde jeg en veldig spesiell drøm. Jeg står på et jorde, og foran meg står det en mann, skallet, han er slank og i uniform. På bakken ligger det mange lik og han sikter på meg med en pistol. Jeg spør om hvorfor han drepte alle disse menneskene, og han svarte og jeg siterer ordrett det han sa: jeg hadde ikke noe annet valg, jeg måtte gjøre det. Så ser han på meg, smiler og skyter meg. Jeg våkner av smellet, gråter og vekker mannen min og forteller ham om drømmen. 4 dager senere da ABB ble arrestert sa han følgende til politiet: jeg hadde ikke noe annet valg, jeg måtte gjøre det. Da holdt jeg på å besvime. Ikke første gangen jeg har sanndrømt men dette var rett og slett bare vondt på alle måter.

Anonymkode: f40e6...0c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 dager før Utøya-katastrofen hadde jeg en veldig spesiell drøm. Jeg står på et jorde, og foran meg står det en mann, skallet, han er slank og i uniform. På bakken ligger det mange lik og han sikter på meg med en pistol. Jeg spør om hvorfor han drepte alle disse menneskene, og han svarte og jeg siterer ordrett det han sa: jeg hadde ikke noe annet valg, jeg måtte gjøre det. Så ser han på meg, smiler og skyter meg. Jeg våkner av smellet, gråter og vekker mannen min og forteller ham om drømmen. 4 dager senere da ABB ble arrestert sa han følgende til politiet: jeg hadde ikke noe annet valg, jeg måtte gjøre det. Da holdt jeg på å besvime. Ikke første gangen jeg har sanndrømt men dette var rett og slett bare vondt på alle måter.

Anonymkode: f40e6...0c1

Herregud. Sykt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Conal skrev:

Jeg er GUD

Anonymkode: b5053...e21

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Conal skrev:

Jeg er GUD

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ?

Det er stor forskjell på en opplevelse du ikke umiddelbart kan forklare, og en opplevelse som ikke kan forklares. Jeg tror veldig mange "alternative" ikke forstår dette.

Å kaste hendene opp og si halleluja, det er uforståelig, overnaturlig, heil buddha! er ikke å ha et åpent sinn, det er å gi opp og konkludere med det første som ramler en inn. En som virkelig har et åpent sinn er skeptisk, kritisk, tester ideene og avskriver forklaringsmodeller som feiler. Det er sånn vi finner ut av ting.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Okapi skrev:

Det er stor forskjell på en opplevelse du ikke umiddelbart kan forklare, og en opplevelse som ikke kan forklares. Jeg tror veldig mange "alternative" ikke forstår dette.

Å kaste hendene opp og si halleluja, det er uforståelig, overnaturlig, heil buddha! er ikke å ha et åpent sinn, det er å gi opp og konkludere med det første som ramler en inn. En som virkelig har et åpent sinn er skeptisk, kritisk, tester ideene og avskriver forklaringsmodeller som feiler. Det er sånn vi finner ut av ting.

Jada vettu😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...