Gjest Cipralex Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Hei! Legen skrev ut Cipralex, 5 mg. til meg i dag p.g.a mild depresjon. Noen som har erfaring med dette legemiddelet? Bivirkninger, hvor lang tid det tar før det virker etc? Det sterekeste jeg har brukt tidligere er Paracet, så jeg er helt "grønn" her.....
Gjest Ja Skrevet 17. juni 2005 #2 Skrevet 17. juni 2005 Ja jeg går på cipralex. Jeg begynte med 5 mg for å trappe opp til 10. Det gikk veldig fint for meg. Vanlige bivirkninger er svimmelhet og kvalme, men det går som regel over når kroppen har blitt vant til cipralex. Man kan også få litt hjertebank. Men det er verdt et forsøk! hvis du skulle finne ut at du vil slutte, må du aldri bare slutte. Du må lage en plan med legen din, for om du slutter brått vil du få noen bivirkinger. Jeg er nok prakteksempelet på at cipralex funker, men det er jo også endel det ikke er bra for. Men tror ikke det akkurat gjelder noe flertall. Dessuten går du på ganske lav dose. Dette er ikke piller man blir "avhengig" av, på samme måte som valium osv. Dt får hjernen din til å fungere mer normalt, altså signalstoffer går bedre, og vil ikke ha funksjon på en "normal" person.
Gjest Spacegirl Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Jeg bruker Cipralex, og har vel brukt det ca et år nå. Bruker 15 mg. De første par ukene hadde jeg endel bivirkninger: svimmelhet, kvalme, skalv på hendene, trøtt, men det gikk over og nå har jeg ingen bivirkninger. Er absolutt verdt å holde ut disse første ukene, for jeg har fått et helt nytt liv etter at jeg begynte på disse
Gjest Cipralex Skrevet 17. juni 2005 #5 Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar Fairy! Jeg skal bare ta 5 mg. hver dag. Hørtes nesten ut som en veldig svak dose det da?? :klø:
Gjest Spacegirl Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 Det er vel heller jeg som bruker stor dose. Tror det vanligste er 10 mg, men det anbefales å starte med 5 for å unngå de verste bivirkningene, og så kan du øke etter en stund hvis du ikke har noen effekt. Det tar vanligvis 2-3 uker (tror jeg) før du har full effekt, og hvis den ønskede virkningen ikke kommer, blir du nok anbefalt av legen å øke til 10 mg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå