AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Del Skrevet 29. mars 2020 Fikk skattesmell på 20 000, noe jeg ikke har mulighet å betale i en omgang da jeg er student med deltidsjobb. Noen som vet hvordan jeg går frem for å dele opp regningen? Anonymkode: 6ebb6...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 29. mars 2020 #2 Del Skrevet 29. mars 2020 (endret) Jeg tror at du automatisk får det delt i to? Først en faktura på 10 000 kr, så en ny en. Hvis du trenger mer enn to måneder, får du sikkert delt det opp mer hvis du sender dem en mail - spesielt i disse tider med permetteringer. Og spesielt når man er student og sitter med null rettigheter. Har selv fått stor baksmell som student, og det er skikkelig dritt! Endret 29. mars 2020 av Tibbie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. mars 2020 #3 Del Skrevet 29. mars 2020 Hvordan klarer man å bomme med 20k på skatten som student? Det er jo en anseelig andel av den totale skatten som skal betales.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Del Skrevet 29. mars 2020 1 time siden, newman01 skrev: Hvordan klarer man å bomme med 20k på skatten som student? Det er jo en anseelig andel av den totale skatten som skal betales.. Det er trukket for lite skatt?😅😊😂 jeg vet aldri på forhånd hvor mye jeg skal jobbe, har jobbet nesten 100% ved siden av studie siden august pga mange på arbeidsplass sluttet. Anonymkode: 6ebb6...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. mars 2020 #5 Del Skrevet 30. mars 2020 (endret) Man får automatisk fordelt det på to giroer dersom det er over 1000 kr. Som du ser her, skal restskatt betales i hhv august og september. Du har derfor noen måneder på deg til å jobbe inn pengene du trenger for å betale. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/ " Fikk du over 1 000 kroner i restskatt, deles summen opp i 2 fakturaer. Fristen for når du må betale avhenger av når du fikk skatteoppgjøret ditt: Fikk du skatteoppgjøret ditt 20. juni, er fristen for 1. fakturaen 20. august og 2. fakturaen 24. september. Fikk du skatteoppgjøret ditt 15. august eller senere, er fristen for 1. fakturaen 3 uker etter datoen skatteoppgjøret ditt var klart, og 2. fakturaen 8 uker etter at skatteoppgjøret ditt var klart. Hvis betalingsfristen din er på en lørdag eller søndag, kan du betale innen mandagen (første virkedag) etter fristen. Du må betale restskatten selv om du har endret etter fristen for skattemeldingen eller klaget. Hvis du ikke betaler restskatten i tide, løper det forsinkelsesrenter ved forfall frem til du betaler. Betaler du ikke innen fristen på første fakturaen, regner vi det som om du ikke har betalt i det hele tatt. Trenger du hjelp, ta kontakt med skatteoppkreveren i din kommune." Endret 30. mars 2020 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #6 Del Skrevet 30. mars 2020 Da forandrer du jo skatten underveis så slipper du dette neste år. Anonymkode: 0b5ce...255 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Del Skrevet 30. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da forandrer du jo skatten underveis så slipper du dette neste år. Anonymkode: 0b5ce...255 Skattetrekk er innlysende for noen. Ikke for andre som gjerne skulle hatt noen som gjorde det skikkelig for en. Noen å prate med som tok en på alvor og hjalp istedenfor å pekefingre oss.. Anonymkode: 4ee71...1d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Del Skrevet 30. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da forandrer du jo skatten underveis så slipper du dette neste år. Anonymkode: 0b5ce...255 Ja det har jeg allerede gjort 😊 Anonymkode: 6ebb6...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå