AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Lurer litt på om jeg er en kjip nabo.. Vi og naboen har barn på samme alder, barna vil leke sammen, og de er i en alder hvor de ikke kan leke uten tilsyn. De har tatt initiativ en gang og vi har tatt initiativ et par tre ganger mer. Barnet deres har blitt mer komfortabel, noe som er hyggelig, men det er utrolig slitsomt for meg å da holde øye med begge.. Krangling, løpe vekk, sutring og ikke helt selvstendig lek. Jeg er mye dårlig, så merker at jeg ikke orker mye, og når det drar seg mot tre timer, blir det slitsomt. Foreldrene til dette barnet sender ungen ut ofte når vi er ute og jeg blir da sittende å passe på. Samtidig er jeg førstegangsmor og ekstremt sjenert, så ikke alltid jeg tør å si ifra om ting 😅 De er to, jeg er en. Hadde vært fint om en av barnets foreldre kunne blitt med også. Det har blitt til at jeg prøver å få mitt barn til å finne på andre ting enn å gå ut i hagen med mindre jeg har energi til en til. Er det greit å gå tilbake med et barn etter en halvtime og si vi skal inn? Eller spørre om en av foreldrene også vil bli med? Anonymkode: 0ae7e...ca1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Bare gå inn når det passer for deg om det ikke er avtalt at du passer deres barn. De følger nok med litt. Om barnet deres løper bort, så la de løpe etter. Eller si fra at de må være med barnet sitt ut når det er så lite. Den sjenertheten din skaffer deg jo bare masse ekstraarbeid. Det er greit å si fra om alt, heller ikke flaut, om man gjør det på en ordentligmåte. "Fint om dere blir med X ut, jeg er ikke helt frisk så har ikke kapasitet til å løpe etter to små. Vil nødig X skal skade seg" Anonymkode: 72a25...c6a 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare gå inn når det passer for deg om det ikke er avtalt at du passer deres barn. De følger nok med litt. Om barnet deres løper bort, så la de løpe etter. Eller si fra at de må være med barnet sitt ut når det er så lite. Den sjenertheten din skaffer deg jo bare masse ekstraarbeid. Det er greit å si fra om alt, heller ikke flaut, om man gjør det på en ordentligmåte. "Fint om dere blir med X ut, jeg er ikke helt frisk så har ikke kapasitet til å løpe etter to små. Vil nødig X skal skade seg" Anonymkode: 72a25...c6a Takk for svar. Barnet deres er litt eldre enn mitt barn, og kan veien over sjøl, men jeg har hjertet i halsen og foreldrene mener nok at hn er ganske selvstendig, men jeg mener at de burde passe mer på.. Jeg har ønsket barnet velkommen for jeg ser hvor gøy de har det sammen, men nå har alle blitt litt for komfortable utenom meg, så jeg må nok bare si ifra ja 😊 Anonymkode: 0ae7e...ca1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Har det sånn selv. Tok 2 år så satt vi opp en svær hekk og oppdro barn og foreldre til at man spør før man kommer på besøk (krysser hekken). Foreldrene brukte oss som barnevakt hver gang vi var ute(også uten barn!). Vi hatet å være ute i egen hage. Kunne ikke ta et glass vin på kvelden etter ungene var i seng engang uten å få en 4 åring trampende inn på plenen på jakt etter noe å finne på. Vurderte lenge å flytte... Anonymkode: 7859b...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 Da hadde jeg bare gått når mitt barn var ferdig med å leke. Foreldre som ikke passer på barna sine får takke seg selv. Opplever det her vi bor også, men jeg går bare inn. Ber noen ganger barnet om å gå hjem når vi går. Anonymkode: 4e9ae...85f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå