Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært pilot i snart 2 år og har jobbet litt rundt i landet som flyinstruktør/simulatorinstruktør. Det er en fly-organisasjon i Afrika som gjerne ønsker å ha meg som styrmann i et av deres ambulansefly. Jeg har snakket litt med foreldrene mine og kjæresten min om det, de virker ikke så veldig begeistret.. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Tanken har streifet meg, likevel er jeg ganske usikker om jeg burde takk ja for denne jobben. 

Anonymkode: 31c49...ec2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt ja! 

Anonymkode: f1eb6...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Once in a lifetime! Gjør det :) Så fin erfaring å ha med seg videre. Du trenger jo ikke være der for alltid om du ikke liker det. 

Anonymkode: ca6c0...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du si noe mer om jobben annet enn at den er i Afrika? Hvor vil du ha base? Hva med arbeidstider, lønn, hvordan er firmaet du jobber for etc? Hvor lenge ser du for deg å ha jobben?

Hvis det var en seriøs arbeidsgiver hadde jeg sterkt vurdert å takke ja. Dette er typisk en sånn sjanse som er mye vanskeligere å gripe om 15 år, når man sitter der med to unger og huslån til pipa. 

Anonymkode: 298f7...942

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå, mens vi alle forventer at coronaepidemien skal ramme Afrika hardere enn noe annet land, kan det vel bli i overkant utfordrende. Noen hvite hjelpearbeidere opplever nå mere fiendtlig holdning enn normalt. Hvite blir utpekt som syndebukker for denne pandemien. I mange afrikanske land er lynsjemobber ikke uvanlig. Overtro, manglende kunnskap og utdanning, sammen med utstrakt fattigdom er en giftig coctail.

Jeg har selv vært innom minst 10 afrikanske land, og det er vel 2 som peker seg positivt ut, Sør-Afrika og Namibia. Ellers er det vanskelige forhold. Som hvit og velstående må man regne med å være utsatt for kriminalitet, og bør vel egentlig ha sjåfør/livvakt store deler av døgnet. Å gå alene rundt i en afrikansk storby på kveldstid kan definitivt regnes som en risikosport. Ved væpnede ran av bilister og fotgjengere, skytes gjerne offeret/ofrene. Da blir det jo ingen vitner.....

Selvsagt kan en slik jobb være et fantastisk eventyr, men da bør infrastruktur og logistikk ta høyde for sikkerhetsutfordringene, og de helseutfordringene, som ganske sikkert er der. Malaria, ebola, hiv, osv. Mye å passe på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk på KG altså 🤦‍♂️ Joda, sikkert lurt å reise til Jalla Ballaland med livet som innsats. Der har de sikkert trygg sikker arbeidsplass med god lønn også 😅 

Anonymkode: a8bb3...213

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket flysikkerheten til firmaet veldig godt, for å si det sånn. Du har ikke lyst til å fly for et selskap som ikke har ordentlig vedlikehold på flyene sine. Det er en grunn til at det er en rekke flyselskap verden over som ikke får lov til å lande på flyplasser i Europa.

Anonymkode: 05c17...a8c

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lett å få jobb som pilot i Europa akkurat nå, som om det hjelper deg å opprettholde flytimer og sertifikater er det kanskje verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger flytimer skal du få jobb i Norge senere.

Ta jobben!

Anonymkode: 90c1a...99a

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Har jobbet i Afrika (mest vest afrika) i mange år. Det er en grunn til at nesten ingen Afrikanske flyselskaper får fly i Europa, flysikkerhet er en vits der. Traff noen svenske piloter i Vest afrika for noen år siden, de sa de kunne fly der i noen år, etter det måtte de tilbake til europa. Grunnen var de måtte holde seg oppdatert på flysikkerhet (som ikke fantes i Afrika). Har sett og hørt om masse ulykker (det blir kommer nesten aldri i europeiske aviser, såfremt det ikke er noen europeiske om bord). 

Uansett, det er en fantistisk mulighet til å bo i Afrika! Ta jobben, tror ikke du kommer til å angre. Hvis det er i Vest Afrika, send meg en email, og jeg kan gi deg mere informatsjon.

;)T

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...