Gå til innhold

Hvor mange vil dø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tror dere vil dø på verdensbasis før krisen er over? Hva tror dere, og finnes det noen estimater på hva ekspertene tror? 

Håper selvsagt så få som mulig. 

Anonymkode: 2a32b...5ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper 2 millioner på verdensbasis. 

Anonymkode: ced6e...099

AnonymBruker
Skrevet

Italia er helt på toppen av kurven nå i følge modellene, og 10k har dødd. La oss da si 20k dør i Italia, et land med 60 millioner innbyggere.

Verden har 7.8 milliarder innbyggere, om alle ble like hardt rammet som Italia ville det da blitt 2.6 millioner døde. Men det er urealistisk, fordi Italia har en ekstremt gammel befolkning. I de aller fleste land i verden er befolkningen langt yngre, og de unge blir stort sett ikke alvorlig syke.

Jeg tipper 1 - 1.5 millioner døde, nesten alle gamle og syke.

Anonymkode: 0b350...291

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er hvor mange som vil dø av myndighetenes "tiltak". Hørte akkurat fra noen i Spania at de skal være med å levere ut mat til familier som ikke har mat til barna sine nå, det er en dagligvarekjede som donerer... Hører også at det er militære i gatene og at de "sprayer", men jeg vet ikke for hva. De sier at de "desinfiserer". Det er helt syke ting som foregår som ikke har noe med et virus å gjøre.

Se på folketallet i verden idag. Virker det som om "pandemier" har vært en spesielt stor trussel for oss?

Anonymkode: e0198...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvert år dør 1,8 millioner av tuberkolose. 

Dette er ingen stor krise. Vi tror det er det fordi vi selv er rammet. Men det er ikke ille sammenlignet med hvor mange millioner som dør hvert år av andre sykdommer 

Anonymkode: af6f4...3a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke globalt, men under 12000 i Norge.

Anonymkode: 6b11e...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

75000 er det antallet som forventes å dø i Norge. Det forutsetter at tallene fra WHO på 3,4% dødelighet stemmer, og at 2,2 millioner (40%) blir smittet (FHIs estimat).

Jeg kan ikke huske å ha sett noe godt ekspertestimat, som nok uansett er vanskelig å komme opp med uten å ha oversikt over ting som befolkningstetthet og helsevesen i hvert land. Men, for å gi litt perspektiv, om de norske tallene overføres til verdensbasis blir det noe over 100 millioner døde globalt.

Anonymkode: 29749...022

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

75000 er det antallet som forventes å dø i Norge. Det forutsetter at tallene fra WHO på 3,4% dødelighet stemmer, og at 2,2 millioner (40%) blir smittet (FHIs estimat).

Jeg kan ikke huske å ha sett noe godt ekspertestimat, som nok uansett er vanskelig å komme opp med uten å ha oversikt over ting som befolkningstetthet og helsevesen i hvert land. Men, for å gi litt perspektiv, om de norske tallene overføres til verdensbasis blir det noe over 100 millioner døde globalt.

75000?

Fra artikkelen du lenket

Folkehelseinstituttet tror også at én av fire som legges inn på sykehus, vil trenge intensivbehandling. Det vil utgjøre 5.500 personer totalt, og på det meste kan 600 ligge på intensiven samtidig.

Anonymkode: 4cf06...2ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper 458 i Norge. 900 000 på verdensbasis. :ikke klarsynt men vill gjetning:

Anonymkode: 1ac3a...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

75000?

Fra artikkelen du lenket

Folkehelseinstituttet tror også at én av fire som legges inn på sykehus, vil trenge intensivbehandling. Det vil utgjøre 5.500 personer totalt, og på det meste kan 600 ligge på intensiven samtidig.

75000 er enkel prosentregning. 2,2 millioner smittede, 3,4% dødelighet. Hvorfor FHI forventer en veldig mye lavere dødelighet her, enn hva WHO legger til grunn har jeg ikke sett hverken spørsmål om, eller svar på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor hardt denne rammer afrika, india, enkelte land i sør amerika og andre u-land 

Anonymkode: 880e8...02e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inkl de døde i kina, 1 milliard verden over om 3 år. Minst.

Anonymkode: 9cb7f...246

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

75000 er det antallet som forventes å dø i Norge

For noe tull. Over 4000 er bekreftet smittet, minst det tidobbelte er faktisk smitter. 25 syke gamlinger er døde. You do the maths

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

5 millioner av sykdommen det neste halvannet året.
De neste fire årene: 500 millioner av samfunnskollapsen, hungersnøden og krigene som forårsakes av sykdommen og av tiltakene som er iverksatt for å bekjempe spredning. 

Anonymkode: be113...8aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Norge, 750.

Anonymkode: 6279a...a7b

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Over 4000 er bekreftet smittet, minst det tidobbelte er faktisk smitter. 25 syke gamlinger er døde. You do the maths

"The maths" er akkurat det jeg har gjort. 2,2 millioner smittede, 3,4% dødelighet, det blir ca. 75000 døde. At du mener tallene til FHI og WHO er tull får stå for din regning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper 150 millioner vil være døde på verdensbasis når denne pandemien er forbi. 

Anonymkode: d1c5d...8eb

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"The maths" er akkurat det jeg har gjort. 2,2 millioner smittede, 3,4% dødelighet, det blir ca. 75000 døde. At du mener tallene til FHI og WHO er tull får stå for din regning.

Du bør lese på fhi sine sider en gang til. De regner ikke med at 2.2. mill vil vise symptomer en gang,men noe sånt som 733000 av disse. Andelen av de som blir alvorlig syke og dødelighet er beregnet ut i fra personer med symptomer. 

Anonymkode: 41b41...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/norge/fhi-scenario_-2_2-millioner-kan-bli-smittet-1.14938091

"

For det første viste han til at 22.000 nordmenn ifølge det nye planscenarioet kan havne på sykehus med virussykdommen. Det tilsvarer 3 prosent av dem som blir syke.

På det meste kan det bli snakk om 1.700 sykehusinnleggelser samtidig.

Folkehelseinstituttet tror også at én av fire som legges inn på sykehus, vil trenge intensivbehandling. Det vil utgjøre 5.500 personer totalt, og på det meste kan 600 ligge på intensiven samtidig."

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør lese på fhi sine sider en gang til. De regner ikke med at 2.2. mill vil vise symptomer en gang,men noe sånt som 733000 av disse. Andelen av de som blir alvorlig syke og dødelighet er beregnet ut i fra personer med symptomer. 

Jeg har lagt til grunn WHOs tall på dødelighet. WHO sier 3,4% dødelighet. FHI mener at mindre enn det vil havne på sykehus her i landet. Hvorfor FHI mener at akkurat nordmenn er så helsemessig overlegne resten av verden er det tydeligvis ingen som stiller spørsmålstegn ved...

• Opprett ny...