AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Del Skrevet 29. mars 2020 I disse tider får jeg ikke trent vanlig markløft, pga jeg ikke har stang eller vektskiver. Jeg har imidlertid manualer, og de tyngste er på 20kg. Jeg har pleid å kjøre vanlige ar arbeidssett på markløft på belastning rundt 100-120kg. Jeg bare lurte på hva slags vekt jeg da burde bruke på rumensk markløft? Når jeg holder 20kg i hver hånd (dvs totalt 40kg) synes jeg det virker litt for lett, vurderer derfor å kjøpe noen tyngre manualer. Men hvor tunge burde jeg kjøpe?.De må jo ikke være så tunge at jeg ikke klarer å holde dem med henda. Evt er det jeg som gjør øvelsen feil. Anonymkode: c9891...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Del Skrevet 29. mars 2020 Evt. ettbeins markløft kunne jeg kanskje prøvd,.. som jeg plutselig så stod nevnt i en tidligere tråd... Anonymkode: c9891...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 29. mars 2020 #3 Del Skrevet 29. mars 2020 Fra et praktisk perspektiv vil jeg anbefale deg å droppe det. I ditt tilfelle så bør du opp på hvertfall 75-80 kg belastning. Det kommer til å bli et voldsomt styr å skaffe de hantlene, for ikke å snakke om dyrt. Sikkert 3500 kr minst. Og mest sannsynlig har du ta to hantler som ikke duger til noe annet enn akkurat den ene øvelsen. Du må dessuten styre med reimer, siden du ikke kan alternere grepet. Det kan være være ekstra pes å få på hantler. Nå er det flere som har spurt, og det viser at mange tror at markløft er en helt essensiell øvelse. Det er det ikke. Jeg har svart i den andre tråden hva man kan gjøre i påvente av at studioet åpner igjen: hip thrust-varianter, nordic hamstring curls, ettbeinsmarkløft, i tillegg til det man ellers gjør av øvelser for øvre rygg osv (foroverlent sidehev, kanskje litt shrugs, osv.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 29. mars 2020 #4 Del Skrevet 29. mars 2020 Du kan bruke strikker for å øke belastningen også, det gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Del Skrevet 30. mars 2020 Kjør ettbeins og øk time under tension. Anonymkode: 46280...b96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå