AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Har en nabo som setter en stol oppe i hagen (rekkehus) rett mot soveromsvindu mitt. Der sitter han og drikker morgenkaffen, Syns det er kjempe ekkelt og vet han har satt den der på pur f, etter en krangel i fjor der jeg sluttet å danse etter hans pipe. Overreagerer jeg eller er det innafor?? Anonymkode: 7f334...c5e
Trolltunge Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har gardiner pluss rullegardin. At naboen er ubehagelig generelt er kanskje en ting, men akkurat dette burde være løsbart. 19
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Uten å vite forhistorien er det umulig å vite om du overdriver eller ei. Uten noe forhistorie: Ja, du overdriver. Anonymkode: 4d01b...c29 15
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Du overreagerer Anonymkode: 7d9ec...580 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, Trolltunge skrev: Jeg har gardiner pluss rullegardin. At naboen er ubehagelig generelt er kanskje en ting, men akkurat dette burde være løsbart. Har gardiner selvfølgelig men jævlig ekkelt at du vet han sitter der, burde kanskje begynne å sove med lukket vindu så slipper jeg se han når jeg lukker det og bare la han sitte der til utstiling Anonymkode: 7f334...c5e
Trolltunge Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har gardiner selvfølgelig men jævlig ekkelt at du vet han sitter der, burde kanskje begynne å sove med lukket vindu så slipper jeg se han når jeg lukker det og bare la han sitte der til utstiling Anonymkode: 7f334...c5e Ja jeg synes det høres ut som en bra ide. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten å vite forhistorien er det umulig å vite om du overdriver eller ei. Uten noe forhistorie: Ja, du overdriver. Anonymkode: 4d01b...c29 Forhistorien er at han plutselig har begynnt å drikke kaffekoppen ikke inntil husveggen men oppe i hagen oppstilt rett mot soveromsvindu mittmed direkte innsyn kanskje 3-4 meter unna. For noen år siden sa han til meg at han satte stolen sånn (da mot en annen nabo) for å psyke han ut, nå har han bare flyttet den 2 meter og rett inn mot meg. Anonymkode: 7f334...c5e 5
tussi680 Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Hadde dratt for gardinene enkelt og greit. Har litt av det samme prbl. Tar vekk gardinene når det er tid for det. 2
Ulven Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Forhistorien er at han plutselig har begynnt å drikke kaffekoppen ikke inntil husveggen men oppe i hagen oppstilt rett mot soveromsvindu mittmed direkte innsyn kanskje 3-4 meter unna. For noen år siden sa han til meg at han satte stolen sånn (da mot en annen nabo) for å psyke han ut, nå har han bare flyttet den 2 meter og rett inn mot meg. Anonymkode: 7f334...c5e Kjøp folie du kan legge på vinduet som blurrer for innsyn, men slipper gjennom lys. Så kan naboen sitte der som en dust og kikke på et vindu han ikke ser gjennom. 13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 Ta det opp med styret i sameiet? Men først må du konfrontere naboen din med dette,og si at du synes det er ubehagelig og spørre hvorfor han gjør det. Hvis ikke han kan flytte seg, så er han psykisk ustabil. Anonymkode: 908c0...023 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, Ulven skrev: Kjøp folie du kan legge på vinduet som blurrer for innsyn, men slipper gjennom lys. Så kan naboen sitte der som en dust og kikke på et vindu han ikke ser gjennom. At jeg ikke har tenkt på det Tusen takk Anonymkode: 7f334...c5e 2
Pinkee Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 Hør på @Ulven Da ser ikke du han, og han ser ikke deg. Problem løst! Eller, du kan begynne å drikke morgenkaffen din på soverommet, gloende på den idioten som sitter i hagen, gjerne vinke litt til han og spørre om han har en fin dag osv. Da blir det ikke så gøy å prøve å psyke deg ut. 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta det opp med styret i sameiet? Men først må du konfrontere naboen din med dette,og si at du synes det er ubehagelig og spørre hvorfor han gjør det. Hvis ikke han kan flytte seg, så er han psykisk ustabil. Anonymkode: 908c0...023 HAn jobber innen psykatrien så tanke har slått meg at han er yrkesskadet. Anonymkode: 7f334...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en nabo som setter en stol oppe i hagen (rekkehus) rett mot soveromsvindu mitt. Der sitter han og drikker morgenkaffen, Syns det er kjempe ekkelt og vet han har satt den der på pur f, etter en krangel i fjor der jeg sluttet å danse etter hans pipe. Overreagerer jeg eller er det innafor?? Anonymkode: 7f334...c5e Hvordan vet du at han sitter i hagen og drikker morgenkaffen og ser ned på soveromsgardinene dine? Altså, jeg som de fleste andre fra tettbygd strøk har bodd i blokk med innsyn. Og da kjøper en seg gardiner som en liker. Og så trekker man de, for. Og så lever man slik bortsett fra når man lufter. Anonymkode: 7242d...067 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 Psyk han ut med å ikke bry deg 😁😁😁 Anonymkode: 65ac6...4d8 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 HUSK at om du kjøper folie, så er det ofte mulig å se gjennom foliet på nattestid, så bruk gardiner for det om på kvelden 🙂 Men på dagtid er det supert! Anonymkode: e0be6...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han sitter i hagen og drikker morgenkaffen og ser ned på soveromsgardinene dine? Altså, jeg som de fleste andre fra tettbygd strøk har bodd i blokk med innsyn. Og da kjøper en seg gardiner som en liker. Og så trekker man de, for. Og så lever man slik bortsett fra når man lufter. Anonymkode: 7242d...067 Hver gang jeg skal lukke vindu sitter han der, går jeg ut på terrassen sitter han der og ser rett ned på meg, han har en liten bakke ca 1 meter over soveromvindu. Det er ikke et naturlig sted å sitte i det hele tatt Bor ikke så tett at at det er et problem annet enn når han da setter stolen i bakken 50 cm fra gjerde. Anonymkode: 7f334...c5e
Imperfectionibus Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en nabo som setter en stol oppe i hagen (rekkehus) rett mot soveromsvindu mitt. Der sitter han og drikker morgenkaffen, Syns det er kjempe ekkelt og vet han har satt den der på pur f, etter en krangel i fjor der jeg sluttet å danse etter hans pipe. Overreagerer jeg eller er det innafor?? Anonymkode: 7f334...c5e Overreaksjon. Tror du nok kan legge litt for mye i det pga forhistorien og at du gjennerelt misliker han 1
Imperfectionibus Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det opp med styret i sameiet? Men først må du konfrontere naboen din med dette,og si at du synes det er ubehagelig og spørre hvorfor han gjør det. Hvis ikke han kan flytte seg, så er han psykisk ustabil. Anonymkode: 908c0...023 Å ikke la andre overstyre eiendomsretten er ikke noe som gjør en psykisk ustabil.
tussi680 Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 Det virker som om han vil ha tilbake viljen sin fordi du skriver at han ar satt den der etter en krangel der du ikke ga deg? Ha noe foran vinduet, han driver og psyker deg ut, tester deg så gjør bare som du sjøl vil og ha noe foran, uansett hvor lenge det går. . Ikke la deg presse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå