Gå til innhold

Hvorfor spiser Kina villdyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Under krigen lagde jo folk (i Norge) mel av bark....

Og med fare for å høres rasistisk ut, så er kineserene er litt "merkelig" folkeferd...

Anonymkode: e6070...251

Ja under Napolionskrigen i forkant av 1814. Ikke under 2VK.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere grunner:

- tradisjon: før i tiden spiste de ville dyr og det er blitt status i dag. 

- kinesisk medisin og overtro; utbredt å tro at ulike kroppsdeler of kroppsvæsker fra diverse dyr kan kurere sykdommer

- Staten har oppmuntret bønder til å avle dyr som bjørner, rotter, etc for ekstra inntekt, så med mindre staten kan finne en alternativ inntekskilde så er det lite sannsynlig at kinesere slutter å spise "ville" dyr.

Og som flere har sagt, det virkelige problemet er forholdene i disse markedene hvor forskjellige dyr står oppå hverandre i bur, under skitne og uhygensike forhold. Men akkurat her kan man like gjerne rette fingeren mot andre land også, for slike markeder er også vanlige i land som Indonesia og Thailand.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet i hvert fall hvor vi skal sende korona-regningen.

Anonymkode: 62281...a14

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, Hulderen skrev:

Tråden handler ikke om hvordan dyrene oppbevares og slaktes, men om hvorfor kinesere spiser ville dyr. Finnes det land der ingen av innbyggerne spiser ville dyr? Selv så spiser jeg hjort, elg, rype, tosk, villsvin. 

Du må ikke spise de stakkars toskene da! De kan ikke noe for at de er toskete :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fordi de SPISER vi får dette svineriet. Det er behandlingen dyrene får, som er regelrett tortur, som gjør at dette spres. Bl.a. fordi de stuver sammen levende dyr i små bur i stabler på markedene. Der får virusene spre seg mellom dyrene før de til slutt sprer seg til mennesker.

Anonymkode: a209c...ce0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge bør ta sin del av ansvaret. Vi er i aller høyeste grad delaktige i dette. Norge er like ivrige på å rasere naturen vår og fjerne dyras naturlige habitater som resten av verden, og er således indirekte medskyldig i spredningen av disse virusene.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Million skrev:

Asiater spiser alt mulig rart. De spiser blant annet det stivnede SPYTTET fra svaler! Fuglene bygger svalereder av spyttet sitt, og dette klatrer asiatene opp og sanker inn, for så å spise dem. De er en veldig kostbar og dyr "delikatesse". 

https://asiaferie.no/her-er-de-mest-10-vanvittige-og-eksotiske-matrettene-i-asia/

Jeg grøsser.  Og dette blir i denne tråden sammenlignet med å spise elgkjøtt, jaja. :rolleyes:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Fattigdom og mangel på mat. Overbefolket. 

Anonymkode: a17dc...72f

Det er oftest velstående som kjøper sjeldne dyr. De er dyre å fange, frakte og ta vare på. Årsaken til at de spises er nettopp at det er luksus, samt at det er et element av nasjonalisme og religion i det.

Anonymkode: 36ff6...25e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yes. Vi bør faktisk sende en gigaregning til Kina slik at de kan betale for alt faenskapet de har stelt i stand.

Anonymkode: 4654d...ebe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de gjør det jeg. Det har forårsaket verden masse konsekvenser, og det er ikke første gang det skjer. Jeg klarer ikke å se hvorfor de gjør det

Anonymkode: 88ef9...44a

Hvorfor spiser Norge sjøinsekter? 

Anonymkode: cd354...14c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Million skrev:

Asiater spiser alt mulig rart. De spiser blant annet det stivnede SPYTTET fra svaler! Fuglene bygger svalereder av spyttet sitt, og dette klatrer asiatene opp og sanker inn, for så å spise dem. De er en veldig kostbar og dyr "delikatesse". 

https://asiaferie.no/her-er-de-mest-10-vanvittige-og-eksotiske-matrettene-i-asia/

Asiater er ikke bare kinesere! Det fins mange land i Asia som ikke spiser sånn drit. 

Anonymkode: 83eed...36f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvor ufattelig mange innbyggere det egentlig finnes i Kina??   

Og hva mener du at alle disse menneskene faktisk skal leve av ?                

Anonymkode: 337b2...cd3

1,3 milliarder innbyggere ca, det er helt sykt å tenke på.. ikke rart de har et matproblem. 

Anonymkode: a42f8...561

• Liker 3
Skrevet
På 30.3.2020 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Asiater er ikke bare kinesere! Det fins mange land i Asia som ikke spiser sånn drit. 

Anonymkode: 83eed...36f

Hvor sier jeg at det gjelder bare kinesere? I innlegget mitt nevner jeg eksempelet svalereder, og DET spiser de i Kina i tillegg til et par andre land i Asia. I linken jeg la ved, er Kina representert på minst 3 av eksemplene på sær, uvanlig og (for oss) ufyselig mat.  

Resten av eksemplene i linken på slik mat er det andre land i Asia som står for.

• Liker 1
Skrevet
På 30.3.2020 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Norge bør ta sin del av ansvaret. Vi er i aller høyeste grad delaktige i dette. Norge er like ivrige på å rasere naturen vår og fjerne dyras naturlige habitater som resten av verden, og er således indirekte medskyldig i spredningen av disse virusene.

Hvordan sprer det at "Norge raserer naturen" viruset?

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser også villdyr.... 😊

Skrevet
På 30.3.2020 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser Norge sjøinsekter? 

Fordi de ikke sprer smitte.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kinesere er syke i hode!

De går ut i skogen og finner dyr som de selger på markedet. Og fordi de ikke har kjøleskap til å oppbevare kjøtt så selger de dyrene levende og dreper de der og da.

De tror også at dess mer adrenalin i kroppen til dyret, dess bedre kjøtt. Så de torturerer dyrene før de dreper dem. Blant annet hunder og katter.

Kinesere som gjør slikt er en pest! Mine ord for å beskrive hatet mitt strekker ikke til.

Anonymkode: 19d92...a9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her har du en grei forklaring på Kina

Anonymkode: 25c4e...20f

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, jabx said:

Fordi de ikke sprer smitte.

Folk blir forgiftet av det. Spises ikke i mange land. Din mat er ikke bedre.

• Opprett ny...