Gå til innhold

Hvorfor spiser Kina villdyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de gjør det jeg. Det har forårsaket verden masse konsekvenser, og det er ikke første gang det skjer. Jeg klarer ikke å se hvorfor de gjør det

Anonymkode: 88ef9...44a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere grunner. Sult er naturlig en av dem, men overtro og tradisjoner står veldig sterkt. 

Anonymkode: 040ac...f87

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen er fattige tror jeg

Anonymkode: 02c9d...9a3

Skrevet

Kinesisk medisin, tro på tradisjonell medisin og overtro.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Andre influensapandemier har hatt sitt opphav i f.eks. gris og fugl. Hvorfor spiser folk det?

Anonymkode: 2a421...cda

• Liker 8
Skrevet

Det er status blant rike, spesielt sjeldne dyr som f.eks pangolin. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå spiser jo vi også villdyr. Elg, rype, abbor f.eks. Trenger kanskje ikke hive så mye stein inni glasshuset?

Anonymkode: 5c549...94f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spise du hval?

Anonymkode: 68561...e2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiser vi fe, sau, gris og kylling? Det medfører jo enorm klimautslipp. 

Anonymkode: 8eeca...850

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flaggermus er i all fall grunnet tradisjonell kinesisk medisin som går mye ut ifra overtro og er populært for å "kurere" f.eks. impotens 

Anonymkode: 1f979...94a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Under krigen lagde jo folk (i Norge) mel av bark....

Og med fare for å høres rasistisk ut, så er kineserene er litt "merkelig" folkeferd...

Anonymkode: e6070...251

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spiser jo vi også villdyr. Elg, rype, abbor f.eks. Trenger kanskje ikke hive så mye stein inni glasshuset?

Anonymkode: 5c549...94f

Kjøper du levende rype som står i bur oppå åbbortanken?  Og står det levende elg og driter i nærheten?  Slik er det på wet-markeds i Kina, dyrene er levende og blir drept og slaktet på stedet. Bur er stablet oppå hverandre og man desinfiserer neppe arbeidsbenken og kniver mellom hver avliving og slakting. 

Endret av Apocalypte
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kina er et land. Folket kalles kinesere.

Anonymkode: 73b37...15b

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser vi fe, sau, gris og kylling? Det medfører jo enorm klimautslipp. 

Anonymkode: 8eeca...850

I Norge gjør vi ikke det i særlig grad, vi er for få. Men hvorfor i all verden sammenligner du klimautslipp med en verdensomspennende pandemi?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under krigen lagde jo folk (i Norge) mel av bark....

Og med fare for å høres rasistisk ut, så er kineserene er litt "merkelig" folkeferd...

Anonymkode: e6070...251

Jeg er sikkert slem nå, men jeg gruer meg alltid når vi får kinesiske kunder på besøk. De er så usiviliserte, uhygienisk og ikke minst uhøflige. 

Har en del kontakt med ulike asiatiske folkeslag, og kinesere er merkelige og skiller seg ut negativt.

Anonymkode: ff17e...849

• Liker 14
Skrevet (endret)

Hvorfor spiser nordmenn ville dyr, da? Ogsa kalt vilt.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fattigdom og mangel på mat. Overbefolket. 

Anonymkode: a17dc...72f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert slem nå, men jeg gruer meg alltid når vi får kinesiske kunder på besøk. De er så usiviliserte, uhygienisk og ikke minst uhøflige. 

Har en del kontakt med ulike asiatiske folkeslag, og kinesere er merkelige og skiller seg ut negativt.

Anonymkode: ff17e...849

Skriver under her. Har jobbet i turistbransjen og det er gediger forskjell på hvordan feks kinesere og japanere oppfører seg. To ytterpunkter.

Anonymkode: 474f2...392

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, T-Rex skrev:

Hvorfor spiser nordmenn ville dyr, da? Ogsa kalt vilt.

Det er allerede påpekt, men kort sagt er nok hygienen på matmarkedene som er problemet. Det bidrar hvertfall i negativ retning når 10 forskjellige arter står stablet i masse bur og driter på hverandre. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mange i Norge spiser også ville dyr.

Mye jakt på ryper, elg, bjørn, ulv. Så ikke kom her og skylde på bare kineserne. Dette gjelder oss alle. Gjør vi ikke noe selv og ser på vårt eget kjøttforbruk, kan vi heller ikke legge skylden på at "hvorfor spiser kineserne ville dyr"

Vi spiser , eller i allefall mange (ikke jeg) ville dyr her i norge å. Hva skjer om høsten med alle som drar på jakt som et eksempel?

Anonymkode: ccd5d...527

• Liker 1
  • Opprett ny...