AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Jeg bruker neglelakk hver dag. Men komt til å tenke på at kanskje folk vil oppleve at det ikke er ok å bruke nå? Anonymkode: c4bfe...422
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Det er ikke ideelt smittevernmessig. En nylagt neglelakk uten sprekker på korte negler er ca ok, om du ikke jobber i helse eller andre steder der du skal vaske eller holde det sterilt og rent. Men jeg hadde droppet neglelakken nå. Så fort det er sprekker så er det rom for smitte. Anonymkode: 46108...2d8 2
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Det er selvsagt helt ok. Du smitter ingen eller blir mer smittemottakelig om du bruker lakk på neglene. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, Apocalypte skrev: Det er selvsagt helt ok. Du smitter ingen eller blir mer smittemottakelig om du bruker lakk på neglene. Det er faktisk feil. En negl med lakk med en liten sprekk er grobunn for virus og bakterier. Anonymkode: 46108...2d8 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Det er så fokus på det nå at jeg klipte ned neglene mine ... rett å slett flaut,å ha lange negler i disse tider.. Anonymkode: 2a9c4...501 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 4 minutter siden, Apocalypte skrev: Det er selvsagt helt ok. Du smitter ingen eller blir mer smittemottakelig om du bruker lakk på neglene. "De få studiene som er gjennomført antyder at nylig påført neglelakk ikke påvirker forekomsten av mikroorganismer, mens krakelert eller avskallet neglelakk kan gi økt mengde av mikroorganismer, trolig på grunn av bedre levevilkår for mikroorganismer og vanskeliggjøring av håndhygiene.2,3,4,5,8" https://www.fhi.no/nettpub/handhygiene/i-praksis/negler/ Anonymkode: be917...41e 4
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk feil. En negl med lakk med en liten sprekk er grobunn for virus og bakterier. Anonymkode: 46108...2d8 Negler i seg seg selv samt tørr og sprukken hud på hendene er grobunn for virus og bakterier. 2
Frøkensina Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Tenker det er en grunn til både det at helsearbeidere ikke kan ha neglelakk og lange negler og at det ble frarådet befolkningen på tv forrige uke. Men de som lakker kan jo bare passe på å ha korte negler og å fjerne lakken før de drar ut? Sammen med normal håndhygiene. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 7 timer siden, Frøkensina skrev: Tenker det er en grunn til både det at helsearbeidere ikke kan ha neglelakk og lange negler og at det ble frarådet befolkningen på tv forrige uke. Men de som lakker kan jo bare passe på å ha korte negler og å fjerne lakken før de drar ut? Sammen med normal håndhygiene. Hva er vitsen med å bruke neglelakk hvis man tar den av når man skal ut 🤔. Jeg gidder ikke bruke neglelakk nå for tiden. Anonymkode: 95cfe...9c4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 7 timer siden, Apocalypte skrev: Negler i seg seg selv samt tørr og sprukken hud på hendene er grobunn for virus og bakterier. Derfor burde folk heller ha hamstra god håndkrem enn et berg dopapir. Anonymkode: 95cfe...9c4 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor burde folk heller ha hamstra god håndkrem enn et berg dopapir. Anonymkode: 95cfe...9c4 Du kan jo forsøke å vaske hendene dine sånn 20-30 ganger og sprite hendene 40 ganger på 8 timer 5 dager i uka og se hvor mye håndkrem hjelper. Anonymkode: 84f2d...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 Jeg dropper gellacken nå som viruset er uavklart, det skulle bare mangle. Har i tillegg filt neglene kort. Jeg må jo ut å gjøre nødvendige ærend i ny og ne. Så lakker jeg tåneglene i spreke farger i stedet Anonymkode: e2353...bde 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #13 Skrevet 30. mars 2020 Jeg lakker neglene ukentlig, som vanlig. Etter en runde med manikyr, peeling, olje, med mer. Selv om ingen annen en mannen (som ikke ser forskjellen) er eneste som ser neglene mine på en uke. Man føler seg velstelt, at ting er som normalt, og det gir meg glede å se på velstelte negler noen ganger om dagen. Akkurat som at jeg epilerer hår som vanlig, bruker ansiktsmasker, og så videre. Når det gjelder hygiene - jeg har aldri sprukket/avflasset lakk, jeg kjører bil fra hus til butikk og ukeshandler, jeg bruker plasthansker når jeg handler. Så ser virkelig ikke at dette skal være en smitterisiko. Anonymkode: 20962...22f
Anbefalte innlegg