AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Hei, Hvor mye har dere betalt for en barneforelingssak totalt? Hvor lang tid tok det fra varsel/ stevning til dom? Hva er det som koster egentlig er det hovedforhandlingen? Anonymkode: 99b18...c68
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Kostet meg ca 150 000 totalt. Ja det er selve rettssaken som koster mest, prøv å komme til enighet før det går så langt.. Eksen min var fornøyd selv om han «tapte» i rettssaken, fordi jeg måtte ut med hele summen jeg satt igjen med etter fordeling av hus og hjem.. Begge betaler egne saksomkostninger. Anonymkode: 23c64...a5a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Ca 50k pr runde. Alle turene innom retten koster, tar fort flere timer av advokatens tid. Tiden fra stevning er sendt til en evt hovedforhandling har variert, alt etter hvor mange saksforberedende møter som settes opp, om en sakkyndig skal foreta undersøkelser osv. Har endelig fått fri saksførsel, med 450k i inntekt. Advokaten hadde aldri opplevd liknende og mente dermed at retten har sympati med meg (har hatt flere runder) Anonymkode: da506...a49
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 På 30.3.2020 den 2.58, AnonymBruker skrev: Ca 50k pr runde. Alle turene innom retten koster, tar fort flere timer av advokatens tid. Tiden fra stevning er sendt til en evt hovedforhandling har variert, alt etter hvor mange saksforberedende møter som settes opp, om en sakkyndig skal foreta undersøkelser osv. Har endelig fått fri saksførsel, med 450k i inntekt. Advokaten hadde aldri opplevd liknende og mente dermed at retten har sympati med meg (har hatt flere runder) Anonymkode: da506...a49 Så bra du får fri sakførsel. Vært i rettssystemet i over ett år nå, hovedforhandling om noen måneder, men spørs om den blir utsatt. Anonymkode: 0343e...025
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Prislapp ca 500 000 så langt. Brukte en god advokat som nok hadde litt høyere timepris enn en del andre. Og det gikk en del tid på å skrive gode partsinnlegg fordi det var veldig mye rare og alvorlige anklager fra motparten. Jeg mottok stevningen i januar. I februar var det saksforberedende møte nr 1. Saksforberedende møte nr 2 var i juni og nr 3 i september. Hovedforhandling ble satt opp i desember, men innen den tid ville motparten inngå forlik. Så vi endte med ordrett den samme avtalen vi hadde før alt tullet startet. Anonymkode: 19cd3...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Jeg mottok penger fra Nav den gangen jeg var i retten, men måtte ut med 9000,- i egenandel til advokat. Vi ble enig etter de to første rettsmøtene, ellers hadde det vel kostet mer om det gikk til hovedforhandling. Anonymkode: 401ea...a0b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Prislapp ca 500 000 så langt. Brukte en god advokat som nok hadde litt høyere timepris enn en del andre. Og det gikk en del tid på å skrive gode partsinnlegg fordi det var veldig mye rare og alvorlige anklager fra motparten. Jeg mottok stevningen i januar. I februar var det saksforberedende møte nr 1. Saksforberedende møte nr 2 var i juni og nr 3 i september. Hovedforhandling ble satt opp i desember, men innen den tid ville motparten inngå forlik. Så vi endte med ordrett den samme avtalen vi hadde før alt tullet startet. Anonymkode: 19cd3...fa1 Fikk du dekket saken din? hvordan fikk du betalt? Anonymkode: 0343e...025
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Hvorfor ender sakene i retten? Uenighet om bosted for barnet? Anonymkode: 6af48...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 Jeg har betalt ca 250.000 til advokat, det tok vel nesten et år fra jeg involverte advokat til vi var i det første saksforberedende møtet i juli, så nytt saksforberedende møte på høsten før hovedforhandling april året etter - som ble omgjort til nok et saksforberedende møte for da var barnet blitt stort nok til å kunne uttale seg og hadde samværsvegring. Mange instanser involvert, men faren svært standhaftig og ville ikke høre på noen. Utmattende og det kunne ødelagt oss alle fullstendig. Mange sakkyndige og dommere som er middelmådige, de har som grunnholdning at barna skal være 50/50. Det er ikke snakk om barnets beste, men særlig fars beste. Jeg har mistet all tillit til rettsapparatet - men sitter heldigvis her i dag med full omsorg etter endelig å ha møtt på en dyktig dommer i hovedforhandling. Hun ville høre barnet, til tross for at sakkyndig mente barnet ikke ville uttale seg- bare vrøvl. Barnet var så utmattet og sliten og ville bare være barn, leke med venner og ha det rolig og fredelig og stabilt ellers. Anonymkode: 35c0f...104
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 Jeg betalte i overkant av 100.000, men brukte advokaten så lite som mulig og gjorde mye jobb selv (har juridisk bakgrunn). I mitt tilfelle var motparten så urimelig og kranglete at h*n ble dømt til å betale mine sakskostnader, men pengene har jeg ennå ikke sett noe til to år senere. Namsmannen er på saken. Anonymkode: b4ddd...257 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har betalt ca 250.000 til advokat, det tok vel nesten et år fra jeg involverte advokat til vi var i det første saksforberedende møtet i juli, så nytt saksforberedende møte på høsten før hovedforhandling april året etter - som ble omgjort til nok et saksforberedende møte for da var barnet blitt stort nok til å kunne uttale seg og hadde samværsvegring. Mange instanser involvert, men faren svært standhaftig og ville ikke høre på noen. Utmattende og det kunne ødelagt oss alle fullstendig. Mange sakkyndige og dommere som er middelmådige, de har som grunnholdning at barna skal være 50/50. Det er ikke snakk om barnets beste, men særlig fars beste. Jeg har mistet all tillit til rettsapparatet - men sitter heldigvis her i dag med full omsorg etter endelig å ha møtt på en dyktig dommer i hovedforhandling. Hun ville høre barnet, til tross for at sakkyndig mente barnet ikke ville uttale seg- bare vrøvl. Barnet var så utmattet og sliten og ville bare være barn, leke med venner og ha det rolig og fredelig og stabilt ellers. Anonymkode: 35c0f...104 Samme inntrykk som deg. Veldig skremmende med den farsvennelige utviklingen der en del - alt fra sakkyndige til dommere - mener at far skal ha mest mulig samvær sammen med barna, og at kun alvorlige forhold som rus, vold og misbruk kan fire ned på kravet om samvær. Veldig lite fokus på det beste for barnet. håpløst system som må gjøres noe med. Vi trenger egne domstoler som behandler barnefordelingssaker. Systemene ødelegger barna. Anonymkode: 0343e...025
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samme inntrykk som deg. Veldig skremmende med den farsvennelige utviklingen der en del - alt fra sakkyndige til dommere - mener at far skal ha mest mulig samvær sammen med barna, og at kun alvorlige forhold som rus, vold og misbruk kan fire ned på kravet om samvær. Veldig lite fokus på det beste for barnet. håpløst system som må gjøres noe med. Vi trenger egne domstoler som behandler barnefordelingssaker. Systemene ødelegger barna. Anonymkode: 0343e...025 Hårreisende med den sakkyndige, han må du klage inn. Utrolig mange dårlige sakkyndige Anonymkode: 0343e...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå