AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Del Skrevet 29. mars 2020 Jeg er sykemeldt og har vært det en periode nå. I dag fikk jeg permitteringsvarsel fra jobb, men kommer uansett til å være sykemeldt i ett par uker til vil jeg tro. Er det da riktig at jeg ikke skal søke dagpenger før jeg er friskmeldt? Synes det var vanskelig å tolke det som står på sidene til nav. Anonymkode: f48b4...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Del Skrevet 29. mars 2020 Jeg fikk beskjed at det ikke er lov å permittere da folk er sykemeldte. Kun etterpå, om sykemeldingen har foregått i 1 år.. Anonymkode: 2a97f...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Del Skrevet 29. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed at det ikke er lov å permittere da folk er sykemeldte. Kun etterpå, om sykemeldingen har foregått i 1 år.. Anonymkode: 2a97f...a4f Dette stemmer ikke. Ettårsfristen du referer til gjelder oppsigelse på grunn av arbeidstakers arbeidsuførhet ved sykdom eller ulykke. Anonymkode: 3f130...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 29. mars 2020 #4 Del Skrevet 29. mars 2020 Jeg er også sykemeldt og har fått permitteringsvarsel slik alle andre på jobb har. Det er en varsel om at du KAN bli permittert, ikke at du blir det pr nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Del Skrevet 29. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykemeldt og har vært det en periode nå. I dag fikk jeg permitteringsvarsel fra jobb, men kommer uansett til å være sykemeldt i ett par uker til vil jeg tro. Er det da riktig at jeg ikke skal søke dagpenger før jeg er friskmeldt? Synes det var vanskelig å tolke det som står på sidene til nav. Anonymkode: f48b4...8d4 Helt riktig. Anonymkode: 3f130...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Del Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Ettårsfristen du referer til gjelder oppsigelse på grunn av arbeidstakers arbeidsuførhet ved sykdom eller ulykke. Anonymkode: 3f130...d1a Man kan ikke bli permittert mens man er sykmeldt. Anonymkode: 959e4...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Del Skrevet 29. mars 2020 Takk for svar. Dere som skriver at man ikke kan bli permittert som sykemeldt -slik jeg har tolket reglene så kan man bli permittert, men permitteringen starter først i det man er blitt friskmeldt. Anonymkode: f48b4...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Del Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Dere som skriver at man ikke kan bli permittert som sykemeldt -slik jeg har tolket reglene så kan man bli permittert, men permitteringen starter først i det man er blitt friskmeldt. Anonymkode: f48b4...8d4 Stemmer det. Anonymkode: 1dfb4...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Del Skrevet 29. mars 2020 Ville søkt dagpenger uansett. Kanskje du får både dagpenger og sykepenger. Ingen sier vel nei takk til det. Anonymkode: 8b468...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 29. mars 2020 #10 Del Skrevet 29. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville søkt dagpenger uansett. Kanskje du får både dagpenger og sykepenger. Ingen sier vel nei takk til det. Anonymkode: 8b468...dcb Skikkelig godt råd. Kanskje får de som tar det også en svindeldom på seg. Veldig kjekt å ta med videre i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Del Skrevet 29. mars 2020 Det er lov å permittere sykemeldte, og det som skjer er at Nav vil betale sykepengene dine, i stedet for arbeidsgiver. Dersom Nav allerede betaler sykepengene blir det ingen endring, men jeg fikk beskjed om at jeg må registrere meg som arbeidsledig i tillegg, fra den datoen permitteringen starter. Anonymkode: 2a8c1...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå