Gå til innhold

Hvorfor får hun ha barnet i barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En i familien jobber som journalist i en liten lokalavis. Hun har et barn på under 2 år som hun får ha i barnehagen, mens hun selv har hjemmekontor. Forstår ikke helt at jobben er samfunnskritisk i følge listen av samfunnskritiske jobber og flere har jo hjemmekontor med barna hjemme. Barnet har heller ingen ekstra utfordringer. Noen som vet om journalister er inkludert i gruppen av samfunnskritiske jobber slik at de får ha barna i barnehage, mens de har hjemmekontor? 

Anonymkode: bd686...2af

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne :) 

Etterrettelig informasjon er en rimelig samfunnskritisk funksjon.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Aleneforeldre får ha barn i bhg nå. Er hun det?

Anonymkode: 860bd...083

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo hende det er spesielle forhold i hennes liv som gjør det aktuelt for henne å ha barn i bhg. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Broren min er journalist og har ungen I barnehagen fordi han er avhengig av å kunne dra hjemmefra om noe skjer. 

Anonymkode: d2c4a...970

• Liker 26
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Hva vet du om barnet har ekstra utfordringer? 

Spes.ped, logoped etc. 

Journalist er samfunnskritisk. 

Aleneforeldre er prioritert. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aleneforeldre får ha barn i bhg nå. Er hun det?

Anonymkode: 860bd...083

Er det sant? Hvor står dette? 

Anonymkode: 4ac12...f2a

• Liker 3
Skrevet

Altså. Journalister er vi helt avhengige av nå. Det er derfra infoen vi får kommer! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Altså. Journalister er vi helt avhengige av nå. Det er derfra infoen vi får kommer! 

Ehh nei! Hvem gidder vel å betale for å lese artikkel i avisen når du heller kan se de samme nyhetene gratis på tv.

Anonymkode: 718ba...896

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hjemmekontor og får ha barnet på skolen. Jobber i barnevernet og det er mange taushetsbelagte telefoner å ta, journalføring etc. Kan ikke gjøre det med små ører som lytter eller plutselig kommer inn i rommet. Jeg må også kunne dra ut på kort varsel. 

Og ja, media er samfunnskritisk arbeid. 

Anonymkode: 1ca0e...f4e

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i mediebransjen og den ble definert som samfunnskritisk for ikke så lenge siden. Se for deg at ingen informasjon om korona formidles til folket, hvordan skulle det gått?

Anonymkode: d6889...e1f

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh nei! Hvem gidder vel å betale for å lese artikkel i avisen når du heller kan se de samme nyhetene gratis på tv.

Det er de som gidder det! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei jeg irriterer meg over ett familiemedlem. Hun får noe jeg ikke får og det plager meg"

Anonymkode: c31d0...973

Det er ikke nødvendig å tolke alt i verste mening til enhver tid. Jeg synes det er fantastisk at det har ordnet seg slik for henne. Jeg spurte henne om journalister var på listen og hun svarte at hun ikke visste, men hun trodde ikke det så hun visste selv ikke hvorfor barnet fikk gå i barnehage, derfor spør jeg her. Det er mulig å ønske å søke kunnskap uten å ha lumske baktanker som ligger i grunn, tenk litt på den du 🙂 Ikke har jeg barn som går i barnehage eller på skolen heller 😉

Anonymkode: bd686...2af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol de som jobber i NRK er også journalister. Uten teknikere og journalister hadde du ikke fått lest ei strofe noe sted.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber også i mediebransjen og den ble definert som samfunnskritisk for ikke så lenge siden. Se for deg at ingen informasjon om korona formidles til folket, hvordan skulle det gått?

Greit nok, men når man tenker sånn på det blir jo de fleste jobber samfunnskritiske. Vi kollapser ikke om rørleggere og bensinstasjoner er stengt noen dager, men etter ei stund går det ikke.

Barnehagene åpner nok for alle som ønsker etter påske da, så da får vi nok hjulene i gang igjen

Anonymkode: e3ee8...ebf

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei jeg irriterer meg over ett familiemedlem. Hun får noe jeg ikke får og det plager meg"

Anonymkode: c31d0...973

Dette.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... de på TV er også journalister. 

Anonymkode: 57a3b...96b

• Liker 3
  • Opprett ny...