AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har vært på KG noen år. Mest på "Barn og familie". Der har jeg fått så hatten passer noen ganger fordi vi oppdrar barna våre til å bli selvstendige individer som ikke får "hjelp" til ting de klarer selv. De har smurt sine egne matpakker fra de var 3, ryddet etter seg selv fra samme alder, og nå når de er i barneskolealder, så har de ikke fått hjelp med lekser uten virkelig å ha prøvd selv først.Dette har vært både barnemishandling og kaldt for den jevne bruker på KG. Men: Vi trenger ikke psykisk bistand nå. Vi mister ikke nattesøvnen over at skolene kan bli stengt helt til sommerferien. Barna følger sine rutiner som vanlig. De står opp av seg selv klokken 7, spiser frokost og går seg en 20 minutters tur før skoledagen starter. Da er de på sine rom og snakker med sine lærere og gjør oppgaver. Kun en sjelden gang trenger de hjelp. Jeg og far har hjemmekontor. Klokken 11.30 møtes vi til lunsj. Så alle dere som har børstet vekk det minste rusk barna kan tenkes å snuble i: Angrer du på det nå? Anonymkode: b12f1...f4f 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Mamma smurte matpakke til meg, og siden har det gått til helvette med selvstendigheten min:/ Håper hun angrer Anonymkode: 7e2ab...f78 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Så fint for deg. Min erfaring er at barn er svært ulike og at noen er lettere å oppdra enn andre. Jeg har et skolebarn som nesten kunne sultet ihjel foran brødboksen, og et barnehagebarn (knapt 3 år) som smører skiver og ordner seg selv. Dog har treåringen nå fått det for seg at hun skal ordne alt selv, så det er rimelig rotete her. Hun er nemlig veldig fornøyd med det hun kaller rydding, men som i min bok egentlig er mer roting.. Anonymkode: b3bc0...432 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på KG noen år. Mest på "Barn og familie". Der har jeg fått så hatten passer noen ganger fordi vi oppdrar barna våre til å bli selvstendige individer som ikke får "hjelp" til ting de klarer selv. De har smurt sine egne matpakker fra de var 3, ryddet etter seg selv fra samme alder, og nå når de er i barneskolealder, så har de ikke fått hjelp med lekser uten virkelig å ha prøvd selv først.Dette har vært både barnemishandling og kaldt for den jevne bruker på KG. Men: Vi trenger ikke psykisk bistand nå. Vi mister ikke nattesøvnen over at skolene kan bli stengt helt til sommerferien. Barna følger sine rutiner som vanlig. De står opp av seg selv klokken 7, spiser frokost og går seg en 20 minutters tur før skoledagen starter. Da er de på sine rom og snakker med sine lærere og gjør oppgaver. Kun en sjelden gang trenger de hjelp. Jeg og far har hjemmekontor. Klokken 11.30 møtes vi til lunsj. Så alle dere som har børstet vekk det minste rusk barna kan tenkes å snuble i: Angrer du på det nå? Anonymkode: b12f1...f4f Du høres kald og striks ut.. Anonymkode: 923af...170 4
Anbefalte innlegg