AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Har tidligere skrevet om hytteforbud og lignende. Tenker heller at jeg bør snu fokuset mot de som bidrar til å kjempe viruset istedet. Jeg bidrar ved å bekjempe viruset ved å være hjemme mest mulig. Jeg er ikke i risikogruppa, men jo flere jeg møter desto større sannsynlighet er det for at jeg får det, da kan jeg smitte andre sårbare mennesker. Derfor tenker jeg at jeg heller bør holde meg hjemme. Jeg tar selvfølgelig noen lufteturer og holder god avstand til alle sammen - men vet ikke hvem som er sårbar. Hva gjør dere for å hindre smitte? Sammen skal vi klare dette nå! Anonymkode: 31ee2...512 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Vasker hendene oftere. Anonymkode: 31ee2...512
Gjest Godhelg2019 Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Takk selv. Har hørt noen som ikke bryr seg og dra på butikken med karantene. Noen flere som kjenner til lignende? Hvordan skal man fortelle folk på en hyggelig måte at de må holde seg hjemme?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 Jeg har ikke vært på butikken på snart 3 uker. Har ikke vært rundt andre enn samboer. Holder avstand når jeg går tur. Og har droppet planen om å reise til hjembyen/hytta i påska. Psyken begynner å skrante. Men godt å se at tiltakene alle bidrar med hjelper. Anonymkode: 753b3...d4b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 Jeg har meldt meg selv som frivillig i den kommunen jeg bor i. Jeg glemte en tid at jeg har MS ellers jeg får ut minst mulig. Asosial som bare det Anonymkode: b45a9...ece
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #7 Skrevet 2. april 2020 Holder meg unna, og de sjeldne turene på butikken går jeg rett etter åpningstid når det er få der og har avstand til alle. Anonymkode: a47c1...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 På 29.3.2020 den 21.03, Godhelg2019 skrev: Takk selv. Har hørt noen som ikke bryr seg og dra på butikken med karantene. Noen flere som kjenner til lignende? Hvordan skal man fortelle folk på en hyggelig måte at de må holde seg hjemme? Myndighetene burde komme med en klar beskjed til syke og eldre mennesker om og holde seg inenndørs. Anonymkode: b45a9...ece
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Myndighetene burde komme med en klar beskjed til syke og eldre mennesker om og holde seg inenndørs. Anonymkode: b45a9...ece Deretter bør man kunne åpne Norge igjen. Anonymkode: 31ee2...512 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deretter bør man kunne åpne Norge igjen. Anonymkode: 31ee2...512 Vi må finne en løsning på det med testing. Noe som gir svar kjapt. Og deretter begynne å teste så mange som mulig sånn at Norge AS kan startr driften igjen. Anonymkode: b45a9...ece
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #11 Skrevet 2. april 2020 Jeg gjør alt vi har fått beskjed om å gjøre. Men noen dugnadsånd er det ikke her i gården. Jeg liker ikke Trump, men hans uttalelse om at man setter sitt liv og sine drømmer på vent, passer bedre for meg. Nå er det jo slik at den største begivenheten er å gå på dagligvarebutikken. Og jeg kan ikke gå dit fordi jeg har vært forkjølt i over ei uke. Hadde jeg ikke vært i en risikogruppe, kunne jeg tenkt meg å hjulpet til som frivillig. Det hadde vært hjelp til selvhjelp. Å bare være sammen med samboeren 24/7 er ikke noe særlig. Anonymkode: 38d0a...b80 1
tussi84 Skrevet 2. april 2020 #12 Skrevet 2. april 2020 På 29.3.2020 den 21.03, Godhelg2019 skrev: Takk selv. Har hørt noen som ikke bryr seg og dra på butikken med karantene. Noen flere som kjenner til lignende? Hvordan skal man fortelle folk på en hyggelig måte at de må holde seg hjemme? Det er lov å dra på butikken hvis du har pålagt karantene om du ikke har andre alternativer. Det vil si at hvis du verken kan bestille mat via nett butikk eller få noen andre til å handle for deg. Så det er ikke ulovlig å dra på butikken hvis du har karantene.
Minamemina Skrevet 2. april 2020 #13 Skrevet 2. april 2020 7 minutter siden, tussi84 skrev: Det er lov å dra på butikken hvis du har pålagt karantene om du ikke har andre alternativer. Det vil si at hvis du verken kan bestille mat via nett butikk eller få noen andre til å handle for deg. Så det er ikke ulovlig å dra på butikken hvis du har karantene. Det er jo veldig uheldig. Nyser du med ett uhell eller tar på ting så kan jo 10 andre bli smittet! Er du sjuk skal du holde deg isolert! Da er det bedre å ta ett søk på nettet og kontakte naboen for å handle for deg. Vipps fungerer som bare det og varene kan legges utenfor døra.
tussi84 Skrevet 2. april 2020 #14 Skrevet 2. april 2020 11 minutter siden, Minamemina skrev: Det er jo veldig uheldig. Nyser du med ett uhell eller tar på ting så kan jo 10 andre bli smittet! Er du sjuk skal du holde deg isolert! Da er det bedre å ta ett søk på nettet og kontakte naboen for å handle for deg. Vipps fungerer som bare det og varene kan legges utenfor døra. Hvis du har fått påvist corona så skal du være isolert ja. Karantene er visst du har tegn på luftveisinfeksjoner, vært i utlandet siste 14 dager, eller bor sammen med noen med påvist corona. Det er visse forskjeller mellom isolasjon og karantene. De i karantene kan også gå tur så lenge de holder avstand. Enn må huske på at det finnes steder i Norge hvor det langt til nærmeste nabo, og man ikke kjenner hverandre. Så kaldt som det norske samfunnet er så vil neppe den ukjente naboen din handle noe til deg, fordi naboen ikke kjenner deg. Å vippse penger til noen du aldri har møtt er vel heller ikke alltid trygt. Det finnes og de som ikke kjenner naboene sine selv om de bor i samme gate. Du er inne på nysing også. Vil bare påpeke at nysing mest sannsynlig kommer av en vanlig forkjølelse eller allergi. Corona er tørr hoste.
Anbefalte innlegg