AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 For drøyt tre uker siden ble jeg syk med influensa symptomer(snørrete, press i bi/kjeve/pannehule og mye muskelverk og slapp. Nesten ikke feber. Ikke hoste og ikke sår hals.) En liten uke senere fikk jeg brått en merkelig tørrhoste &tung pust. Hosten ble verre og forrige helg måtte jeg få Cosylan for da var jeg veldig dårlig. Hosten er nesten borte nå, men jeg er fremdeles veldig tungpustet og slapp. Har vært total isolert for ikke å smitte andre i tilfelle jeg har Corona, men i løpet av den første uken jeg var syk var jeg utenfor døren to ganger(boligvisning og treningssenter) Etter det fikk jeg tørrhoste og tung pust. Har nå vært syk og isolert i over tre uker og vil finne ut hva som feiler meg. Tenker å gå på Corona legevakt i morgen, men føler at jeg er til bry nå når jeg ikke er så syk lenger, men er jo ikke frisk. Er redd legen vil se på meg som hypokonder. Fastlegen min sier jeg skal holde meg isolert til alle symptomer er borte, og ta kontakt med legevakt hvis jeg ikke blir bra eller verre. Skal jeg gå og be om å bli testet? 🤔 Anonymkode: fa86c...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Du skal ikke gå noe sted når du er syk nå, du skal ringe fastlege/legevakt og høre med dem hva de tenker og derfra finner dere ut hva som er best i ditt tilfelle. Å bare troppe opp hos lege når du muligens har korona gjør man bare ikke. Anonymkode: 78ce2...6a9 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal ikke gå noe sted når du er syk nå, du skal ringe fastlege/legevakt og høre med dem hva de tenker og derfra finner dere ut hva som er best i ditt tilfelle. Å bare troppe opp hos lege når du muligens har korona gjør man bare ikke. Anonymkode: 78ce2...6a9 Dette er en egen Corona legevakt som de har satt opp i bydelen min slik at folk som tror de har Corona /luftveisinfeksjon kan oppsøke. Dette står på kommunen sin hjemmeside. Jeg får ikke lov å komme til min fastlege. Det er altså ikke en vanlig legevakt, men kun for de som tror de har Corona Ts Anonymkode: fa86c...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Dette vil jo legevakten selv kunne svare best på, jeg hadde i hvert fall tatt en telefon dit før jeg i det hele tatt tok turen utendørs hvis jeg hadde mistanke/symptomer på covid. Anonymkode: 7224c...825 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Hvorfor skal du testes? Bare for å finne ut om det er korona eller ikke? Det er jo ingen grunn til at du trenger å dra ut og risikere å smitte andre og i tillegg bruke testutstyr (som det er mangel på) bare for å dra rett hjem og ligge der igjen. Legevakta er for folk som trenger akutt hjelp. Anonymkode: 42370...02d 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 Jeg tror ikke det er noe vits å teste seg nå som du begynner å bli bedre. Tror det er bedre å spare det testkittet til noen som er i risikogruppa og som må legges inn om de blir syke. Du burde ringe til de stedene du har vært og informere om sykdommen din. De må i karantene når du har gått ut med influensasymptomer. Her har du sviktet grovt. Ellers god bedring. Anonymkode: 4be17...f28
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du testes? Bare for å finne ut om det er korona eller ikke? Det er jo ingen grunn til at du trenger å dra ut og risikere å smitte andre og i tillegg bruke testutstyr (som det er mangel på) bare for å dra rett hjem og ligge der igjen. Legevakta er for folk som trenger akutt hjelp. Anonymkode: 42370...02d Ja jeg ønsker å bli testet siden jeg har vært syk så lenge og jeg har sittet inne nå i 2,5 uker uten å ha vært utenfor døra mi. Jeg mistenker at jeg har en mycoplasma infeksjon i lungene, og da trenger jeg muligens medisin. Har hatt det tidligere og kjenner symptomene. Forrige uke var jeg så dårlig at jeg trengte akutt hjelp. Jeg kom ikke gjennom til min fastlege men fikk cosylan av en venn som hadde en hel flaske. Er det ikke et eget Corona informasjon telefonnummer man kan ringe? Jeg bor i Bergen Ts Anonymkode: fa86c...6a6
tussi84 Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Du må ringe legevakta først og høre hva dem sier. Om de vil ha deg inn til testing får du beskjed om å komme i egen bil, og ikke gå ut av bilen. Har du ikke bil må du ta drosje tur retur. Du blir testet i bilen evt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er noe vits å teste seg nå som du begynner å bli bedre. Tror det er bedre å spare det testkittet til noen som er i risikogruppa og som må legges inn om de blir syke. Du burde ringe til de stedene du har vært og informere om sykdommen din. De må i karantene når du har gått ut med influensasymptomer. Her har du sviktet grovt. Ellers god bedring. Anonymkode: 4be17...f28 Ts her. Du må lese hovedinnlegget før du uttaler deg. Jeg ble syk 6. Mars og har siden 12 mars vært 100%. Har ikke engang vært ute på balkongen. Ingen har vært inne hos meg og jeg har fått satt mat utenfor døren. Anonymkode: fa86c...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, tussi84 skrev: Du må ringe legevakta først og høre hva dem sier. Om de vil ha deg inn til testing får du beskjed om å komme i egen bil, og ikke gå ut av bilen. Har du ikke bil må du ta drosje tur retur. Du blir testet i bilen evt. Ingen taxiselskaper vil kjøre folk til Corona testing. Ts Anonymkode: fa86c...6a6 1
tussi84 Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen taxiselskaper vil kjøre folk til Corona testing. Ts Anonymkode: fa86c...6a6 Det er det som er prosedyrene fra legevakten sin side hvis det er mistanke om corona. Da er det legevakten som ordner taxi til deg, og det blir informert om at passasjer skal inn og testes for corona. Kollektiv trafikk kan du jo ikke ta uansett. Så er enten egen bil eller taxi.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Du må lese hovedinnlegget før du uttaler deg. Jeg ble syk 6. Mars og har siden 12 mars vært 100%. Har ikke engang vært ute på balkongen. Ingen har vært inne hos meg og jeg har fått satt mat utenfor døren. Anonymkode: fa86c...6a6 Jeg leste jeg. Du skrev jo at du hadde vært på boligvisning og på treningssenter den første uken du var syk. «Har vært total isolert for ikke å smitte andre i tilfelle jeg har Corona, men i løpet av den første uken jeg var syk var jeg utenfor døren to ganger(boligvisning og treningssenter)» Anonymkode: 4be17...f28
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste jeg. Du skrev jo at du hadde vært på boligvisning og på treningssenter den første uken du var syk. «Har vært total isolert for ikke å smitte andre i tilfelle jeg har Corona, men i løpet av den første uken jeg var syk var jeg utenfor døren to ganger(boligvisning og treningssenter)» Anonymkode: 4be17...f28 Beklager min feil, leste litt raskt. Jeg gikk på visning 3-4 dager etter at jeg fikk influensa symptomer men følte meg mye bedre den dagen, og tenkte overhodet ikke på Corona eller at dette skulle blir verre. Så holdt jeg meg inne i to dager til jeg hørte at treningssentrene skulle stenge. Da gikk jeg og trente men det var kun meg og en til som var der, og jeg spritet alt. Så ble jeg verre. Mange går rundt i samfunnet og hoster litt og nyser, mens jeg har iallfall isolert meg fullstendig etter 12. mars, selv om det var dumt av meg å gå ut. Men det var ingen anbefalinger fra FHI da at man skulle holde seg isolert hvis man hadde luftveissymptomer, det kom ikke før forrige uke. Treningssentret har vært stengt siden den dagen jeg var der og på visningen var jeg ikke nærmere på noen enn 2 meter og jeg hadde hansker på meg.Ikke hilste jeg på megleren heller. Ts Anonymkode: fa86c...6a6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 Du blir ikke testet for corona uansett. Om du mistenker mycoplasma-infeksjon må du snakke med fastlegen din først, ikke troppe opp på coronalegevakten. Anonymkode: b3530...07d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har vært litt i samme situasjon som deg. Legevakten kunne ikke ta en koronatest på meg. Men de tok tester for å utelukke en bakteriell lungebetennelse. Anonymkode: 6d193...39e 1
Anbefalte innlegg