Gå til innhold

Ikke kontakt med folk, men hjemmetjenesten må jo...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi arbeider som før. Dusjer, lager mat, vasker og støvsuger. Uten masker og uten beskyttelse. Vi drar fra hus til hus, fordi vi må levere tjenestene hver dag. Er bare et tidsspørsmål før noen av oss eller brukere blir smittet. Hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 43f1b...3e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger retningslinjer som er satt og gjør jobben min ☺ Følger med på egen helse og har dialog med soneleder 

Anonymkode: 93ea5...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer, vasker og støvsuger? I vår kommune er tjenestene kuttet til beinet. Allt som ikke er høyst nødvendig er full stopp. 

Anonymkode: ba630...339

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den eneste som tenker på dette.

Moren min har avlyst hjemmetjenesten for faren min nettop av smittehensyn, selv om hun trenger all hjelp hun kan få. Jeg tror også at det bare er et spørsmål om tid før en ansatt smitter en rekke med brukere før det oppdages. Det er leit at det sannsynligvis må til før de ansvarlige bestemmer seg for å innføre smitteverntiltak.

Anonymkode: 4ecf7...eda

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer, vasker og støvsuger? I vår kommune er tjenestene kuttet til beinet. Allt som ikke er høyst nødvendig er full stopp. 

Anonymkode: ba630...339

Ikke hos oss. For hva ellers skulle vi gjøre på. Vi blir ikke hørt og er bekymret.

Anonymkode: 43f1b...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Min mor ser knapt noe til hjemmetjenesten for tiden. Hun får medisiner inn døra, og det er det. De kommer ikke innom lengre. 

Anonymkode: 16756...158

AnonymBruker
Skrevet

Min bestemor som er i forskjellige risikogrupper fikk spørsmål på telefon om hun ønsket at de kom som vanlig eller ikke. Foreløpig har hun takket nei, siden det hun behøver hjelp til er tungt husarbeid og det klarer hun seg uten i noen uker. 

Anonymkode: 0c77d...d33

AnonymBruker
Skrevet

Her har hjemmetjenesten kommet med en forespørsel om det er mulig å redusere tilbudet eller om pårørende kan overta oppgavene.

Hos oss har vi valgt at jeg overtar oppgavene, og jeg har nå ansvaret for sondenæring, medisinering og dusj/stell av mannen.

Det er to grunner til at vi har valgt dette - vi ønsker å redusere risikoen for smitte ved at stadig nye mennesker kommer innom, og jeg ønsker å bidra i dugnaden ved å avlaste hjemmetjenesten som har kapasitetesproblemer.

Jeg beundrer de ansatte som bruker tiden på å dra fra hjem til hjem.

Anonymkode: f16d4...a8b

• Liker 1
  • Opprett ny...