AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Hei. Lavkarbo. Har dere prøvd det og lykkes? Har 10 kg som må av. Tåler dårlig hvetemel fra før så why not🤷♀️ Gode tips til hvordan starte? Starter nå! Anonymkode: 59050...eff
Pinkpashion Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Jeg har spist lavkarbo, både moderat og ketogent. Gikk ned 10 kilo, men med en BMI på 26 var det i utgangspunkt ikke mye å ta av, så vekten raste ikke av og gikk jeg brukt vel 2,5 mnd på 10 kilo. I tiden etter at man har gått ned er det som med alle andre «dietter»; går du tilbake til pasta, pølser og kaker, så fyker du opp igjen. Et dårlig kosthold er årsaken til at du i det hele tatt ble overvektig, så går man tilbake til det vil man selvsagt gå opp igjen. Det gjelder alle dietter! Man må gjøre det til en livsstil og gode vaner. Er man påpasselig, er det lett å holde vekta og. Erfaringen min er at i hverdagen fungerer det ok. Problemet mitt var fest, fordi i min munn kan ALDRI kunstig søtning og mandelbunn erstatte hvetebakst eller kaker. Derfor følte jeg hele kostholdet ble så vanskelig å holde i sosiale begivenheter. Og sprakk, sprakk og sprakk. Hentet meg inn, sprakk igjen. Edit: lavkarbo-knekkebrød fungerer, men blir ikke i nærheten av Wasa Husmann. Ellers ble det mye egg, salater og blomkålsuppe. Egentlig spiste jeg som resten av familien, bortsett fra pastaen da. Hadde de pastaretter, laget jeg tomatsuppe av sausbasen ☺️ Nå teller jeg kalorier, men har fokus på å spise mer protein enn karbohydrater i kostholdet. Det fungerer bedre for meg. Skal jeg unne meg kake, skal jeg trimme inn en kaloriunderskudd i forkant. Dvs. en plate 200 gram sjokolade ville blitt en 3 timer lang gåtur for min del, og derfor smaker ikke den sjokoladen like godt lengre. Endret 29. mars 2020 av Pinkpashion 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Her er en kjapp innføring i hva man kan spise og ikke på lavkarbo type LCHF / keto: https://www.lchf.no/lavkarbo-pa-3-minutter/ Du finner ørten oppskrifter på nettet, blant annet på lavkarbo.no-forumet (obs at det er mange retninger innenfor lavkarbo og noen oppskrifter til og med der er ikke keto f.eks.). Jeg har spist LCHF i 11 år nå. Gikk ned 25 kg på 9 måneder og har holdt vekta siden. Anonymkode: 3c5d9...b40 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 Jeg tåler ikke hvetebakst, tåler dårlig brød. Har en bmi på 24, grenser til 25. Har litt over ett år spist magert men unnet meg ting i helga. Gått ned 18 kg, de siste 10 står bom fast derfor litt lyst teste ut dette. Jeg prøver å trene litt hver dag , men går turer hver dag uansett. Er ikke veldig mye festligheter jeg er på så sånn sett går det fint. Problemet mitt med å unne meg litt kos er et jeg klarer ikke stoppe. Så jeg trenger klare linjer og det å være mett. Tusen takk for gode råd😃 Anonymkode: 59050...eff
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tåler ikke hvetebakst, tåler dårlig brød. Har en bmi på 24, grenser til 25. Har litt over ett år spist magert men unnet meg ting i helga. Gått ned 18 kg, de siste 10 står bom fast derfor litt lyst teste ut dette. Jeg prøver å trene litt hver dag , men går turer hver dag uansett. Er ikke veldig mye festligheter jeg er på så sånn sett går det fint. Problemet mitt med å unne meg litt kos er et jeg klarer ikke stoppe. Så jeg trenger klare linjer og det å være mett. Tusen takk for gode råd😃 Anonymkode: 59050...eff Da høres det jo ut som at du kunne hatt godt av lavkarbo. Jeg er lik angående å stoppe etter litt kos. Jeg kan ikke spise litt godteri og stoppe. Akkurat som at en alkoholiker ikke kan drikke litt alkohol og stoppe. Men jo lengre jeg holder meg unna søtt, jo lettere er det å holde seg unna og si nei når man blir tilbudt. Noen harde dager i starten der man har veldig lyst på noe, og så blir det mye lettere. Så bare hold ut i starten. Og pass på å få i deg litt ekstra salt siden kroppen vil kvitte seg med ekstra vann som karbohydratene har bundet opp og da drar den med seg salter. Drikk farris og salt maten litt ekstra. Så kan du heller trappe ned på saltet etterpå hvis du ønsker, men du vil få en mindre ubehagelig overgang hvis du tilfører ekstra salt i denne fasen. Anonymkode: 3c5d9...b40 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå