Gå til innhold

35,4 målt med digital febermåler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det unormalt å ha det? Kastet opp i sted og er kvalm og fryser. 

Men er 35,4 grader innenfor? 

Anonymkode: c53a8...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke feber.

AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier det å vise? Hvor mange ganger målte du? Og hvor målte du? 

Å ta et random termometer og måle uten å ha noe sammenligningsgrunnlag blir uansett feil. Du burde ta tempen med akkurat det termometeret en gang du er frisk for å vite hva din normale temperatur er, i tillegg er det av og til feilmargin på termometerne, derfor burde du vite ha det viser når du er frisk. 

Anonymkode: ae156...e0c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bunuel skrev:

Du har ikke feber.

Det vet jeg, men hva betyr det når man har for lav kroppstemperatur? Jeg lå og sov og følte meg varm. Har målt både oralt og i øret. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva pleier det å vise? Hvor mange ganger målte du? Og hvor målte du? 

Å ta et random termometer og måle uten å ha noe sammenligningsgrunnlag blir uansett feil. Du burde ta tempen med akkurat det termometeret en gang du er frisk for å vite hva din normale temperatur er, i tillegg er det av og til feilmargin på termometerne, derfor burde du vite ha det viser når du er frisk. 

Anonymkode: ae156...e0c

Bruker å være cirka 36,5 - 37 til vanlig. Samme termometer. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innlagt med betennelse i eggstokkene. Måtte ha kikkhulsoperasjon. Da hadde jeg 34-35 i feber. I følge legene på sykehuset. 

Anonymkode: 23a75...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innlagt med betennelse i eggstokkene. Måtte ha kikkhulsoperasjon. Da hadde jeg 34-35 i feber. I følge legene på sykehuset. 

Anonymkode: 23a75...46b

Det er ikke feber når du har 34-25 i kroppstemperatur..... Feber er når kroppstemperaturen er over 38....... 

Anonymkode: 812fd...31b

AnonymBruker
Skrevet

Mål rektalt, så trenger man ikke lure mer på om man har feber. Det er den mest nøyaktige måten å gjøre det på, ellers må du begynne å legge på 0.5 eller 1 grader og alt blir meget relativt. 

Anonymkode: 77a01...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lave målinger digitalt om hetten ikke er byttet eller måleren ikke er langt nok inn. Ville sjekket opp det og sammenlignet med armhul.

Anonymkode: c14c6...5f6

Skrevet

Hvor målte du? 

AnonymBruker
Skrevet

Noen områder er ikke så presise som andre.

Anonymkode: c624e...1fd

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det unormalt å ha det? Kastet opp i sted og er kvalm og fryser. 

Men er 35,4 grader innenfor? 

Det er ikke unormalt.

Jeg spyr ofte pga krystallsyken (blir jo aldri kvitt dritten) og pga spyingen får jeg fryse perioder.

Anonymkode: 84271...9fb

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det vet jeg, men hva betyr det når man har for lav kroppstemperatur? Jeg lå og sov og følte meg varm. Har målt både oralt og i øret. 

ts

Termometeret skal opp i rompa.

Anonymkode: bdaad...1ff

Skrevet

Husk å legge til 0,5 når du måler oralt. Da hadde du altså 36,4 som ikke er en uvanlig kroppstemperatur. Det er mer normalt nå i dag å ha en kroppstemperatur på 36 enn 37. Det viser seg at da gjennomsnittet for kroppstemperatur ble bestemt var det flere mennesker i verden som stadig gikk med underliggende infeksjon i kroppen. 

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...