Gå til innhold

Hvis risikogruppen var de med lav vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et lite tankeeksperiment, hva hvis viruset var mest dødelig jo lavere vekt man hadde, hvilke tiltak hadde vi iverksatt, og hvordan hadde folk oppført seg da, fremfor nå? 

Anonymkode: 252da...558

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi deg. Overvekt er skadelig både for deg selv og samfunnsøkonomien. Kom deg ut på tur i stedet for å føle deg fornærmet

Anonymkode: 344d0...f28

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde det vært veldig mye dulling og tilrettelegging og «stakkars deg» jamring. 

Anonymkode: 4db8b...90e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Undervektige ER i risikogruppen. Det er de alltid. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6304312/

Anonymkode: 60fde...837

Hvis undervektige er i risikogruppa, hvorfor får de ikke automatisk lov til å teste seg ved symptomer?

Anonymkode: 67f91...cdf

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis undervektige er i risikogruppa, hvorfor får de ikke automatisk lov til å teste seg ved symptomer?

Anonymkode: 67f91...cdf

Det får ikke overvektige heller. 

Akkurat nå får bare ansatte i helsevesenet med symptomer og innlagte, syke pasienter med symptomer teste seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, tror jeg ble litt misforstått. Jeg mente dette som et tankeeksperiment. Hvis alle kunne bli smittet, men de som døde var de med lav vekt. Jeg vet at jeg ville holdt ungene mine hjemme fra skolen mye tidligere enn 12 mars. Jeg hadde ikke latt de leke med en venn hver. Jeg tror folk hadde hamstret godteri fremfor dopapir 😂

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her, tror jeg ble litt misforstått. Jeg mente dette som et tankeeksperiment. Hvis alle kunne bli smittet, men de som døde var de med lav vekt. Jeg vet at jeg ville holdt ungene mine hjemme fra skolen mye tidligere enn 12 mars. Jeg hadde ikke latt de leke med en venn hver. Jeg tror folk hadde hamstret godteri fremfor dopapir 😂

Så du mener liksom lav vekt uavhengig av høyde? Det er jo bare tullete. 

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg isolert meg ja. Uff, det hadde vært grusomt. Og det å måtte legge på meg mot min egen vilje og potensielt bli øvre sjiktet normalvektig/ overvektig. Forferdelig

Anonymkode: 6c480...dba

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener liksom lav vekt uavhengig av høyde? Det er jo bare tullete. 

Ja, mener det :) Det er jo ikke realistisk, bare et tankeeksperiment. Hvor langt hadde vi gått for å beskytte barna? Jeg tror jeg blant annet hadde handlet enda sjeldnere enn jeg gjør nå. Og muligens dusjet rett etter jobb, før ungene fikk komme bort til meg. Og så hadde jeg begynt på fetekur.

• Opprett ny...