AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Jeg er i risikogruppa og sitter hjemme, et par av venninnene mine mener at de er ikke syke, ikke i noe risiko, og dermed ikke så farlig om de stikker ut for å handle nye pynteputer eller gardiner, eller klær, hvis de føler for det. De rydder og vasker hjemme, oppdager at de mangler ditt og datt, da er det ned på chlas ohlson feks. Jeg prøver å si at det er om å gjøre å være hjemme nå, ikke være unødvendig mye ute og på folk. De er begge permitterte og mener at jeg overdriver, og at folk må få komme seg ut. Hvem har rett av oss? Jeg har kanskje misforstått, men jeg trodde det var om å gjøre og ha avstand, være mest mulig hjemme? Anonymkode: 478bb...7b4 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Koronapolitiet er over alt! Anonymkode: f38f3...f54 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Jeg handler ikke klær,gardiner og pynt.. men skal innrømme jeg har vært på clas ohlson..måtte ha nye knagger til gangen , den var ferdig oppusset før coronatime.. ble gal av å ha jakker liggende over alle stoler eller på gulvet😬 ellers er det kun matbutikk,og lufteturer i nærområdet. Anonymkode: a4c37...ac3 3
Hedy Lamarr Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Jeg jobber hjemmefra, går kun ut to dager i uka for kombinert spasertur og mathandel. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Jeg går kun i matbutikk og går turer på kvelden i skogen. Men jeg har forståelse for at andre ikke ønsker å være like restriktiv. La venninnene dine kose seg med hobbyene sine. Regner med at de holder avstand og vasker hendene godt etter de har vært og shoppet. Anonymkode: 7c9ad...e90 7
Narad Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har faktisk planlagt en tur på Clas Ohlson, Frisøren er stengt og trenger en klipp og der har de en frisørsaks som er ok. Tenker at det å handle er ok, så lenge man holder avstand og tar forbehold og man vet på forhånd hva man skal ha. Men det er meg, så får andre ta sine bestemmelser. Utenom den turen som er planlagt er det kun jobb og matbutikk på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 Det sies jo at man skal holde seg hjemme, og bare gjøre de mest nødvendige ærender. Samtidig så går for eksempel ordføreren i vår kommune ut i lokalavisa og oppfordrer folk til å handle i de lokale butikkene.. Anonymkode: 138cb...248 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Det er knapt nok noen ute. Jeg var på tøffel og Pysj shopping i går, folk er veldig gode til å holde avstand og vente på tur. Det er flere folk på stier, skiløyper og fortau enn på cubus nå. Anonymkode: 7de5b...e17 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 Har vært en tur på kjøpesenter og en tur på IKEA de siste tre ukene. Måtte ha mørke rullegardiner til babyens rom, løp gjennom IKEA med håndsprit. Måtte på kjøpesenter i går for å kjøpe mat til kjæledyr som jeg ikke fikk tak i på nett. Var innom noen andre butikker også, kjøpte uteleker til barna, jobbsko til meg. Det var lite folk. Vi holdt avstand og jeg spritet hendene mange ganger. Føltes ikke greit å være der. Angrer litt i dag. Men følte jeg måtte dra. Ellers er jeg kun i matbutikken 1-2 ganger i uka. Jobber innen helse. Anonymkode: b97a9...909 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 Skal ærlig innrømme at jeg ble litt sjokkert over noen som reiste på kjøpesenteret i går for å slå ihjel litt tid. Begge var til og med i risikogruppen. Jeg sier ingenting, men tenker mitt inni meg. Anonymkode: e91c4...cd6 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 Handler mat en gang i uka og er ute på øde skogsstier. Ellers ingenting. Har ikke sosial kontakt med andre enn de som bor i min husstand. Har hjemmekontor. Anonymkode: 8b749...379 2
Bella44 Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 Det er ikke forbudt å gå i butikken en tur om du er frisk. Dersom du er i isolasjon må du holde deg helt hjemme, og dersom du er i karantene med kraftige restriksjoner (ikke handling, holde deg unna folk). Det er viktig å ikke påføre reglene for syke mennesker i isolasjon på de som er friske. Så strengt har det ikke blitt enda. Men alle må vise hensyn; holde avstand, god hygiene, ikke omgås i større grupper. 7
tussi84 Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 Vi holder oss ikke inne hele tiden. Mannen er på jobb. Bortsett fra det mat butikk en dag i uka, apotek når vi må, og lege/ sykehus avtaler. Ellers har vi vært inne på en Mac Donalds restaurant på et kjøpesenter for å kjøpe med oss take away hjem en dag. Vi planlegger også å ta en bil tur til et utkikk punkt om noen dager for å se noe annet enn disse fire veggene.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 Venninnene dine har rett. Så lenge de tar hensyn, holder avstand og har god hygiene så er det ingen grunn til at de ikke skal kunne reise ut en tur. Anonymkode: a212d...d8e 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 Går turer og jogger et par ganger om dagen, utover det kun matbutikk. Anonymkode: 79024...a2a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 Clas Ohlson og Kid er ikke stengt. Anonymkode: 03725...c9b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 Her i hus er vi ute for å lufte ungen en gang om dagen (langt fra alle) og en gang i uka på butikken for å handle mat. Gubben drar på jobb hver dag for å gjøre vedlikehold når det er stengt, men han sykler dit. Anonymkode: de6e1...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 Jeg drar innom lokale butikker. Det er det eneste jeg gjør når jeg går ut. Jeg vet alltid hva jeg skal ha, og prøver å bare ta på det jeg kjøper. Årsaken er at jeg ønsker at de butikkene skal eksistere også etter denne perioden. Derfor gjør jeg mitt beste for å legge igjen noen kroner der. Anonymkode: 69e51...b12 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 Jeg var en tur på clas ohlsson her om dagen fordi datamusen min streiket og vanskeliggjorde hjemmekontor. Ellers går jeg på matbutikken, som ligger på det lokale handlesenteret. Der er ca. 50% av butikkene stengt, så vil tro det er mindre shopping nå. I tillegg er set helt tomt for folk, har ikke sett en kunde hos noen av butikkene utover matbutikken, apoteket og vinmonopolet. Anonymkode: e662a...5a6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 Å handle unødvendig tull er ikke beste tiden å gjøre det nå. Er sånn idioti som gjør at flere smittes. Håper på portforbud neste uke. Skulle vært satt i gang for lenge siden. Anonymkode: 1c3b2...fda 3
Anbefalte innlegg