AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Hei, jeg har vært sykmeldt fra jobben min i snart 7 mnd. Vil ikke gå innpå diagnose, men jeg fungerer ikke som vanlig i hverdagen. Mannen min er i jobb nå, jobber fullt tross korona situasjonen. Vi har to barn i barnehagealder, og det er nesten så mannen min føler det er flaks at jeg uansett var hjemme nå når barnehagene er stengt. Jeg synes det er vanskelig og utrolig slitsomt å vær hjemme med barna alene nå. Hvordan løser dere andre det? Enkelte dager føler jeg jeg likså godt kunne vært i jobb, for dagene hjemme med barna blir lange. Jeg er glad i barna mine og takknemlig for at vi er friske, men jeg er så sliten og det har bare gått 3 uker.... Anonymkode: 22bd7...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Har og vært sykemeldt siden i høst. Revmatisk sykdom, går uten medisin, kan ikke bruke kraftig smertestillende når ungen er våken. Jobben og nav har gitt opp at jeg skal komme tilbake så det går vel helt i dass om man må søke aap nå. Tenker daglig på at det er rett før livet mitt blir umulig. Anonymkode: 16420...855
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Når du er for syk til å ta vare på barna dine må barnevernet kontaktes. Anonymkode: 97384...553 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Klarer å ta vare på barnet mitt. Men i store smerter og livet mitt er nok engang satt på vent. Mannen hjelper til da han kan. Anonymkode: 16420...855
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Jepp sykemeldt grunnet vanskelig svangerskap... gøy å passe 8 åringen og hjelpe han med skole mens jeg spyr 20 ganger om dagen, og har bekkenløsning... Mannen jobber hjemmefra. Håper bare skolene åpner etter påske... Anonymkode: e56e6...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 To barneskolevarn og ett barnehagebarn her. Jeg er under kreftbehandling og ganske dårlig. Mannen min har hjemmekontor, og vi løser det som best vi kan med at jeg gjør litt mer enn jeg orker og han jobber spredt utover døgnet. Drittøft, men det går. Vet at barnehagen har et tilbud hvis det blir helt krise, men føler ikke at vi er helt der ennå. Anonymkode: 716b2...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du er for syk til å ta vare på barna dine må barnevernet kontaktes. Anonymkode: 97384...553 Ærlig talt, Ts klarer det jo, men hun sliter seg helt ut fordi hun er sykemeldt. Det er mannen som må komme på banen her. Han må prate med jobben sin om mulige løsninger. Anonymkode: 3d385...53e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Det går til helvete med samfunnsøkonomien, så skal slike som Ts ha mannen sin til å bli hjemme med lønn? suck it up, og utfør din plikt som forelder og samfunnsborger Anonymkode: edc69...80d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 Ja, har vært sykemeldt i 9 mnd med en tilstand som gjør at jeg ikke har omsorgsevne for barn. Har ganske sterkt nedsatt funksjonevne, og blir dårligere av lyd/syn/bevegelsesinntrykk. Jeg har blitt enda dårligere nå med barn hjemme på fulltid, såpass av funksjonsevnen min er blitt enda mer redusert (altså at det kan utløse behov for hjelp til å gå/dusje osv). Jeg har allerede bestilt meg hjelpemiddel for å kunne spasere inne. Mannen min har jobb som krever ganske mye i NAV, så derfor har jeg spurt barnehagen om mulighet for å få plass på unntaksvilkår dersom de fortsetter å ha stengt. Jeg har to andre kroniske sykdommer også, men akkruat de hadde jeg nok på et vis klart å få hjulene til å gå rundt med i denne situasjonen. Den nåværende tilstander gjør meg så begrenset at jeg ikke kommer til å kunne klare meg selv overhodet, og vi kan jo ikke ha folk hjemme heller. Så derfor har vi spurt om plass. Hadde ikke spurt om det dersom jeg var nogenlunde oppegående-ish. Anonymkode: a80fe...baf
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går til helvete med samfunnsøkonomien, så skal slike som Ts ha mannen sin til å bli hjemme med lønn? suck it up, og utfør din plikt som forelder og samfunnsborger Anonymkode: edc69...80d Det synes jeg var sterke ord. Du kunne vel ha tatt en annen tone og likevel fått fram poenget. Men jeg tenker litt sånn om egen situasjon, i hvert fall. Ja, jeg er kjempe kjempesliten og får ikke fulgt legens råd om å hvile og ta vare på meg selv. Men nå er vi midt i en krise som kommer til å koste helt ekstremt mye penger og mange vil tape mye. Mitt bidrag er derfor å sørge for at mannen min får bidratt på sin jobb, i det minste. Men det unnskylder jo ikke en fraværende ansvarsfordeling på hjemmebane. Hvis mannen min hadde gått opp på loftstua klokka 8 og kommet ned klokka 16 mens jeg sto alene med hjemmeskole og bleieskift hadde det selvfølgelig ikke gått. Ham må også gjøre mer enn han klarer, for eksempel ved å jobbe utover kvelden når ham egentlig skulle hatt fri. Begge må legge inn et ekstra gir, ikke bare den ene parten. Anonymkode: 716b2...d6c 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du er for syk til å ta vare på barna dine må barnevernet kontaktes. Anonymkode: 97384...553 Barnet har da en annen forelder og? Anonymkode: a80fe...baf
Anbefalte innlegg