Gjest gjest i dag Skrevet 11. september 2002 #1 Del Skrevet 11. september 2002 Hei! Har i løpet av det siste halvåret lagt på meg ca. 4 kg. Disse ønsker jeg nå å ta av igjen. Spiser forholdsvis sunnt, og trener ca. 3 g i uka. Likevel går jeg ikke ned. Nå har jeg satt opp en diett, som jeg har tenkt å følge i en uke eller to. Vil gjerne høre hva dere synes om den. Er redd for å spise for lite, slik at jeg bare mister muskler og ikke fett. Har ikke tenkt å gå ned 4 kg på to uker, men vil prøve to uker først for å se hvordan det fungerer. Her er planen min: Frokost (ca kl 9): 3-4 frukter i biter, vann og evt en kopp te (uten sukker) Lunch (ca kl 11.30): 1 kokt egg, 1 tomat, 1 bit agurk, 1 skive fiberrik (knekkebrød) Mellommåltid (ca kl. 14.30) 1 beger lettyoghurt eller en proteinshake (blandet med melk) Middag (ca kl 17): Grønnsaker og kjøtt/fisk i wok. Dessert: 1 liten bit mørk sjokolade (70%kakao), en kopp kaffe. Kvelds (ca 20.30): 1 proteinshake eller en kopp lett kakao (40 kcal) og et knekkebrød. Evt en kopp te før jeg legger meg. Drikke mye vann gjennom hele dagen, gjerne med sitron. Evt. litt rå grønnsaker mellom måltidene, hvis jeg blir sulten. Et par ekstra knekkebrød eller yoghurt hvis jeg trener hardt den dagen. Høres dette ok ut? Er det for mye eller for lite? Noen som vet hvor mange kcal dette blir sånn cirka? Har forresten tenkt å trene litt styrketrening så jeg ikke mister musklene mine Hilsen fra meg som håper noen vil svare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 11. september 2002 #2 Del Skrevet 11. september 2002 Det som er fint er at du har skjønt poenget meg at man må slanke seg ved å spisa vanlig mat. Man skal jo fortsette med mat etter endt slankekur også. Derimot så virker metoden din noe hard. Du må ikke være så hard at kroppen får sjokk etter slankingen at du bare legger på deg alt like fort igjen. For 4 år siden la jeg på meg 18 kg i forbindelse med graviditet. I løpet av 6 mnd tok jeg av meg 27 kg bare ved å kutte ut kveldsmaten. I dag har jeg begynt på igjen og gjør akuratt på samme måte. Jeg trener ikke engang og siden juli har jeg tatt av 6-7 kg. Jeg spiser akuratt den samme maten og lager den på samme måten som jeg gjør når jeg ikke slanker meg. Blir det for tøft på kveldene, så ta en tomat , gulrot eller agurk. Det går så bra og etter en stund så trenger ikke kroppen mat om kvelden. Men selvfølgelig så er det tungt og komme i gang, men stå på. stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 11. september 2002 #3 Del Skrevet 11. september 2002 Kanskje jeg skulle prøve det? Det er jo ofte kveldene som er problemet. Tror likevel jeg vil forsøke "programmet" mitt noen dager. Kanskje jeg bør supplere med litt mer mat. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. september 2002 #4 Del Skrevet 12. september 2002 Du spiser veldig lite synes jeg. Særlig om morgenen. Hva er "biter" med frukt? Er det fire frukter, eller fire biter av en frukt? Hvis du ikke orker å spise frokost, så begynn med frukt som du gjør, og ta med deg en frokostmatpakke på jobb? I skive knekkebrød til lunsj høres også lite ut, hva med to? Jeg er klar over at dette kommer du sikkert til å gå ned på, men litt av vitsen er vel også å ikke gå opp igjen etterpå? Da handler det om å ikke slanke seg, men å legge om kostholdet. Derfor kan du spise litt mer nå, og så heller fortsette dette som ditt daglige kosthold. Sunn og god mat du har valgt, men trenger du de proteinshakene? Min mann drikker et eller annet i den gata der, men jeg har aldri hatt sansen for dem... men de har kanskje noe for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 12. september 2002 #5 Del Skrevet 12. september 2002 Takk for svar! Enig i at det er litt lite, men vitsen er jo at jeg skal gå ned i vekt. Tenkte å begynne i dag, men det har jeg ikke gjort... Jeg mente 3-4 frukt til frokost, ja, og disse kan deles opp i biter og spises som fruktsalat. Du har sikkert rett i at jeg bør spise litt mer og heller bruke litt lengre tid på å gå ned. Problemet er at jeg ikke vet hvor mye jeg kan spise. Trenger ikke å gå ned så mye, men er litt utålmodig. Er fristet til å ta en uke med bare "milk-shake". Det er kanskje ikke så sunt, men føler jeg trenger en rask start for å holde motivasjonen oppe. Hilsen meg som egentlig er fast bruker at KG, men ikke er særlig stolt av at jeg slanker meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 13. september 2002 #6 Del Skrevet 13. september 2002 Takk for svar! Enig i at det er litt lite, men vitsen er jo at jeg skal gå ned i vekt. Tenkte å begynne i dag, men det har jeg ikke gjort... Jeg mente 3-4 frukt til frokost, ja, og disse kan deles opp i biter og spises som fruktsalat. Du har sikkert rett i at jeg bør spise litt mer og heller bruke litt lengre tid på å gå ned. Problemet er at jeg ikke vet hvor mye jeg kan spise. Trenger ikke å gå ned så mye, men er litt utålmodig. Er fristet til å ta en uke med bare "milk-shake". Det er kanskje ikke så sunt, men føler jeg trenger en rask start for å holde motivasjonen oppe. Hilsen meg som egentlig er fast bruker at KG, men ikke er særlig stolt av at jeg slanker meg... :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o Jeg har prøvd nutrilett, slankepiller,prøvd å kaste opp maten, prøvd å la være å spise og alt dette er bare tull. Klarer du og ta av deg noen kilo på denne måten, så skal jeg love deg at dobbelt så mye har lagt seg på sidebeina innen 6 mnd. Du banker kroppen din med å sultefore deg sjøl og ødelegger det som skal få deg ned i vekt, nemlig FORBRENNINGA. Skal du gå ned så må kroppen få mat. Lag den maten du pleier på samme måte som alltid, ta heller det siste måltidet i 16-17 tiden på ettermiddagen og en tomat eller noe annet til kvelds hvis det blir for ille. Nekter du deg og kose deg så sprekker du alikevel. Jeg bruker denne metoden og siden 16 juli har jeg tatt av meg , ja det er sikkert 6-7 kg. Og jeg har til og med tillatt meg og gurete i helgene. Da spiser jeg hva jeg vil , når jeg vil og tenk at jeg ikke trener engang også går det så bra på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. september 2002 #7 Del Skrevet 13. september 2002 Pulver er ikke lurt! Jeg har lagt på meg 20 kilo på den måten :x Slanking som sådan er oppskrytt, legg heller om kostholdet - og les innlegget til ellapille - hun er som vanlig klok og vet hva hun snakker om. Dette vil du skal vare, ikke sant? Legg inn litt hverdagsmosjon innimellom treningstidene, det vanlige som ta trappen, ikke heisen, gå en tur med bikkja, selv om du ikke har noen og sånn. Og du, 4 kilo er faktisk ikke så mye. Muskler veier dessuten mer enn fett, så om du trener vil du kanskje gå opp. Jeg anbefaler deg målebånd eller kjenn etter på klærne om du går ned eller ei, kast vekten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 13. september 2002 #8 Del Skrevet 13. september 2002 Hm... tenkte å ta en "pulverdag" i dag, men nå ble jeg litt i tvil. Tenkte å spise litt i tillegg, slik at jeg ikke kommer under 1000 kcal. Er dette også for lite? Hvor mange kcal bør jeg få i meg for ikke å ødelegge forbrenningen og sånt? Hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. september 2002 #9 Del Skrevet 13. september 2002 Ang frokost så er det ikke i utg punktet mange kcal i den... Så det er ikek noe poeng i å stramme så mye inn der. Deter også et veldig viktig måltid energimessig sett. Deter mest å hente inn på et sunt og riktig middagsmåltid, samt all annen småspising, samt kveldsmåltider, som gjerne går rett i fettbanken.. Trener du riktig og lenge nok da? Her er en link til en tabell. Husk å ikke spis for lite som du er inne på!... http://www.iform.no/kosthold/næringstabell.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. september 2002 #10 Del Skrevet 13. september 2002 :o :o :o :o Under 1000 med trening 3 ganger uken? Ikke gå under 1500 sier nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 13. september 2002 #11 Del Skrevet 13. september 2002 Ja, 1000 er vel i minste laget. Men vil jeg gå ned i vekt hvis jeg spiser 1500 da? Jeg trener ikke tre ganger hver uke. Ikke alltid jeg får til så mye, men prøver å få til noen sykkelturer i uka (hver på 2-4 mil). meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 13. september 2002 #12 Del Skrevet 13. september 2002 Man trenger ikke telle kalorier for å slanke seg, det går utrolig fint uten. Det å telle kalorier og veie maten gjør at du gir fortere opp. Ikke spis om kvelden, drikk mye, enten det er kaffe, te, vann, eller sukkerfri saft. En ting som er lurt, det var i alle fall det for meg. La det gå 4 timer mellom hvert måltid. Jeg har som sagt prøvd flere vidunderkurer, men når jeg har tatt av meg 5 kg og så sprekki da har jeg lagt på meg 10 i stedet etter en stund. Vær snill med kroppen din. Ellapille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 13. september 2002 #13 Del Skrevet 13. september 2002 Hei Vet jo egentlig at dere har rett. Jeg bør heller spise sunt og trene. Har greid å slanke meg før etter en graviditet. Da spiste jeg sunt og trente en god del. Men jeg la på meg 5 kg da jeg sluttet å amme. Det er disse jeg nå vil bli kvitt. Har av og til problem med at jeg overspiser, for noen år siden, kastet jeg opp når jeg spiste alt for mye. Nå hender det at jeg overspiser, men jeg har sluttet å stikke fingeren i halsen. Skal prøve å gå ned i vekt uten å sulte meg. Men det går så tregt... Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå