Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at dette er en meget fascinerende hobby!

Noen her inne som driver med det?

Jeg har mye jeg ville ha hatt av info om mine forfedre.

Jeg vil kunne gi mine barn en liste over sine fjerne forfedre også, jeg skal nemlig ha barn en gang!!!!

Ser på folketellingene fra gammelt av at det var meget vanlig å få både 10 og 15 barn i løpet av livet.... icon_rolleyes.gif Imponert jeg.

12

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, fritidsproblemer å svare på en tråd på nest side siden.

men ja, stakkar du har jo ikke fått svar.

Jeg har ikke ørt om noen som driver dette, men jeg vet man kan gå på arkiver å sånn, eller lete i gamle ting hjemme hos deg, spør familie..

Jeg har også lyst til å vite sån, det hadde vært litt morro egentlig.

Skrevet

Jeg har drevet litt med dette på hobbybasis. Kjempegøy!

Det finnes mange fine data-programmer du kan kjøpe (lurer på om det finnes noen gratis på nett også?), der får du tips og råd om hvordan du kommer igang. Jeg brukte et som het noe med "Brothers"...

Husker jeg brukte mye digitalarkivet.no

Satt også noen timer på statsarkivet og støvet ned...

Uansett, jeg kom ganske langt på morssida mi (1640), fant bl.a. mange slektninger i USA, som familien har fått kjempegod kontakt med. Mens det stoppet seg på farsida, pga. en hushjelp som fikk barn med (mest sansynlig) sin overordnede -noe som ikke ble registrert i kirkebøkene...

Har også funnet en tipp,tipp,tipp (husker ikke antall tipper) som var fransk soldat som kom til Norge på 1600-tallet. Der har vi muligens forklaringen på at det er så mange med mørkt, sydlandsk-utseende i familien. -Bortsett fra bleke meg da...

Lykke til! :)

Skrevet

Så kult :klappe:

finne ut mye ved å svare på en tråd fra 2002!

jeg har å litt lyst itl å gjøre det, men er litt vanskelig siden det var et eller annet med arkivet i byens så veldig vanskelig å finne. lurer på om det brant ned eller noe sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...