Gå til innhold

Har fastlegene mer eller mindre å gjøre nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne sa at de hadde veldig få pasienter nå. Det er logisk at det er høy terskel for å bestille tid hos legen. 

Nå gjøres det meste over telefon. Er det da mindre arbeidsmengde? De får i såfall bedre tid til å skrive nav erklæringer. 

Anonymkode: 75b26...ffa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer vil jeg tro. Jeg har i alle fall ikke mulighet til å bestille legetime før tidligst 15. april 

Anonymkode: e0613...9e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege har stengt tror jeg. Har prøvd å ringe i flere dager, men kommer ikke igjennom. 

Anonymkode: 83e15...c43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her fungerer legekontoret som alltid. Jeg har hatt en time forrige uke, og har en ny neste uke. Veldig stille der da, tror de fleste utsetter litt dersom det ikke haster.

Anonymkode: 307ed...27a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske mange fastleger her i landet da. Noen har nok mer å gjøre, andre har blitt pålagt andre arbeidsoppgaver i tillegg til de de har fra før, noen har mindre å gjøre. Noen er i karantene. Det har vært flere medieartikler om at noen kontor har så lite å gjøre at de må permitere ansatte.

Så det å generalisere over en stor og divers gruppe er litt meningsløst. 

Anonymkode: 75593...281

Skrevet

Det har vært flere saker i nyhetene om hvor lite pågang det er hos fastlegene for tiden. I så stor grad at de er bekymret for at folk venter for lenge med alvorlig tilstander. Flere legekontor har visst begynt å permitere leger/helsearbeidere også. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har jo fått streng beskjed om å ikke plage fastlegene med noe annet enn alvorlige koronasymptomer så... Da får de sitte der og lure på hvor det blir av alle pasientene! 

Anonymkode: e6dcf...1f8

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jo fått streng beskjed om å ikke plage fastlegene med noe annet enn alvorlige koronasymptomer så... Da får de sitte der og lure på hvor det blir av alle pasientene! 

Ja, det er litt pussig, men sånn er det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både legekontor og sykehus har gått ut i media med bekymring om at så få bruker helsetjenester nå. De er redd for at kronikere bl.a utsetter for lenge.

Astma, diabetes, kols, høyt blodtrykk osv - folk i risikosonen for covid - er vel gjerne også hovedgrupper som har jevnlig legesjekk? 

Venterom hos legen er gjerne ‘smittebuler’, skjønner godt disse holder seg unna.

Anonymkode: 80acd...8ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Ja, det er litt pussig, men sånn er det. 

Ja, jeg har spurt andre om det. Skulle bla ta en celleprøve, men alle mener at jeg må ikke bry legen med sånne ting nå. 
Jeg ser at de de siste dagene har kommunisert ut at ingen kommer til legen lenger. Men før det, så ble det altså kommunisert at man skulle ligge unna. Så da blir det jo få pasienter da!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både legekontor og sykehus har gått ut i media med bekymring om at så få bruker helsetjenester nå. De er redd for at kronikere bl.a utsetter for lenge.

Astma, diabetes, kols, høyt blodtrykk osv - folk i risikosonen for covid - er vel gjerne også hovedgrupper som har jevnlig legesjekk? 

Venterom hos legen er gjerne ‘smittebuler’, skjønner godt disse holder seg unna.

Anonymkode: 80acd...8ed

Men vi kommer jo ikke inn til legen, alle timer er avlyst og man blir oppfordret til å fikse alt med Paracet. 

Anonymkode: 56dbd...329

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har spurt andre om det. Skulle bla ta en celleprøve, men alle mener at jeg må ikke bry legen med sånne ting nå. 
Jeg ser at de de siste dagene har kommunisert ut at ingen kommer til legen lenger. Men før det, så ble det altså kommunisert at man skulle ligge unna. Så da blir det jo få pasienter da!

Ja, jeg vet, de har nok bommet litt på de første meldingene, det er jo uansett fint at de går ut og gjør folk oppmerksomme på dette nå. For folk blir jo syke som normalt ellers og da er det viktig å få behandling. 

• Liker 1
  • Opprett ny...