AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Har lyst til å bake et godt, rundt brød. Jeg har en le creuset bolle som er uten lokk. Vil det kunne fungere? Bollen tåler varme/ovn. Men i alle oppskriftene jeg leser så nevnes det at lokk må være med under stekingen. Anonymkode: cdfa9...967
Chiquita Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Har du noen andre lokk som kan passe til gryta da? eller legg over alufolie
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, Chiquita skrev: Har du noen andre lokk som kan passe til gryta da? eller legg over alufolie Tåler folie varmen da? Tror ikke jeg har noen lokk som passer bollen i alle fall, muligens noen som er større enn bakebollen. Men vil det dampe mye da? Anonymkode: cdfa9...967
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, Chiquita skrev: Har du noen andre lokk som kan passe til gryta da? eller legg over alufolie Det er ikke en gryte, men en bakebolle. Anonymkode: cdfa9...967
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Hva er bakebollen laget av? Tåler den høy temp i komfyren? Anonymkode: 9333b...0db
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 Jeg bruker de oppskriftene som er eltefrie brød og som egentlig skal stekes i gryte med lokk. Men jeg har funnet ut at det ikke behøves. Steker dem i vanlig brødform uten noe over og de blir like supre! Anonymkode: abb4d...2cd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er bakebollen laget av? Tåler den høy temp i komfyren? Anonymkode: 9333b...0db Keramikk. Skal tåle opptil 250 grader i følge nettsidene til le creuset Anonymkode: cdfa9...967
Chiquita Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tåler folie varmen da? Tror ikke jeg har noen lokk som passer bollen i alle fall, muligens noen som er større enn bakebollen. Men vil det dampe mye da? Anonymkode: cdfa9...967 Selvfølgelig tåler aluminiumsfolie varmen... 😏 Og om det er en gryte eller bakebolle spiller da ingen rolle, så lenge den tåler varmen, noe du sier at den gjør. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå