Gå til innhold

De som ikke vil oppgi alder til de som er døde (mydighetene som har steppet inn?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å mistenke at de familiene som sier de ikke vil oppgi eksakt alder til de som har dødd av koronaviruset og at de ikke vil kommentere underliggende sykdommer er unge og/eller friske? Og at de kanskje har blitt frarådet å oppgi alder på grunn av «panikk» i befolkningen? Jeg syntes det er veldig dårlig å ikke oppgi dette. Det er vel bare bra hvis folk får høre sannheten? 
Selvsagt ikke bra for økonomien..

Anonymkode: 3bd4a...9c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om ikke enkelttilfeller har oppgitt alder, så har vi vertfall fått vite at de første 20 døde har en snittalder på 80 år, eller hva det var?

Anonymkode: 8dbcd...d07

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg mer når de skriver at en ung person har gått bort pga koronaviruset, og så får vi ikke vite om vedkommende var syk fra før og/eller nedsatt immunforsvar.

Anonymkode: e8806...569

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg mer når de skriver at en ung person har gått bort pga koronaviruset, og så får vi ikke vite om vedkommende var syk fra før og/eller nedsatt immunforsvar.

Anonymkode: e8806...569

Dette handler om personvern. Noe som i helsevesenet er veldig strengt. Jeg får ikke engang snakke med min egen lege på telefon pga personvern. 

AnonymBruker
Skrevet

Og på noen oppgir de feil info i media. Det sto i avisene at vårt familiemedlem bodde på alders- og sykehjem. Det stemte ikke. Vedkommende bodde hjemme hos seg selv og var ikke på sykehjem. 

Anonymkode: 439dc...706

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler om personvern. Noe som i helsevesenet er veldig strengt. Jeg får ikke engang snakke med min egen lege på telefon pga personvern. 

Jeg tror at om folk for høre sannheten kan det sikre flere liv. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og på noen oppgir de feil info i media. Det sto i avisene at vårt familiemedlem bodde på alders- og sykehjem. Det stemte ikke. Vedkommende bodde hjemme hos seg selv og var ikke på sykehjem. 

Anonymkode: 439dc...706

Ikke sant... Det er noe ugler i mosen. Er ikke sjokkert over at de velger feil vinkling. Antageligvis i samarbeid med myndighetene. 

Kondolerer så mye for tapet deres. ❤️

• Opprett ny...