Gå til innhold

Planlegge sommerferie i disse koronatider

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vi heldige så blir det tur på hytta og til besteforeldre. Hvis ikke så får vi kjøpe digert basseng til hagen, ta noen teltturer og ellers være hjemme. Ville ikke bestilt noe enda og definitivt ikke dratt utenlands.

Anonymkode: 25a80...946

Basseng i hagen og ha teltovernatting i hagen er i alle fall litt å finne på for unger. Tipper det blir noen understimulerte barn etter som ukene går.

Anonymkode: 6ddf3...3ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er strategien i Norge ja, men tilsynelatende ikke i Sverige. Derfor vil det gå fortere der og også fortere over. 

Anonymkode: c6788...b3b

Til hvilken pris er jo det store spørsmålet her. Alt handler om å få kontroll, slik at flest mulig kan få behandling. Er du interessert i det? 

Anonymkode: 668b1...980

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Basseng i hagen og ha teltovernatting i hagen er i alle fall litt å finne på for unger. Tipper det blir noen understimulerte barn etter som ukene går.

Herregud..mener du at barn som ikke får reise på utenlandsreise er understimulerte?

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet
2 minutter siden, Vera skrev:

Merkelig hvor forskjellig vi alle tenker! 

Jeg for min del drømmer om en sommer med grønne marker, sommerfugler og humlesurr..barn som kan leke sammen uten restriksjoner, lukten av grill og latskap. Basseng på terrassen med plaskende mødre og fedre, besteforeldre med solhatter - som man endelig har fått møte igjen etter mange ukers besøksforbud. 

Jeg skal være så sinnsykt fornøyd om vi bare kan få nyte sommeren i fred og fordragelighet på terrassen! Om vi kan få en sommer uten sorg og savn for noen som gikk tapt for dette jævelskapet som svever rundt hus og fjell. 

Da skal jeg være så fornøyd, og så takknemlig. 

Du sier mye bra, og ja, vi ble være takknemlige, om vi kan få den tilstanden til sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Til hvilken pris er jo det store spørsmålet her. Alt handler om å få kontroll, slik at flest mulig kan få behandling. Er du interessert i det? 

Det spiller liten rolle hva jeg mener, norske myndigheter gjør sine valg, svenske myndigheter gjør sine valg, som tilsynelatende har vært langt mer liberale. Og utgangspunktet for denne deldebatten var at noen påstod det vil være farlig å dra til Sverige, hvorpå jeg kommenterte at det mest sannsynlig vil gå raskere over i Sverige enn i Norge, slik at risikoen blir mindre der på sommeren-sensommeren en gang. 

Anonymkode: c6788...b3b

Skrevet

Bli hjemme. Dere MÅ ikke reise bort fordi det er ferie.

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barna klarer seg fint, selv om reiselystne foreldre ikke fikk ønskeferien i år.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud..mener du at barn som ikke får reise på utenlandsreise er understimulerte?

Jeg skriver i en tråd hvor jeg og andre kommer med ideer til positive ting vi kan gjøre i sommer, dersom det fortsatt er mange restriksjoner. Har du noen positive ideer å komme med? 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det er uvanlig å ha sommerferie et annet sted enn egen leilighet? Hvilket land lever du i?

Men nå er ikke Norge og verden forøvrig i en vanlig situasjon da.

Anonymkode: 94c9f...c09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Bli hjemme. Dere MÅ ikke reise bort fordi det er ferie.

Man må ikke det, men det er ganske mange som setter svært pris på ferieturer og opplever at det gir mye positivt til livet. Det er en av hovedgrunnene til at vi har en reiselivsnæring, turistforeninger, syden, dyreparken, sommerland +++

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Villfisker skrev:

Barna klarer seg fint, selv om reiselystne foreldre ikke fikk ønskeferien i år.

Jeg kjenner til mange barn som allerede nå holder på å klatre i gardinene av å måtte være så mye hjemme og ikke ha normal sosial kontakt. Jeg syntes det blir for enkelt å tro at barn ikke trenger aktiviteter i sommer. 

• Liker 5
Skrevet

Vi har allerede bestilt alle årets ferier, så vi avventer å ser hva som skjer videre. Kan man ikke reise så er det selvfølgelig synd, men det kan vi leve med.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke det, men det er ganske mange som setter svært pris på ferieturer og opplever at det gir mye positivt til livet. Det er en av hovedgrunnene til at vi har en reiselivsnæring, turistforeninger, syden, dyreparken, sommerland +++

Under normale omstendigheter ja. Som en annen bruker skrev litt lenger frem i denne tråden, så er det jeg savner sosialt samvær, dra på middager til hverandre og omgås vanlig. For en lykke det vil være for mitt barn å kunne ta i mot ubegrenset med besøk av nære og kjære i sommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er ikke Norge og verden forøvrig i en vanlig situasjon da.

Det er vi og den. Så blir spørsmålet. Hva kan vi få til av ferie innenfor de rammene. Det er en grunn til at vi har ferie og det er en grunn til at vi liker og har godt av å gjøre noe annerledes i ferien. 

Har du noen forslag?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Strange Doll skrev:

Vi har allerede bestilt alle årets ferier, så vi avventer å ser hva som skjer videre. Kan man ikke reise så er det selvfølgelig synd, men det kan vi leve med.

Alle årets ferier. Som i flertall ja. DET er ikke vanlig for en gjennomsnittlig norsk barnefamilie, å dra på flere ferier i året.
Dere overlever nok.

Anonymkode: 6ca8e...0f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Vera skrev:

Jeg for min del drømmer om en sommer med grønne marker, sommerfugler og humlesurr..barn som kan leke sammen uten restriksjoner, lukten av grill og latskap. Basseng på terrassen med plaskende mødre og fedre, besteforeldre med solhatter - som man endelig har fått møte igjen etter mange ukers besøksforbud. 

Jeg skal være så sinnsykt fornøyd om vi bare kan få nyte sommeren i fred og fordragelighet på terrassen! Om vi kan få en sommer uten sorg og savn for noen som gikk tapt for dette jævelskapet som svever rundt hus og fjell. 

Dette!

Jeg har måttet avbestille fire reiser de nærmeste månedene, og tenker med meg selv at det er litt til pass for meg all den tid jeg har reist rundt i verden uten å tenkt på konsekvenser og miljøbelastninger. Har heldigvis ikke dratt med meg smitte rundt på mine siste reiser, men jeg har fått litt å tenke på. Nå er nytt fjelltelt kjøpt inn (det gamle var utslitt etter mange år), så vi gleder oss til å bruke lokalområdene våre, sammen med de vi er mest glad i som vi nå ikke møter på grunn av "søringkarantene".

Anonymkode: 57df2...5f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Vera skrev:

Du bor ikke i nord. Basseng på terrassen i 9 pluss? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 07a34...9a5

• Liker 2
Skrevet

Alle årets ferier. Som i flertall ja. DET er ikke vanlig for en gjennomsnittlig norsk barnefamilie, å dra på flere ferier i året.
Dere overlever nok.

Anonymkode: 6ca8e...0f4

Vi reiser som oftest på en «sydenferie» og et par weekendturer i løpet av året. På sommeren blir det gjerne en tur innad norge, som feks dyreparken eller lignende. Jeg tror ikke det er så unormalt? 

• Liker 6
Gjest Villfisker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til mange barn som allerede nå holder på å klatre i gardinene av å måtte være så mye hjemme og ikke ha normal sosial kontakt. Jeg syntes det blir for enkelt å tro at barn ikke trenger aktiviteter i sommer. 

Alle barn finner på litt ugang av og til. Det er helt normalt. Så lenge de er små selvfølgelig.

De trenger ikke utenlandsferie for å aktiviseres. Man kan fint leke ute med barna i Norge, og finne på noe kjekt inne.

Man trenger ikke sydenferie, bare for å legge ut skrytebilder på Facebook, for å imponere folk man uansett ikke liker i ettertid. ;) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bor ikke i nord. Basseng på terrassen i 9 pluss? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 07a34...9a5

Dere får investere i basseng med oppvarming. Koster noen tusenlapper, og fås kjøpt på Jula, Biltema, Europris, Rusta osv osv. 

• Opprett ny...