Gå til innhold

Planlegge sommerferie i disse koronatider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet jo ikke hvordan tilstanden er til sommeren, selv om FHI forventer smittetoppen i slutten av april. 

Hva planlegger dere for sommeren?  eller har dere bare satt all planlegging på vent?

Ser for meg at utenlandsreise er uaktuelt, i alle fall for starten av sommeren. Hva tror dere om juli og august? Hva skal unger gjøre hele sommeren? 

Norgesferie? Men vil hoteller være åpne, får vi dra på hytta utover sommeren? Det snakkes jo om båtforbud også. 

Hvilke tilbud vil være åpent om man tar ferie i egen by eller dagsturer til nabobyen? 

Hva tenker dere om sommerferien? Ta seg en tur i oktober i stedet?

Anonymkode: 6ddf3...3ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet blir matt. MÅ man reise for å være lykkelig?? Vær hjemme og hold dere friske. Ville ikke reist en meter før til neste år. Med den smitten i alle land så vil det verken gå fly eller båt de nærmeste 6 mnd.

Anonymkode: d0004...866

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, tiltakene kan slutte om noen uker, eller de kan vare flere år. Jeg ville ventet med å bestille sommerferie nå. 

Anonymkode: c6788...b3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gårdsavløser, jordbærplukker? Tuller litt med tanken, om vi fortsatt ikke får dra til hytta og alt annet er stengt. 

Anonymkode: 9ff26...88f

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Blir ingen ferie på meg i sommer, hadde planer om en Barcelona tur, men det her helt uaktuelt nå.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet blir matt. MÅ man reise for å være lykkelig?? Vær hjemme og hold dere friske. Ville ikke reist en meter før til neste år. Med den smitten i alle land så vil det verken gå fly eller båt de nærmeste 6 mnd.

Å joda, mange land har mildere tiltak og kommer fortere i gang igjen. Spørsmålet er hva Norge gjør, og om man vil det selv. Og det kan ta litt tid å sette i gang flyvninger/passasjerskip igjen, så jeg ville ventet med å bestille. På en annen side kan man gamle litt, hvis det er ekstremt billig nå. Men da må man være beredt til å tape pengene, tror neppe forsikringsselskaper dekker det hvis man bestiller det nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, man må ikke reise. Jeg er 38 og har aldri vært i syden. Feriert i Norge og Sverige, hatt det utmerket. Men, i år skulle vi endelig til Spania på stor familie ferie. Så jeg kjenner litt på det. Men skjønner veldig godt at man ikke kan reise i sommer. 

Anonymkode: 6ca8e...0f4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen må noen ting. Men når man bor ytterst i Nord-Norge, så orker man ikke den kalde regnsommeren med 8 grader i gjennomsnitt. Vi har fortsatt to meter snø overalt, snøstormer, kulde og sånt. 

Hvis karantenen i vår kommune oppheves, vil vi nok reise sørover og besøke venner der. Gå på stranda, både og nyte solen. 

Verre for mannen min som faktisk bør reise for å være lykkelig. Hele hans familie, inkludert barn, er på Island. Å ikke få se barna sine på svært lang tid er vondt. 

Anonymkode: 07a34...9a5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det er uvanlig å ha sommerferie et annet sted enn egen leilighet? Hvilket land lever du i?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at vi holder oss hjemme i år. Egentlig skulle vi ha bilferie gjennom Europa, det blir det definitivt ikke. 

Mulig vi reiser på noen teltturer eller DNT hytter i nærområdet slik ungene får litt "ferie" og følelsen av å reise bort. 

Anonymkode: af3db...755

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ingenting som tyder på at verden er fri for korona til sommeren. 

Selv om landene vil ha åpent opp noe forhold til nå, er det å forvente karantene. 

Og hvor kan man dra? Land som Spania eller Italia? De landene som nå har mildere tiltak er jo nettopp de som kommer til å ha mye korona til sommeren. 

I tillegg er det jo å forvente karantene når man returnerer. Fire uker i karantene er jo fin ferie det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at vi holder oss hjemme i år. Egentlig skulle vi ha bilferie gjennom Europa, det blir det definitivt ikke. 

Mulig vi reiser på noen teltturer eller DNT hytter i nærområdet slik ungene får litt "ferie" og følelsen av å reise bort. 

Er det ikke ganske stor sjans for at turistforeningen holder hyttene stengt i sommer da? Det er jo et sted hvor fremmede blir stuet sammen. 

• Liker 3
Skrevet

Innstill deg bare på at sommeren i år blir på Costa Del Plen.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har planlagt å ta med jentungen til mine foreldre, i år som i fjor. Tre timers biltur håper og tror jeg det vil være mulig å få til når den tid kommer. 

Anonymkode: 9cc90...97d

Skrevet

Normalt skulle vi dratt på hytta i sommer men nå er det både søring karantene og hytteforbud så har lagt alt på vent. Ikke har det blitt tatt inn ferieønsker på jobb heller som egentlig skulle inn 15 mars. Vi har fått beskjed om at påskeferien, som etter kontrakten vår egentlig er ferie blir beredskaps jobbing og om det fortsetter slik kan det hende vi må være i beredskap i sommer også og faktisk ikke får fri engang. Har fått beskjed vi kan måtte jobbe både helligdager og kveld om vi trengs i beredskap så her er det bare å ta en dag om gangen rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, -Missi- skrev:

Normalt skulle vi dratt på hytta i sommer men nå er det både søring karantene og hytteforbud så har lagt alt på vent. Ikke har det blitt tatt inn ferieønsker på jobb heller som egentlig skulle inn 15 mars. Vi har fått beskjed om at påskeferien, som etter kontrakten vår egentlig er ferie blir beredskaps jobbing og om det fortsetter slik kan det hende vi må være i beredskap i sommer også og faktisk ikke får fri engang. Har fått beskjed vi kan måtte jobbe både helligdager og kveld om vi trengs i beredskap så her er det bare å ta en dag om gangen rett og slett.

Det er vel ikke lov med mindre du jobber i helsevesenet. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke ganske stor sjans for at turistforeningen holder hyttene stengt i sommer da? Det er jo et sted hvor fremmede blir stuet sammen. 

Noen av DNT hyttene (de små) kan man låne som familie og reservere siden det ikke er nok sengeplasser til flere. Jeg tror det står på hjemmesidene at man ikke kan reservere, men det er bare tull, jeg har gjort det mange ganger 👍 Disse vil jeg tro holdes åpne utlån. Hvis ikke blir det telttur, vi har en idyllisk dal opp i fjellene med et fiskevann. Kunne også tenkt meg på sykkeltur i en av nasjonalparkene med telt 😊🤔 Mange muligheter, Femundsmarka er også forlokkende. Gleder meg allerede 👍🌞

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi belager oss på en helt rolig hjemmesommer, besøke slektninger etc. Ting som ikke krever planlegging :) Blir hyggelig det også, tenker også en bonus er å legge igjen penger i norske bedrifter, synes det er vitkig.

Anonymkode: cdc31...33d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke avbestilt sommerhuset i Danmark. Vi kan avbestille inntil 1 uke før, så ser det an...

Anonymkode: 2cc76...7f9

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at utenlandsreise er uaktuelt, i alle fall for starten av sommeren. Hva tror dere om juli og august?

tenkte på Sverige. det kreves ikke så mye planlegging. litt fjell, sjø, by...Sverige har jo alt!  

kanskje leie et bobil, så smittefare blir minimal. 

• Liker 1
  • Opprett ny...