Gå til innhold

Blir provosert over sutrende studenter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De får mer stipend og lån dersom de forsørger et barn, med mindre om reglene har endret seg de siste to årene. 

Anonymkode: 46357...439

Men fortsatt så lite at du lever langt under fattigdomsgrensen. Fremdeles så lite at du mister huset og må ut på et dyrt leiemarked.  

Anonymkode: 54ba5...eca

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er over en generasjon siden man kunne leve på studiestøtten alene.

Det henger bare ikke på greip at man på den ene siden sier at fulltidsstudenter skal kunne greie seg på studiestøtten alene, mens man samtidig mener at studenter som av helsemessige årsaker ikke kan jobbe ved siden av får ekstra stipend. 

Sosialhjelpsmottakere, som er samfunnets siste sikkerhetsnett og skal være definisjonenen på et eksistensminimum får mer. Hvor er logikken her? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du med storstipendet på 22 000 kroner?

Anonymkode: a67a3...13f

Vell, jeg gjør det samme som det jeg gjør med ca. 8000. Eneste forskjellen er at jeg kjøper bøker og sparer 13000-15000 istedenfor 2000-3000. Jeg klarer å leve på 30000 per semester og jeg lever fint. Må selvfølgelig innrømme at jeg ikka har barn og sånt, så det er litt enklere for meg

Anonymkode: 9dfc5...a31

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studenter syter og bærer seg over at de ikke får mer penger fra Staten. Nå tilbyr regjeringen mulighet for økt lån samtidig som resten av stipendet utbetales i april. Men neida, det er ikke godt nok, her skal det sytes.

Studener som selv velger å bo svindyrt og gjør seg avhengig av å jobbe ved siden av studiene kan nå takke seg selv. Det er fullt mulig å studere uten å jobbe ved siden av. Det handler om å nøye seg med det man klarer. Jeg kjenner MANGE som klarer dette helt fint, men de er selvsagt nødt til å akseptere å bo i kollektiv og de innfinner seg med at det går omtrent i null hver måned, og de har forstått at de ikke kan skjeie ut på byen hver eneste helg. Deres tid kommer.

Nå blir "luksusstudentene" straffet av sin egen livsstil. De som på død og liv MÅ bo alene i ei leilighet til 10000 kr. i måneden fordi de ikke gidder å dele kjøkken og bad med andre, får svi nå. Og de kan takke seg selv.

De kan ikke bare komme sutrende til staten og be om penger.

Og hva med de ansvarlige studentene som faktisk greier å få hverdagen sin til å gå rundt, skal ikke de få noe? Dette er så jævla typisk norsk, vi skal ha og ha og ha og ha, og vi skal helst gjøre hva vi og leve i luksus.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/najkg5/studenter-i-opproer-jeg-har-aldri-foelt-meg-saa-urettferdig-behandlet

Anonymkode: 56554...122

Jeg er faktisk enig. Man trenger ikke leie til 8000,- mnd når man er student. Det er ikke så lenge siden jeg var student og helt ærlig kan jeg ikke huske at sååå mange av oss jobbet så mye som de skal ha det til. Føler det var heller unntak.

Anonymkode: 0074e...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk enig. Man trenger ikke leie til 8000,- mnd når man er student. Det er ikke så lenge siden jeg var student og helt ærlig kan jeg ikke huske at sååå mange av oss jobbet så mye som de skal ha det til. Føler det var heller unntak.

Anonymkode: 0074e...677

Du som er arbeidstaker trenger vel heller ikke et flott hus med hage? 

• Liker 2
  • Opprett ny...