Gå til innhold

MR?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Celine L

Jeg skal nå ta MR på sykehuset for å se om det er noe gæli i huet mitt? Jeg har angst og de skal se om noe er galt siden jeg er gal. Hva skjer når de tar MR.? Er det sånn trummel? Jeg har klaustrofobi. Jeg tør ikke å være i en sånn tunell.? Varer det lenge? Er det noen som hvet dettte?

Hva skjer når jeg kommer dit? Jeg er så redd, så redd at jeg snart tisser på meg. Jeg skal ta MR i morra, og jeg gruer meg så sinnsykt mye. Skjelver av redsel. Er livredd. Hva skal jeg gjøøre? Jeg tør ikke å ta MR, men de sier jeg må. Hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Du kan ikke ta mr hvis du har klaustrofobi. Har du sagt til legen som har henvist deg at du har klaustrofobi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celine L

Kan de se om jeg er gal inne i hodet mitt? Hvordan ser de det på røntgen? Ser de at jeg har angst, depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg ville bare si at det er ingenting og grue seg til. du legger deg på et brett som føres inni en tunell lignende sak på ca 1 1/2 meter i lengde. så skal du bare ligge i ro i noen minutter. mer farlig er det ikke!

her er det en link som gir deg masse nyttig og lettlest informasjon om en MR undersøkelse.

her står det også informasjon til deg med klaus.

http://www.lommelegen.no/art/art2843.asp

her får du svar på hvordan de ser hva som er galt med pasienten.

http://www.lommelegen.no/art/art2284.asp

lykke til!

hilsen helsesekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celine L

Ja, jeg har sagt at jeg har klaustrofobi, men da sa legen at personalet der roer meg ned. Men legen sa jeg måtte pga. utredningen.?

Men jeg tør ikke. Er så redd.

Og sist så sa jeg at jeg ikke turte å ta blodprøve, men jeg gjorde det forde og nå sammenligner legen dette og sier at jeg turte å ta blodprøve, så tør jeg dette også.

Men det er helt annerledes å være i en tunell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Du får tilbud om å få valium dersom du er veldig nervøs, det får man iallfall på Ullevåll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt mr - jeg ble lagt oppå et brett som noen skriver og fikk høretlf. med musikk inni siden det bråker ganske mye inni maskinen.

Den maskinen jeg lå i (regner med de er like) var "åpen" i begge ender,så du var ikke innestengt i noe.

Jeg syns du skal snakke med de som skal ta undersøkelsen på deg , så de tar de alvorlig for du må ligge helt i ro og det er sikkert forskjellig- men jeg lå inni en halv time.

Ingenting er verre enn at andre avfeier ens frykt.

Lykke til i måra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulle krek

at du er gal, kan de ikke se på mr!!!! de nye maskiner er åpne. Bare en bøyle over deg. Spørs hvor du skal ta bilde.

Sist tok jeg av ryggen og det tok ca 30 min. Hodet blir jo mindre tid. De kan ikke se om du er gal, men de ser om du har fått deg skader kansje? Av fall, slag eller noe.

Du behøvert ikke grue deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har tatt MR av hodet, og det tok 40min. Maskinenen var ikke åpen (tok for ca 6 mnd), så det er ikke sikkert at den MR-maskinen du skal i er åpen. Jeg hadde muligheter til å kommunisere med personalet underveis, så hvis jeg fikk klaustrofobisk angst kunne jeg avbryte undersøkelsen. Men det gikk veldig greit. Lukk øynene, og visualiser at du er på en plass hvor du føler deg komfortabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist tok jeg av ryggen og det tok ca 30 min. Hodet blir jo mindre tid.

Kommer ann på. Søsteren min tok nylig av hodet, og lå inni i nærmere 1 time og 15min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...