AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Del Skrevet 29. mars 2020 Til dere som løper en del; hvordan trener dere styrke, og hvor ofte? Er det lurt å trene styrke rett etter eller like før løpeøkt? Noen som har forslag til app/treningsprogram (helt ok å betale litt, støtter gjerne de som bruker tid på å lage sånt). Jeg har tidligere løpt en god del, men har pga helsemessige årsaker vært tilnærmet inaktiv siste halve året. Jeg har aldri vært spesielt god på å trene styrke, men ser at nå når jeg har bikka 40 er dette tvingende nødvendig. Anonymkode: 76e45...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. mars 2020 #2 Del Skrevet 29. mars 2020 Min tidligere PT la opp et opplegg for meg der jeg brukte intervaller på mølla som oppvarming før styrkeøkt de dagene jeg trener styrke. Det man må vite er at det da vil være cardioøkta som vil være "gjeldende", det man trener "først" i kombinasjonsøkter cardio/styrke er det kroppen henter utbytte fra. (Dårlig forklart kanskje) Nå om dagen har jeg 3 styrkeøkter i uka 1 dag med mage/rygg, 1 dag med bein, og 1 dag med armer/bryst. Sjekk ut Fitfocus. Jeg syns hun er veldig bra. .. og passe seg for overtrening. Been there, done that. Hilsen også bikka 40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Del Skrevet 29. mars 2020 10 minutter siden, Isild skrev: Min tidligere PT la opp et opplegg for meg der jeg brukte intervaller på mølla som oppvarming før styrkeøkt de dagene jeg trener styrke. Det man må vite er at det da vil være cardioøkta som vil være "gjeldende", det man trener "først" i kombinasjonsøkter cardio/styrke er det kroppen henter utbytte fra. (Dårlig forklart kanskje) Nå om dagen har jeg 3 styrkeøkter i uka 1 dag med mage/rygg, 1 dag med bein, og 1 dag med armer/bryst. Sjekk ut Fitfocus. Jeg syns hun er veldig bra. .. og passe seg for overtrening. Been there, done that. Hilsen også bikka 40 Takk for svar. Det er absolutt ingen dum ide å fokusere på forskjellige deler av kroppen i hver sin økt. Skal også sjekke ut Fitfocus 😁 Anonymkode: 76e45...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå