AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 Er langtidssykemeldt og ja, er jo bare inne fortida, så tenkte kanskje jeg skulle prøve å se om jeg kan få mindre slitt hår. Har siden jeg var liten vasket håret hver dag og brukt rettetang på det siden jeg var 14. Det også hver dag. Jeg vil helst ha hår til hoftene, men klarer bare å få det til midten av ryggen og da veldig flisete og tynt nederst... Tror dere det vil hjelpe noe å vaske det annenhver dag egentlig? Jeg har hatt hår til hoftene en gang, men tror det vokste så mye og kraftig fordi jeg var gravid. Aldri klart å få det slik siden. Anonymkode: 0e811...f55
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Ja absolutt! Det beste du kan gjøre for håret ditt er å vaske det mindre. Selv vasker jeg håret maks 2 ganger i uken. Nå har jeg krøller, samt hår ned til buksekanten, så jeg kan virkelig ikke vaske det oftere selv om jeg kanskje skulle ønsket det. Det er litt forskjell på hårtype osv, vet at venninner med nordisk hår er nødt til å vaske oftere enn meg for eksempel. Men når du uansett sitter hjemme i disse dagene er det en god tid å snu vanen med å vaske håret daglig. Å ikke føne håret etter du har dusjet, men heller la det lufttørke hjelper også mye. Hvis du skal føne så ha på lav hastighet og lav temperatur, høy varme skader håret mer enn noe annet. Anonymkode: 62954...67c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Du vasker og bruker rettetang hver dag, og du har hår igjen i det hele tatt? 😱 neida, men wow, håret ditt er sikkert veldig sterkt som faktisk tåler det og bare blir slitt i tuppene. Jeg har tykt fluffy hår til korsryggen, jeg vasker det 1 gang i uka ca, eller hver 10 dag, samme dag det er vasket så retter jeg det litt med 160grader på rettetang for å få vekk frizz og fluff. Inni mellom bruker jeg litt tørrshampo. Et par ganger i mnd bruker jeg fukt kur fra den brazilian greia, husker ikke hva den heter, og etter styling med rettetang bruker jeg en lett hårolje som gir glans og shine. Anonymkode: 1f4b7...f64
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja absolutt! Det beste du kan gjøre for håret ditt er å vaske det mindre. Selv vasker jeg håret maks 2 ganger i uken. Nå har jeg krøller, samt hår ned til buksekanten, så jeg kan virkelig ikke vaske det oftere selv om jeg kanskje skulle ønsket det. Det er litt forskjell på hårtype osv, vet at venninner med nordisk hår er nødt til å vaske oftere enn meg for eksempel. Men når du uansett sitter hjemme i disse dagene er det en god tid å snu vanen med å vaske håret daglig. Å ikke føne håret etter du har dusjet, men heller la det lufttørke hjelper også mye. Hvis du skal føne så ha på lav hastighet og lav temperatur, høy varme skader håret mer enn noe annet. Anonymkode: 62954...67c Ja, veldig viktig poeng, la det lufttørke uten bruk av føner eller børste, SÅ style eller føne på forsiktig varme. Anonymkode: 1f4b7...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå