AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #22 Skrevet 3. april 2020 Jeg blir irritert, skal jeg sende henne videoen over, eller bare ignorere? Det er som å få telefonsalg fra sin egen venneliste.... Anonymkode: 67b98...302
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #23 Skrevet 3. april 2020 Forstår deg godt nå når jeg leser hele tråden. Du kan godt konfrontere henne på det hvis du tror det hjelper å "få det ut". Bare si at du synes det er en ganske sleip måte å oppføre seg for å selge ting. Det å late som om man bryr seg når noen har det vanskelig for så å prøve å selge noe er faktisk forsøk på manipulasjon av noen i en sårbar situasjon. Ville kanskje ikke sendt videoen, men du kan jo uttrykke de samme følelsene i dine egne ord om du vil. Er jo ikke nødvendig å starte en opphetet krangel, samtidig tror jeg at hadde det vært meg ville jeg ha konfrontert på en litt sånn "dette var ganske kynisk/ikke særlig hyggelig/gjennomtenkt" ... Få henne til å gå litt i seg selv (om det er mulig) Anonymkode: a9eb9...089 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #24 Skrevet 3. april 2020 Kan du ikke bare lyve litt. La vær å ta telefonen hver gang og si at du har vært så opptatt i telefonen og chat med venner. Gi innrykk av at du har det bedre og har mange rundt deg som bryr seg. Kan det forresten være at hun er ensom selv og prøver å knytte nærmere bånd? Anonymkode: 439aa...5ea
Honey Dew Skrevet 3. april 2020 #25 Skrevet 3. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg hvorfor hun plutselig skulle snakke med meg på telefon. I dag fikk jeg en melding om jeg ville ha en "videobasert presentasjon" av en "hjemmebusiness", altså MLM... Anonymkode: 67b98...302 Hva betyr MLM?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #26 Skrevet 3. april 2020 Jeg sendte videoen om Zinzino pluss dokumentaren på NRK. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004/avspiller Begge inneholder ikke spesielt flatterende info om Ørjan Sæle som startet Zinzino. Jeg har en annen fb-venninne som også holder på med Zinzino, men hun har aldri sendt meg melding. Om de sender melding om slikt, så får de den infoen jeg har. Jeg har lest mye om MLM-selskaper og setter ikke pris på å bli forsøkt vervet, så da får de tåle at jeg "tar igjen" ved å fortelle dem sannheten om disse selskapene. Ah..føltes godt Anonymkode: 67b98...302 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #27 Skrevet 3. april 2020 9 minutter siden, Honey Dew skrev: Hva betyr MLM? Det betyr Multi Level Marketing, og er i grunn et nytt navn for pyramideselskap. Eneste forskjellen på disse selskapene og et pyramideselskap er at de selger ting, noe som gjør dem lovlige, mens pyramideselskaper er ulovlige. Men folk taper like mye penger på dem. Her er en tråd om fenomenet: Anonymkode: 67b98...302 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #28 Skrevet 3. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg godt nå når jeg leser hele tråden. Du kan godt konfrontere henne på det hvis du tror det hjelper å "få det ut". Bare si at du synes det er en ganske sleip måte å oppføre seg for å selge ting. Det å late som om man bryr seg når noen har det vanskelig for så å prøve å selge noe er faktisk forsøk på manipulasjon av noen i en sårbar situasjon. Ville kanskje ikke sendt videoen, men du kan jo uttrykke de samme følelsene i dine egne ord om du vil. Er jo ikke nødvendig å starte en opphetet krangel, samtidig tror jeg at hadde det vært meg ville jeg ha konfrontert på en litt sånn "dette var ganske kynisk/ikke særlig hyggelig/gjennomtenkt" ... Få henne til å gå litt i seg selv (om det er mulig) Anonymkode: a9eb9...089 Ja det er ganske kynisk hvis det er tilfelle, men vet jo ikke om det var tilfeldig heller, og at hun plutselig kom på dette MLM-greiene... Prøver å unngå å krangle med henne ja, hun virker jo helt hjernevasket 🙄 Anonymkode: 67b98...302
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #29 Skrevet 3. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr Multi Level Marketing, og er i grunn et nytt navn for pyramideselskap. Eneste forskjellen på disse selskapene og et pyramideselskap er at de selger ting, noe som gjør dem lovlige, mens pyramideselskaper er ulovlige. Men folk taper like mye penger på dem. Her er en tråd om fenomenet: Anonymkode: 67b98...302 Folk taper jo ikke penger på MLM (hvertfall ikke det selskapet som jeg er involvert i). Jeg kjøper og bruker produktene fra «mitt selskap» fordi de er gode. Hvis noen andre vil bruke de kan de kjøpes gjennom meg. Ønsker de ikke å kjøpe så trenger de ikke det. Jeg taper ikke noe, for produktene hadde jeg jo uansett kjøpt hvis jeg måtte kjøpt de i vanlig butikk.. ☺️ Men jeg oppsøker ingen slik din bekjent gjør.. kunne ikke falt meg inn.. hos meg er det motsatt, venner som oppsøker meg fordi de vil prøve. Anonymkode: 23dcb...fea
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #30 Skrevet 3. april 2020 På 29.3.2020 den 9.32, AnonymBruker skrev: Høres ut som om hun groomer deg til å sende henne nudes. Anonymkode: 67970...214 Hun groomet meg faktisk ja, så du var inne på noe Jeg er mener meg ganske god til å se det om folks intensjoner er noe annet enn det de sier, og her hadde jeg visst også rett. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk taper jo ikke penger på MLM (hvertfall ikke det selskapet som jeg er involvert i). Jeg kjøper og bruker produktene fra «mitt selskap» fordi de er gode. Hvis noen andre vil bruke de kan de kjøpes gjennom meg. Ønsker de ikke å kjøpe så trenger de ikke det. Jeg taper ikke noe, for produktene hadde jeg jo uansett kjøpt hvis jeg måtte kjøpt de i vanlig butikk.. ☺️ Men jeg oppsøker ingen slik din bekjent gjør.. kunne ikke falt meg inn.. hos meg er det motsatt, venner som oppsøker meg fordi de vil prøve. Anonymkode: 23dcb...fea "Den amerikanske forbruker- og konkurransemyndigheten FTC har kommet til at så mye som 99,6 prosent av alle MLM-selgere taper penger." https://www.dinepenger.no/forbruker/saa-mange-tjener-penger-i-et-pyramidesystem/24745116 Anonymkode: 67b98...302 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #31 Skrevet 3. april 2020 Salespitchen hennes, har ikke svart på dette... ...min beste venninne gikk inn på november, tjente allerede etter 2 mnd 40000 kr i mnd jeg har vært m i såkalte pyramider før, og dette kan på ingen måte sammenlignes m d, d var jo ulovlig, og som du selv sier, de på toppen tjener penger, men ikke de som var nederst.. Tupperware, oriflame, herbalife er kjent over d hele, zinzino er i samme bransjen, bare at kompensasjonsplanen er 1000 ganger bedre også i de forannevnte selskap må man ha flere personer inn i sitt eget team og selge for så mye pr mnd.. her i zinzino trenger man kun 2 personer som gjør d samme som deg selv v å anbefale produkter t andre som har lyst t å høre om dette, d er masse fysioterapeuter, leger, sykepleiere, meglere, musikere, politimenn, vanlige mann i gata som meg som er startet m dette, d er norske produkter, og d er lovlig Anonymkode: 67b98...302
Fremhevede innlegg