LilleMinis Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 (endret) Jeg bor i en del av Norge hvor det er en del mindre spesialistbutikker. Disse har fremdeles oppe og prøver å unngå konkurs. Mitt spørsmål er: er det greit å handle der i disse tider? Man øker jo risikoen for å bli smitta/smitte videre hvis man skal inn og ut av alle disse butikkene. Samtidig vil jeg jo gjerne støtte opp om de mindre butikkene i mitt nærområde. Endret 29. mars 2020 av LilleMinis 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Jeg tenker litt på det samme, og har valgt å støtte de små, lokale bedriftene så godt det går. Er veldig forsiktig og prøver å handle utenom kjernetid (hva nå enn det betyr i disse dager...) Spriter hender både på vei inn og ut av hver butikk og tar kun i de varene jeg skal ha. Må legge til at jeg kun handler ting jeg bruker, jeg drar ikke i butikkene bare for å finne noe tilfeldig å kjøpe. Da er det bedre å støtte gjennom å f.eks. kjøpe gavekort til senere bruk, det vet jeg noen småbedrifter setter veldig pris. Anonymkode: 1c5af...4ed
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Jeg er innom en handfull butikker hver uke. Har en liste, og overholder regler om avstand, ikke "kladde" på ting, og spriting. Jeg er ikke redd for smitte for egen del, og møter ikke noen i risikogruppen, så bidrar gjerne til å øke flokkimmuniteten. Og er 7-8 dager mellom hver handletur, så satser på at jeg kjenner på symptomer før neste tur ut dersom det skulle skje. Tenker at dette nå er en hårfin balansegang mellom at smitten sprer seg sakte i befolkningen, og at vi ikke kjører samfunnet i grøfta gjennom å slutte å bruke penger, slutte å jobbe, og slutte å leve. Anonymkode: 3a99f...de2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 Jeg har kjøpt flere ting jeg har ønsket meg lenge fra lokale butikker og fra norske produsenter. Gjerne på nett, men også vært innom butikkene. Er bare hjemme og på jobb for tiden, et sted hvor det er strenge karantenekrav, så er relativt lite eksponert for sannsynlig smitte. Butikkene er fremdeles åpne, og da er det viktig at vi bruker dem på en fornuftig måte. Samfunnet må holdes i gang, og jeg som har sikker og stabil inntekt er ansvarlig for å bidra på den måten og til den grad jeg kan. Anonymkode: 97c29...aa8
Anbefalte innlegg