Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 29. mars 2020 Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres. Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette. Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere. Anonymkode: a07d7...e73 84
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Sender også en tanke til de som sitter alene nå (men ikke like aggressivt som deg) Tenker også litt på hvor heldig jeg er som bor i Norge, håper det er noe vi kan bidra med for å hjelpe andre land. Anonymkode: 5dca0...cb1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 29. mars 2020 Fuck alle uten barn som klager, sier nå jeg. Buhu, kjeder du deg? Prøv å ha 100% hjemmekontor og underhold og undervis 3 barn stuck i en liten leilighet i Oslo sentrum uten uteplass. Anonymkode: 3f16f...be2 95
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Vil du ha mine barn ts? Du kan få dem, kom bare å hent. Du kunne hentet allerede klokken 05.00 i morrest. Anonymkode: f0fc9...273 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 29. mars 2020 Må dere altså klappe godt igjen og ta dere av ungene deres med et jævla smil, når dere absolutt skal sette de til verden. Det går da for svarte ikke an å produsere en masse unger med en forventning om at samfunnet skal ta ansvaret. Anonymkode: 1f4b1...8fb 60
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må dere altså klappe godt igjen og ta dere av ungene deres med et jævla smil, når dere absolutt skal sette de til verden. Det går da for svarte ikke an å produsere en masse unger med en forventning om at samfunnet skal ta ansvaret. Anonymkode: 1f4b1...8fb Det må være lov å angre på en avgjørelse man tok for flere år siden Anonymkode: f0fc9...273 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være lov å angre på en avgjørelse man tok for flere år siden Anonymkode: f0fc9...273 Dessverre, det er ikke angrefrist på unger. Har du først fått dem, så har du dem resten av livet. Anonymkode: 4b486...b6c 37
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres. Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette. Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere. Anonymkode: a07d7...e73 Jeg er veldig glad jeg har familie i disse tider og ikke sitter alene. Men hvis du fortsatt tror at foreldre klager fordi de må undervise barna sine, har du misforstått. De fleste klager fordi de må gjøre dette samtidig som de selv må gjøre sin vanlige jobb hjemmefra + at det selvfølgelig er utfordrende for barn å ikke kunne være sammen med vennene sine, gå på fritidsaktiviteter osv. Anonymkode: 7594c...66e 27
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 Vurderer å leie inn ungdom til å ha hjemmeundervisning med mine. drittlei En grunn til at jeg ikke er lærer Jeg hadde aldri fått tre barn hvis vi levde i et samfunn uten skole Anonymkode: 9e801...bbc 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre, det er ikke angrefrist på unger. Har du først fått dem, så har du dem resten av livet. Anonymkode: 4b486...b6c Angre har jeg likevel rett til. Ingen kan ta fra meg det. Anonymkode: f0fc9...273 9
Splittbinders Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 Altså. Det må være lov å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg syns det er temmelig utfordrende med hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor. Det blir mer tid med barna ja, men ikke all den tiden blir kvalitetstid akkurat. Skolearbeid må gjøres, med varierende motivasjon. Den minste skal samtidig taes vare på. Og begge voksne er stressa for jobben som aldri blir gjort _helt_ som man burde. Det er definitivt ikke ideelt. Og det er slitsomt. Og jeg savner hverdagen. Og det gjør barna også. Men vi aksepterer at dette ER hverdagen nå. Vi skal greie dette. Og jeg syns definitivt ikke det er synd på oss. Og jeg er er absolutt glad for at jeg ikke er helt alene. 31
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 Jeg er veldig glad (og litt frustrert) over atmine 2 eldste er såpass nære i alder at de både kan leke sammen og ha skole sammen. De er 4 og 6, og (selv om de krangler noe sinnsykt også) kan leke sammen mens jeg tar meg av han på ett. Som absolutt Ikke kan være alene. Men selv om de er venner, så savner de jo å leke med andre. Som sagt over, begrenset med kvalitetstid, ihvertfall sånn rundt skoletida. Anonymkode: 8b085...908
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fuck alle uten barn som klager, sier nå jeg. Buhu, kjeder du deg? Prøv å ha 100% hjemmekontor og underhold og undervis 3 barn stuck i en liten leilighet i Oslo sentrum uten uteplass. Anonymkode: 3f16f...be2 Hvorfor i alle dager har du fått 3 barn når du bor i en liten leilighet?! Og uten uteplass i tillegg??? Stakkars barn! Anonymkode: e8ecf...e8b 32
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres. Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette. Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere. Anonymkode: a07d7...e73 Hvem som har det kjipt nå har da INGENTING med om man har barn eller ikke eller om man er alene eller ikke. Anonymkode: 57e6f...625 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager har du fått 3 barn når du bor i en liten leilighet?! Og uten uteplass i tillegg??? Stakkars barn! Anonymkode: e8ecf...e8b De har jo masse uteplass til vanlig. Er mange bakgårder og parker i Oslo Anonymkode: fb7ce...d11 13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 Syns alle bare kan skjerpe seg. Dette er ikke en konkurranse i år ha det verst mulig, ALLE har det kjipt i denne perioden. Kan vi ikke heller vise litt omsorg og medfølelse, enn å krangle over hvem som har det verst? Anonymkode: f2b6d...aeb 29
Bloms Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad (og litt frustrert) over atmine 2 eldste er såpass nære i alder at de både kan leke sammen og ha skole sammen. De er 4 og 6, og (selv om de krangler noe sinnsykt også) kan leke sammen mens jeg tar meg av han på ett. Som absolutt Ikke kan være alene. Men selv om de er venner, så savner de jo å leke med andre. Som sagt over, begrenset med kvalitetstid, ihvertfall sånn rundt skoletida. Anonymkode: 8b085...908 Dine to eldste er akkurat som mine to. Lik alder. Er veldig glad for at de har hverandre i disse tider. Men jeg blir gal av all den kranglingen/skrikingen til hverandre. Heldigvis har jeg ingen hjemmekontor. Så vi koser oss. Eneste er motivasjonen til eldste. Samtidig har fire åringen endelig lært seg tallene i riktig rekkefølge og noenlunde hvordan de forskjellige tallene ser ut.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har jo masse uteplass til vanlig. Er mange bakgårder og parker i Oslo Anonymkode: fb7ce...d11 Bakgårder er jo bare trist. Barn burde ha mulighet til å springe ut og ha plen og gress, lekeplass og en fotballbane i umiddelbar nærhet. og igjen, hvorfor har du trykket 3 barn i en liten leilighet? Regner med de ikke har eget soverom engang? Anonymkode: e8ecf...e8b 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Syns alle bare kan skjerpe seg. Dette er ikke en konkurranse i år ha det verst mulig, ALLE har det kjipt i denne perioden. Kan vi ikke heller vise litt omsorg og medfølelse, enn å krangle over hvem som har det verst? Anonymkode: f2b6d...aeb Ikke alle har det kjipt, vi har barn og koser oss. Men nå er et av barna under 1 år, vi har hage, så det er ingen store forandringer. Jeg er ikke permittert og ikke på vei til å bli det heller. Men jeg er enig, dette bør ikke være en konkurranse om hvem som har det verst. Istedenfor bør man vise sympati for de som har det vanskelig, som foreldre eller de som er alene. Anonymkode: 4a174...df2 5
Anbefalte innlegg