AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Skrevet 29. mars 2020 https://www.nrk.no/norge/sexarbeider-hannah-vil-ha-krisepakke-for-de-utenfor-samfunnet-1.14955016 Hva i all verden er dette for noe tull!!!???? Hallo, hun valgte selv å selge sex. Og der er en risiko økonomisk da det faktisk egentlig ikke er lovlig yrke (joda, kun kjøper straffes, men uansett). Tenk om bloggere hadde sagt der samme "Ingen vil sponse meg mer så staten må støtte oss". Har man en jobb som er tullete så fortjener det ikke støtte. Er nok myyyye være for ufrivillige sexarbeidere. Anonymkode: 31bd7...db8 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #2 Skrevet 29. mars 2020 Ja så lenge hun ikke blir trua til å gjør dette så er det hennes egen feil. Ingen MÅ selge sex i Norge, vi har nok av hjelpeløsninger, så at hun truer med dette blir ekstremt teit. Greit at hun søker nav, men bare hele opplegget med å stille seg som offer her blitt litt teit. Anonymkode: 3d74c...7ab 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #3 Skrevet 29. mars 2020 Det må være utrolig deilig å tro at alle som er i en vanskelig situasjon har valgt å havne der selv og at de når som helst kan velge noe annet. Så godt det må føles å være sikker på å aldri havne i uføret selv. (Men så risikerer man å tryne ekstea kraftig, da...) Selvfølgelig er prostituerte en gruppe som bør følges ekstra tett opp i en situasjon hvor smittevern er ekstra viktig. Istedenfor fjernes det lille av tilbud som finnes fra før. Det er totalt uansvarlig og bør tas tak i snarest. Anonymkode: 8155b...d31 12
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #4 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det må være utrolig deilig å tro at alle som er i en vanskelig situasjon har valgt å havne der selv og at de når som helst kan velge noe annet. Så godt det må føles å være sikker på å aldri havne i uføret selv. (Men så risikerer man å tryne ekstea kraftig, da...) Selvfølgelig er prostituerte en gruppe som bør følges ekstra tett opp i en situasjon hvor smittevern er ekstra viktig. Istedenfor fjernes det lille av tilbud som finnes fra før. Det er totalt uansvarlig og bør tas tak i snarest. Anonymkode: 8155b...d31 Det jeg har et problem med er at de går til avisa og sier "støtt sexarbeidere" ✊ Jeg er imot hele den drittbransjen om man kan kalle det for det. Kanskje er det på tide for dem å våkne opp litt? Som sakt er jeg ikke imot at de får støtte som alle andre men hun går jo inn for å tilrettelegge det å være prosituert og det er jeg imot. Anonymkode: 3d74c...7ab 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #5 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det jeg har et problem med er at de går til avisa og sier "støtt sexarbeidere" ✊ Jeg er imot hele den drittbransjen om man kan kalle det for det. Kanskje er det på tide for dem å våkne opp litt? Som sakt er jeg ikke imot at de får støtte som alle andre men hun går jo inn for å tilrettelegge det å være prosituert og det er jeg imot. Anonymkode: 3d74c...7ab Så du tror løsningen på problemene prostitusjon og menneskehandel er å unnlate å hjelpe samfunnets svakeste selv i ekstraordinære situasjoner (vi snakker tross alt pandemi her) og å dytte dem enda lenger ned i gjørma og lenger ut på sida av samfunnet? Anonymkode: 8155b...d31 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #6 Skrevet 29. mars 2020 Eneste grunnen til at jeg kunne hatt sympati med hun er visst hun er tvunget inn i bransjen. Hjemmetjenesten/miljøarbeidertjenesten skriker etter folk selv uten koronatider. Om hun har valgt "yrket" selv må hun ta konsekvensene av det rett og slett. Anonymkode: cb305...615 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du tror løsningen på problemene prostitusjon og menneskehandel er å unnlate å hjelpe samfunnets svakeste selv i ekstraordinære situasjoner (vi snakker tross alt pandemi her) og å dytte dem enda lenger ned i gjørma og lenger ut på sida av samfunnet? Anonymkode: 8155b...d31 Du hører jo ikke på hva jeg sier. Jeg mener hun skal søke hos NAV men heller sosialhjelp enn dagpenger fordi dette ikke er et yrke som burde anerkjennes, på samme måte som at staten hadde vert kyniske om de begynte å skatte folk som selger kroppen sin. Anonymkode: 3d74c...7ab 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 Begynner man å gi støtte til mennesker som har valgt et risikabelt og ulovlig yrke selv vil skattemotivasjonen forvitre når gode, moralske mennesker ser at skattepengene deres går til å gi statsstøtte til prostituerte, ikke til noe de tjener på selv. Anonymkode: 07244...c79 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 Betaler hun skatt på inntekten? Anonymkode: 41712...710 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du hører jo ikke på hva jeg sier. Jeg mener hun skal søke hos NAV men heller sosialhjelp enn dagpenger fordi dette ikke er et yrke som burde anerkjennes, på samme måte som at staten hadde vert kyniske om de begynte å skatte folk som selger kroppen sin. Anonymkode: 3d74c...7ab Du skjønner at veldig mange av menneskene du sikter til her ikke har noen mulighet til å få sosialhjelp? Mange har ingen bankkonto å vise fram, kanskje ikke legitimasjon, ikke noe statsborgerskap, kanskje ingen oppholdstillatelse, ikke tilgang til passet sitt, de finnes ikke i systemet... Og de har dessuten ikke tid til å vente på sosialhjelp om to uker, eller fire, eller 12... De trenger et sted å bo i dag, de trenger mat, tilpasset helsehjelp, et sted å vaske seg og en mulighet til å ikke måtte si ja til hva som helst med hvilke kunder som helst for å få noe å spise eller et sted å sove. Tar du til orde for å hindre andre som mister livsgrunnlaget sitt del i krisepakkene også? Kan ikke de permiterte like gjerne søke sosialhjelp? Alle som går konkurs? Studentene som ikke kan ha ekstrajobber? Alle med AAP-vedtak som går ut? Eller er det bare prostituerte (og) ofre for menneskehandel som skal måtte stå der med lua i hånda og håpe de på et eller annet tidspunkt vil få kastet til seg ei smule eller to? Klarer du ikke å oppvise sympati for kundenes uvitende koner heller, som slik det er nå i større grad vil smittes med korona (og kjønnssykdommer)? Og hva med barna deres? Anonymkode: 8155b...d31 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg har et problem med er at de går til avisa og sier "støtt sexarbeidere" ✊ Jeg er imot hele den drittbransjen om man kan kalle det for det. Kanskje er det på tide for dem å våkne opp litt? Som sakt er jeg ikke imot at de får støtte som alle andre men hun går jo inn for å tilrettelegge det å være prosituert og det er jeg imot. Anonymkode: 3d74c...7abd Det er hovedsaklig menn da som promoterer å støtte prostitusjon og forsvarer sexkjøp med nebb og klør. Ja og en bitteliten promille av kvinner som er privilegerte nok til å få velge kunder osv noe mindretallet kan. Blandt prostituerte selv så vi de fleste ut av det og utslette bransjen, men det det er penger er det alltid folk i nød og folk som utnytter og så lenge menn syns det er greit å utnytte kvinnekroppen så vil bransjen bestå desverre. Anonymkode: d4da5...22d 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner at veldig mange av menneskene du sikter til her ikke har noen mulighet til å få sosialhjelp? Mange har ingen bankkonto å vise fram, kanskje ikke legitimasjon, ikke noe statsborgerskap, kanskje ingen oppholdstillatelse, ikke tilgang til passet sitt, de finnes ikke i systemet... Og de har dessuten ikke tid til å vente på sosialhjelp om to uker, eller fire, eller 12... De trenger et sted å bo i dag, de trenger mat, tilpasset helsehjelp, et sted å vaske seg og en mulighet til å ikke måtte si ja til hva som helst med hvilke kunder som helst for å få noe å spise eller et sted å sove. Tar du til orde for å hindre andre som mister livsgrunnlaget sitt del i krisepakkene også? Kan ikke de permiterte like gjerne søke sosialhjelp? Alle som går konkurs? Studentene som ikke kan ha ekstrajobber? Alle med AAP-vedtak som går ut? Eller er det bare prostituerte (og) ofre for menneskehandel som skal måtte stå der med lua i hånda og håpe de på et eller annet tidspunkt vil få kastet til seg ei smule eller to? Klarer du ikke å oppvise sympati for kundenes uvitende koner heller, som slik det er nå i større grad vil smittes med korona (og kjønnssykdommer)? Og hva med barna deres? Anonymkode: 8155b...d31 Nå snakker jeg om norske som prostituerer seg, siden det virka som at det var det hun var. Jeg er imot at man skal tilrettelegge at dette er et anerkjent yrke. Jeg er derimot for at folk skal frå hjelp til å komme seg ut av det, men ikke å få dagpenger mens de setter karriera på vent pga korona. Anonymkode: 3d74c...7ab 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste grunnen til at jeg kunne hatt sympati med hun er visst hun er tvunget inn i bransjen. Om hun har valgt "yrket" selv må hun ta konsekvensene av det rett og slett. Anonymkode: cb305...615 Det er ikke så svart/hvitt når det kommer til "å velge" å prostituere seg. Forskning fra ni forskjellige land bla. Sverige og tyskland forteller at flertallet av de som har valgt å selge sex har vært seksuelt misbrukt som barn eller unge. De mister selvverd og bruker sexsalget som en tvangstanke for å døyve traumene og som selvskading. Mange har også andre problemer som angst, som de behandler ved å være rusa med sexkunder som gir de alkohol, kokain, piller osv, og mange er bipolare og selger sex i maniske faser, en fase hvor bipolare menn gjør ting som innbrudd, biltyverier og annen utagerende oppførsel. De siste fem årene har tallene økt av den type jenter som selger sex pga lavt selvbilde og selvmordstanker som er desperate etter penger til injeksjoner og operasjoner. Nå aner ikke vi hva som gjelder for " Hannah", men det jeg vil frem til er at det er ikke så svart hvitt med at enten er man tvunget av bakmann eller så velger man av fri vilje. Flertallet av de som "velger" å selge seg blir presset til valget av psykiske tvangstanker pga tidligere opplevd overgrep og er groomet, og av forskjellige årsaker til selvskading og økonomisk desperasjon. Anonymkode: d4da5...22d 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker jeg om norske som prostituerer seg, siden det virka som at det var det hun var. Jeg er imot at man skal tilrettelegge at dette er et anerkjent yrke. Jeg er derimot for at folk skal frå hjelp til å komme seg ut av det, men ikke å få dagpenger mens de setter karriera på vent pga korona. Anonymkode: 3d74c...7ab Kanskje en idé å diskutere det artikkelen det lenkes til handler om og ikke bare en enkeltprostituert? Har du i det hele tatt lest hele artikkelen? De får jo ikke hjelp. Hjelpeapparatet er nedstengt. De tvinges nå lenger ut i elendigheten. Anonymkode: 8155b...d31 3
Gjest Familytree Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 "Hvordan skal det å fjerne flyseteavgift hjelpe grupper som sliter mest i samfunnet" "Bli hjemme og vask hendene, det var det eneste jeg hørte den første helga. Men de rådene bommer. Det er ikke alle som har et hjem å være i, og derfor ingen vask å bruke" 👏👏👏👏 So true. Problemet her er arbeiderens rett. Sexarbeidere, eller eskorter, er arbeidere selv om mange ikke liker det. Disse arbeiderne har de dårligste lovlige arbeidsforholdene og en pandemi er katastrofal for dem og deres familier. Vi snakker om barn, barnebarn, arbeidsledige foreldre eller alle menneskene som er avhengige av inntektene til sexarbeidere.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så svart/hvitt når det kommer til "å velge" å prostituere seg. Forskning fra ni forskjellige land bla. Sverige og tyskland forteller at flertallet av de som har valgt å selge sex har vært seksuelt misbrukt som barn eller unge. De mister selvverd og bruker sexsalget som en tvangstanke for å døyve traumene og som selvskading. Mange har også andre problemer som angst, som de behandler ved å være rusa med sexkunder som gir de alkohol, kokain, piller osv, og mange er bipolare og selger sex i maniske faser, en fase hvor bipolare menn gjør ting som innbrudd, biltyverier og annen utagerende oppførsel. De siste fem årene har tallene økt av den type jenter som selger sex pga lavt selvbilde og selvmordstanker som er desperate etter penger til injeksjoner og operasjoner. Nå aner ikke vi hva som gjelder for " Hannah", men det jeg vil frem til er at det er ikke så svart hvitt med at enten er man tvunget av bakmann eller så velger man av fri vilje. Flertallet av de som "velger" å selge seg blir presset til valget av psykiske tvangstanker pga tidligere opplevd overgrep og er groomet, og av forskjellige årsaker til selvskading og økonomisk desperasjon. Anonymkode: d4da5...22d "Valget" tas også ofte veldig tidlig. Som 16-åring. Eller 12-åring. Eller når man var 5. Anonymkode: 8155b...d31 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker jeg om norske som prostituerer seg, siden det virka som at det var det hun var. Jeg er imot at man skal tilrettelegge at dette er et anerkjent yrke. Jeg er derimot for at folk skal frå hjelp til å komme seg ut av det, men ikke å få dagpenger mens de setter karriera på vent pga korona. Anonymkode: 3d74c...7ab Vi vet ikke om hun er norsk eller ikke. Det man vet er at øst europeiske kvinner er det er flest trafficking ofre blandt i verden. Bare i europa traffickes en halv million øst europeiske kvinner til prostitusjon hvert år. Mange derfra "velger" det også, men tenk deg om hvor mye valg det egentlig er når de blir banka og nedbrutt hjemme fordi familievold er lov og vanlig, får ikke lov til å jobbe av mannen, blir kjent med en annen som sier de kan få et mye bedre liv et annet sted og det er deres eneste sjanse til å komme seg vekk fra vold og fattigdom... De bruker kallenavn som høres ut som innfødt navn til det landet de er i. Anonymkode: d4da5...22d 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, Familytree skrev: Problemet her er arbeiderens rett. Sexarbeidere, eller eskorter, er arbeidere selv om mange ikke liker det. Disse arbeiderne har de dårligste lovlige arbeidsforholdene og en pandemi er katastrofal for dem og deres familier. Vi snakker om barn, barnebarn, arbeidsledige foreldre eller alle menneskene som er avhengige av inntektene til sexarbeidere. Det er en spesiell plass i helvete for foreldre som blir økonomisk støtta av barna sine som prostituerer seg. Dette er sykt tragisk. Anonymkode: 3d74c...7ab 1
Gjest Familytree Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: anerkjent yrke Vil du helst at de fortsetter å lyve om yrket sitt? Vi snakker om sexarbeid. La oss ikke være tullete, dette er eldre enn Bibelen.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, Familytree skrev: Vil du helst at de fortsetter å lyve om yrket sitt? Vi snakker om sexarbeid. La oss ikke være tullete, dette er eldre enn Bibelen. Det er ingen bombe at det komme menn for å forsvare dette. Håper du forsvarer det like mye om det er din sønn som velger å selge rumehullet sitt for penger for å forsørge sin familie. Anonymkode: 3d74c...7ab 4
Anbefalte innlegg