AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Selv tror jeg den varer ut år 2020. Anonymkode: dfa87...6cb
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Tror de finner medisiner som fungerer i løpet av april. Anonymkode: b95a2...13e 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Ja, til begynnelsen av 2021 Anonymkode: e4e00...1f9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror de finner medisiner som fungerer i løpet av april. Anonymkode: Det var nå litt kjapt. Er ikke mirakler så kan skje. Anonymkode: d5afd...a5e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var nå litt kjapt. Er ikke mirakler så kan skje. Anonymkode: d5afd...a5e Nei, det er ikke så kjapt med tanke på at de prøver ut flere medisiner nå, Og mirakler skjer hver dag. Anonymkode: b95a2...13e 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Husk at vi nå bare er inne i første bølge av Wuhan-pandemien. Denne bølgen er den milde og dreper bare gamle og syke. Andre bølge vil komme på sensommeren/høsten, og den vil være virkelig dødelig. Her vil flere hundre millioner dø. En eventuell tredje bølge kan komme i årsskiftet 2020/2021. Den vil være mildere enn 2. bølge, men mer dødelig enn 1. bølge. Vi har mye spennende å se frem til... Anonymkode: ac8c1...a80 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Husk at vi nå bare er inne i første bølge av Wuhan-pandemien. Denne bølgen er den milde og dreper bare gamle og syke. Andre bølge vil komme på sensommeren/høsten, og den vil være virkelig dødelig. Her vil flere hundre millioner dø. En eventuell tredje bølge kan komme i årsskiftet 2020/2021. Den vil være mildere enn 2. bølge, men mer dødelig enn 1. bølge. Vi har mye spennende å se frem til... Anonymkode: ac8c1...a80 Du får kose deg i skrekkscenariet ditt, så lever vi andre videre i den virkelige verden. Anonymkode: b95a2...13e 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #8 Skrevet 29. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får kose deg i skrekkscenariet ditt, så lever vi andre videre i den virkelige verden. Anonymkode: b95a2...13e Skal vedde halvparten av de 500 dorullene jeg har hamstret, at du er en av de som i februar sa: "lol, det er bare en influensa folkens, ingenting å bry seg med". Vel, se hva som har skjedd nå. Hele verden har stoppet opp og folk dør som fluer. Scenariet jeg skildrer er faktisk ganske "bra". Hvor kun et par hundretalls millioner dør (av en befolkning på åtte tusen millioner). Et skrekkscenario er at viruset muterer til en ekstremt aggressiv form. Da vil det være snakk om milliarder av døde og total kollaps av dagens sivilisasjon. Anonymkode: ac8c1...a80 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #9 Skrevet 29. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skal vedde halvparten av de 500 dorullene jeg har hamstret, at du er en av de som i februar sa: "lol, det er bare en influensa folkens, ingenting å bry seg med". Vel, se hva som har skjedd nå. Hele verden har stoppet opp og folk dør som fluer. Scenariet jeg skildrer er faktisk ganske "bra". Hvor kun et par hundretalls millioner dør (av en befolkning på åtte tusen millioner). Et skrekkscenario er at viruset muterer til en ekstremt aggressiv form. Da vil det være snakk om milliarder av døde og total kollaps av dagens sivilisasjon. Anonymkode: ac8c1...a80 Da har du tapt dorullene dine. I februar var jeg livredd fordi jeg er i risikogruppen. Men jo flere dommedagsprofetier jeg ser, jo mer sikker blir jeg på at vi kommer oss helskinnet gjennom dette. Ja, det er seriøst. Ja, vi må følge tiltakene. Ja, livet går tilbake til normalen før vi vet ordet av det. Anonymkode: b95a2...13e 4
Khadira Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at vi nå bare er inne i første bølge av Wuhan-pandemien. Denne bølgen er den milde og dreper bare gamle og syke. Andre bølge vil komme på sensommeren/høsten, og den vil være virkelig dødelig. Her vil flere hundre millioner dø. En eventuell tredje bølge kan komme i årsskiftet 2020/2021. Den vil være mildere enn 2. bølge, men mer dødelig enn 1. bølge. Vi har mye spennende å se frem til... Anonymkode: ac8c1...a80 Er dette tidspunkter du har kommet fram til selv, eller har du vitenskapelig fakta å vise til? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 Vi vet ikke. Dette viruset er et noen måneder gammelt. Tror at alle har nytte av å ta en dag om gangen, overholde retningslinjene og ha et realistisk håp om bedring. Du vil nok få mange meninger her fra "KG-eksperter", men sannheten er at ingen vet. Det er noe litt forløsende med å slippe for mye synsing, og akseptere utviklingen. Anonymkode: 83a26...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 5 minutter siden, Nightcrawler skrev: Er dette tidspunkter du har kommet fram til selv, eller har du vitenskapelig fakta å vise til? Lignende pandemier, slik som spanskesyken, hadde tre distinktive bølger i løpet av en 12 måneders periode. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3291398/ Andre influensalignende pandemier har også kommet i bølger, men siden fleste har vært veldig like vanlig influensa har det gått raskt å utvikle en vaksine, dermed har pandemien blitt stoppet/ufarliggjort under 1. bølgen. Korona er en helt ny type virus, og vi vil ikke ha en vaksine før om 9-18 måneder. Anonymkode: ac8c1...a80 1
Khadira Skrevet 29. mars 2020 #13 Skrevet 29. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lignende pandemier, slik som spanskesyken, hadde tre distinktive bølger i løpet av en 12 måneders periode. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3291398/ Andre influensalignende pandemier har også kommet i bølger, men siden fleste har vært veldig like vanlig influensa har det gått raskt å utvikle en vaksine, dermed har pandemien blitt stoppet/ufarliggjort under 1. bølgen. Korona er en helt ny type virus, og vi vil ikke ha en vaksine før om 9-18 måneder. Anonymkode: ac8c1...a80 Nå har vel helsevesenet verden over bedret seg betraktelig siden spanskesyken. Det er iallfall lov å håpe om det. Vi lærer ved enhver ny pandemi, hvorfor tror du da at frekvensen på disse bølgene vil være lik? Det skjønner ikke jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #14 Skrevet 29. mars 2020 Til den siste syke dør. Det kan ta flere år. Anonymkode: b1456...197 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 I Norge vil den vare frem til oljefondet er brukt opp, dvs noen år. I Sverige vil det ikke være mye å snakke om etter sommeren. Kun sporadiske, små og lokale utbrudd som ikke er en trussel for helsevesenet. Anonymkode: 2faba...904
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 Tipper viruset forsvinner like fort som det kom. Når sommeren er over er viruset borte. Anonymkode: bfd03...568
Anbefalte innlegg