Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en trygg jobb i det offentlige, men ønsker nye utfordringer. Før koronakrisen var et faktum søkte jeg på en jobb hos en stor privat bedrift. Nå har jeg fått tilbud om jobben, men vet ikke om jeg tør å ta den - det kan jo bli permitteringer, nedbemanning etc. Bedriften har allerede sendt ut noen permitteringsvarsler, men det gjelder en annen avdelig enn den jeg har søkt på. Sjefen i avdelingen jeg har søkt jobb hos sier der er usannsynlig at de må permittere eller nedbemanne...

Jeg har så lyst på jobben - hva tenker folk?

Anonymkode: c27a0...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok ikke enklere å søke ny jobb senere for da er det flere som er arbeidsledige. Jeg vil anta at du vil angre om du ikke tar den. 

Anonymkode: c03c2...05f

Gjest Albbas
Skrevet

Det er jo vanskelig å si noe når vi ikke aner hva slags bedrift det er. Men enig med AB over, det blir ikke enklere å bytte jobb senere! 

Kan nåværende jobb gå med på å gi deg ulønnet permisjon i ett år? Offentlige organisasjoner pleier å være ganske greie med det når man skal studere eller jobbe annet sted (men mulig det først og fremst er hvis man skal jobbe i annen offentlig virksomhet)? 

Hvis du blir permittert, er det krise? Har dere økonomi til å tåle det? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Albbas skrev:

Det er jo vanskelig å si noe når vi ikke aner hva slags bedrift det er. Men enig med AB over, det blir ikke enklere å bytte jobb senere! 

Kan nåværende jobb gå med på å gi deg ulønnet permisjon i ett år? Offentlige organisasjoner pleier å være ganske greie med det når man skal studere eller jobbe annet sted (men mulig det først og fremst er hvis man skal jobbe i annen offentlig virksomhet)? 

Hvis du blir permittert, er det krise? Har dere økonomi til å tåle det? 

Trådstarter her

Får ikke permisjon fra nåværende stilling. Kan tåle å bli permittert. Har fått jobbtilbud i en bedrift som lever av å ta på seg ulike oppdrag fra industrien. Så hvis mange oppdrag forsvinner fordi industribedrifter går dunken så vil jo inntektsgrunnlaget forsvinne. I så fall ser jeg for meg både permitteringer og oppsigelser

Gjest Albbas
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Trådstarter her

Får ikke permisjon fra nåværende stilling. Kan tåle å bli permittert. Har fått jobbtilbud i en bedrift som lever av å ta på seg ulike oppdrag fra industrien. Så hvis mange oppdrag forsvinner fordi industribedrifter går dunken så vil jo inntektsgrunnlaget forsvinne. I så fall ser jeg for meg både permitteringer og oppsigelser

Skjønner. Da er det jo en avveining mellom hva som er viktigst av trygg jobb og mer usikker jobb du kanskje trives bedre i. Skjønner at valget er vanskelig, men hvis usikkerheten ikke er helt krise for deg bør du følge magefølelsen. 

Skrevet

I og med at du blir sist ansatt i den nye jobben så blir du vel en av de første som evt blir sagt opp hvis det blir nedskjæringer. Du må jo vurdere hvor avhengig du er av inntekten, dvs er du singel, eller deler du økonomi med noen. Hvis dere evt klarer dere med en inntekt så er jo risikoen mindre. 

Hvor stor buffer har du? Hvor store faste utgifter har du? 

Jeg ville nok være skeptisk til å bytte vekk en trygg jobb nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...