Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har grå hår på toppen av hodet mitt. Jeg tenker å farge hjemme nå. Kan jeg farge bare ytterste del på toppen? Jeg har seboreisk eksem i hodebunnen så jeg må være litt forsiktig . Hvordan gjøres en farging ? Hvilket merke er å anbefale? Håper dere vil hjelpe meg her. Alle gode råd trenger jeg her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok bli for det første veldig vanskelig å kun farge ytterste del av ettervekst hvis jeg har skjønt det rett, og det blir nok heller ikke fint da du uansett vil ha grå ettervekst så litt av poenget vil være borte, tenker jeg. Ville nok gått for en mild farge og tatt hele etterveksten om du tåler det.. På helsekost og sånt får du kjøpt mild farge men personlig har jeg tålt de dårligere enn vanlig farge, og det har ikke vært like fin farge.

For mørk farge så synes jeg farge fra korres har vært bra og veldig holdbar med lang glans, men vær obs på at de oftere blir mørkere enn på pakken, men jeg har bare brukt de helt mørke så for meg har det ikke vært noe problem. Har ikke prøvd de lyse fargene så kan ikke si noe om de.. 

Hvis du bare skal farge ettervekst ville jeg skaffet med en bred kost også ha fargeblandingen I en skål, begynt med å legge farge I skillen og I hårfeste rundt ansiktet. Ha så en grovtagget kam med spiss slik at du kan dra en liten del av håret over for hver gang du legger farge, legg farge på begge sider av den nye skillen og fortsett slik til du har farge I hele etterveksten. Forsøk å gjøre det så kjapt som mulig. Har du en samboer kan det være lurt å få han til å hjelpe deg bak. Se en YouTube video om hvordan det gjøres om du er usikker 😊👌 lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare vil "touche up" etterveksten litt til frisøren åpner igjen, men ikke vil farge selv, kanskje en "root touch-up-spray" kunne vært noe? Den er ikke permanent og kan vaskes ut i dusjen.

https://www.kicks.no/loreal/har/harstyling/torrsjampo/magic-retouch-brown-v89743122?gclid=EAIaIQobChMIpaim2IHA6AIVC5SyCh07cQA0EAQYAiABEgLBGfD_BwE&ssr=on&loadfailure

Har sett at det selges i matbutikker også.

Anonymkode: 9a49b...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...