Gå til innhold

Midlertidig øk. hjelp..?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Akkurat denne måndten får jeg bare feriepenger i lønn, ca ti tusen om jeg har forstått det riktig.

Men hvordan kan jeg ordne meg økonomisk?? Jeg får noe tilbake på skatten, men dette går til lån (lånte til depositum av en venninne da jeg ikke fikk vanlig lån) og da er det ikke mye å rope hurra for -eller å betale regninger med.

Sosialkontor eller trygdekontor man henvender seg til?

Hva slags dokumentasjon bør jeg ta med? Bestille time eller fylle ut skjema selv?

Jeg har en datter på seks år, 50/50 omsorg, men folkeregistrert på meg - kan ikke være registrert to steder samtidig.

Har prøvd å sjekke på nettet men fant ikke info.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da vel bare være å ringe til et sosialkontor det!

Hilsen :murvegg:

Gjest gotheri
Skrevet

For å få bidrag/lån fra sosialkontoret må man først kvitte seg med alt man har av verdi. Det er ikke en gang lov å ha en hund.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Om du har fått utbetalt 10 000 denne mnd, så tviler jeg sterkt på at du får hjelp fra sosialen.

De dekker husleie opp til kr 2500, strøm ca 600 og ca 5000 til livsopphold. Det vil si at du faktisk har mer utbetalt enn det de dekker.

Skrevet
For å få bidrag/lån fra sosialkontoret må man først kvitte seg med alt man har av verdi. Det er ikke en gang lov å ha en hund.

Helt feil. De går ut ifra din situasjon. Dersom du eier eget hus, bil eller har andre store verdier vil det bli vanskelig å få lån. Barn og hun teller ikke som slike verdier.

Gjest gzielle
Skrevet

Helt feil. De går ut ifra din situasjon. Dersom du eier eget hus, bil eller har andre store verdier vil det bli vanskelig å få lån. Barn og hun teller ikke som slike verdier.

ok bra, da slipper jeg å selge barna og rottene mine :)

Skrevet

Jeg har ei venninne som var på sosialkontoret og slet skikkelig. hun skrev opp regnestykke og alt og det var ikke bra et. Hun fikk 500 i nødhjelp og det var det...

10 000 hørtes for mye ut til å få hjelp...Prøve å gjøre det beste ut av det....

Skrevet

Du har nok misforstått litt ja. Det er ikke nødvendigvis sånn at man må selge gård og grunn først heller, man skal i følge loven ikke påføres unødvendige tap dersom det ikke er strengt tatt nødvendig. F.eks. kan det være at man taper store penger på salg av hus, og om man kun trenger hjelp for en kortere periode vil dette kunne falle inn under forskriften. Hvis man dermed er "varig" ute avstand til å ta vare på sine livsoppholdsutgifter, og det å selge huset vil hjelpe økonomisk så må man selge.

Det å bruke pengene sine på å betale privat gjeld i stedet for å kjøpe mat, kan imidlertid være et problem da sosialkontoret sjelden tar hensyn til gjeld. Gjeld dekkes stort sett kun dersom det er fare for tap v bolig, strøm o.l.

Ta kontakt og sjekk ut rettighetene dine du :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...