AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 eksamenene mine på uio står som avlyst. jeg tror kanskje vi får tilbud om digital eksamen. men det ene faget er ganske tungt, og undervisningen har falt nesten helt bort nå. jeg klarer neppe å bestå den ene eksamenen; jeg er avhengig av tett oppfølging på skolen. samtidig blir jeg liggende mer enn 60 sp etter(har vært syk)og får da problemer med lånekassen. jeg har ett år studie igjen. noen ide om lånekassen viser forståelse for denne force majeur-tilstanden😬 Anonymkode: 17a0a...50b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Søk om sykestipend for perioden du har vært syk. Da kan Lånekassen ta hensyn til forsinkelsen. Jeg vil tro Lånekassen kan vise skjønn når eksamen har blitt avlyst. Men sørg for dokumentasjon. Anonymkode: 6720e...15a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk om sykestipend for perioden du har vært syk. Da kan Lånekassen ta hensyn til forsinkelsen. Jeg vil tro Lånekassen kan vise skjønn når eksamen har blitt avlyst. Men sørg for dokumentasjon. Anonymkode: 6720e...15a jeg har aap pga kronisk sykdom som i perioder forverres. er totalt avhengig av lånet for å betale medisiner og dyre behandlinger😬 hadde legeerklæring en gang som hjalp ift lånekassen. men nå blir jeg 80 eller 90 sp forsinket(husker ikke nøyaktig) Anonymkode: 17a0a...50b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Få sykemelding. Ta vare på den. Lever til lånekassen etter endt studie. Du får slettet noe av det. Anonymkode: e325b...390
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: eksamenene mine på uio står som avlyst. jeg tror kanskje vi får tilbud om digital eksamen. men det ene faget er ganske tungt, og undervisningen har falt nesten helt bort nå. jeg klarer neppe å bestå den ene eksamenen; jeg er avhengig av tett oppfølging på skolen. samtidig blir jeg liggende mer enn 60 sp etter(har vært syk)og får da problemer med lånekassen. jeg har ett år studie igjen. noen ide om lånekassen viser forståelse for denne force majeur-tilstanden😬 Anonymkode: 17a0a...50b Du kan få legeattest på at du var syk, og at det er grunnen til forsinkelsen. Du kan ettersendes den , og de kan se bort ifra det. Anonymkode: cd8fa...661
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan få legeattest på at du var syk, og at det er grunnen til forsinkelsen. Du kan ettersendes den , og de kan se bort ifra det. Anonymkode: cd8fa...661 men jeg har allerede benyttet meg av det pga de forrige semestrene. og ser i kommentar over denne at jeg bør få sykmelding. det er jo corona-kaoset og ikke pga min sykdom desse eksamenene går ad undas😬akkurat dette senesteret. jeg har en svært varierende helsetilstand, og prøver å ta 20 sp de»bedre periodene» Anonymkode: 17a0a...50b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Hvis eksamen blir avlyst går det nok bra, men hvis det blir digital eksamen og du stryker, tror jeg nok ikke Lånekassen vil bry seg om korona... Anonymkode: fceb8...7f1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Jeg skjønner ikke, hvis du stryker uansett om det er eksamen eller ikke, så er jo ikke det på grunn av korona. Jeg kan skjønne det dersom eksamen blir avlyst, men du sier jo at du sannsynligvis stryker uansett. Anonymkode: c22a3...7b1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 jeg mener at når vi ikke har hatt undervisning mer enn 2 mnd(ingen undervisning fra lockout og frem til evt eksamen), så er ihvertfall det ene faget for vanskelig til at jeg klarer å bestå. med vanlig undervisning, gruppesanarbeid, tett oppfølging skal jeg klare det. men ikke alene. jeg mente ikke at jeg stryker usnsett, men jeg tror jeg gjør det uten undervisning Anonymkode: 17a0a...50b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #10 Skrevet 29. mars 2020 Hvordan gjør de andre på kullet ditt det? Har de organisert seg i grupper? Har dere Itslearning eller annet dere kan kommunisere over? Hva får dere av info og materiell fra universitetet/foreleser? Har du tatt kontakt med studenttillitsvalgte for å be om bedre opplegg for studentene? Prøv å gjør noe med læringen istedet for Lånekassen i første omgang. Anonymkode: 6720e...15a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #11 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør de andre på kullet ditt det? Har de organisert seg i grupper? Har dere Itslearning eller annet dere kan kommunisere over? Hva får dere av info og materiell fra universitetet/foreleser? Har du tatt kontakt med studenttillitsvalgte for å be om bedre opplegg for studentene? Prøv å gjør noe med læringen istedet for Lånekassen i første omgang. Anonymkode: 6720e...15a jeg har etterspurt alt dette. kun fått mail om at vi må vente og se. de andre leser på egenhånd; de vil ikke samarbeide. jeg sliter mer faglig enn de. prøver å få til et skype opplegg, men det ser ikke lovende ut når ingen vil delta. skal spørre om foreleser er villig til kun en skype i uken; bedre enn ingenting. jeg mister mer og mer motivasjon🙈jeg flyttet ganske langt fordi jeg aldri har egnet meg som alene-student. og jeg må faktisk bry meg om lånekassen, da de pengene betsler viktig medisin og behandling. Anonymkode: 17a0a...50b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #12 Skrevet 29. mars 2020 Nå har du bestemt deg for at det ikke vil gå, og da vil det selvsagt ikke gå heller. Har du brukt alle nettressursene som finnes? Det er mye gull å finne på YouTube (selvsagt litt avhengig av hva du studerer). Anonymkode: fceb8...7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå