Gå til innhold

Hvorfor går innleggelsestallene ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi vi ikke har så mange covid syke? Virker tiltakene? Det har jo vart i 2 uker nå? 

Er det fordi de forventer et rush? 

Er det fordi de har endret standarden for hvem som trenger sykehus? 

Er det fordi de pynter på tallene? 

Redpirator tallet stiger. Dødstallet stiger? 

Kurvene skulle stige, nå går de nedover. 

Ingenting hadde vært bedre enn å være kvitt dette, men hva skjer?

Anonymkode: 2e2d2...adc

Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet

Hvis tallene fortsetter å gå nedover i dagene fremover kan det være fordi tiltakene virker ja. Ble nettopp sagt på dagsrevyen. Men man må se an utviklingen over flere dager, det kan være tilfeldig variasjon. 

Målet til regjeringen nå er jo å stanse smitten, så da vil man ikke ha en stigende kurve hvis man lykkes med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare tilfeldig. Det vil selvsagt øke.

Anonymkode: 49d61...98c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi vi ikke har så mange covid syke? Virker tiltakene? Det har jo vart i 2 uker nå? 

Er det fordi de forventer et rush? 

Er det fordi de har endret standarden for hvem som trenger sykehus? 

Er det fordi de pynter på tallene? 

Redpirator tallet stiger. Dødstallet stiger? 

Kurvene skulle stige, nå går de nedover. 

Ingenting hadde vært bedre enn å være kvitt dette, men hva skjer?

tilfeldig, kommer selvfølgelig til å gå opp igjen

Anonymkode: efe81...7c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mA67A/lege-snudde-etter-vg-sak-da-fikk-corona-smittet-hjelp 

Jeg er litt optimistisk, men også litt skeptisk, alle var jo så sikre i sin sak, og har vanskelig for å tro at slle matematiske modeller tok feil, men jeg håper, håper, håper 🤞🤞🤞 

Hele familien i risiko gruppe. Blir livredd om de åpner skolene for tidlig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spør du meg er det bare fordi det er Helg

Såvidt jeg har sett er tallene lavere i helgedagene.

Tallene har ligget på 150-200+ pr dag ganske lenge, før det økte igår til nesten 400.

antageligvis pga høyere smitteantall totalt, da vil også det øke med fler hver dag, noe vi ser i andre land.

Og skrive om at 1 dag om at tallene går ned, er litt skummel.

variasjon pr dag kan være normalt det og, det er ingen stabile tall.

1 dag fra og til, har lite og si i lengden.

Selvfølgelig er det ønsket at tallen går ned gradvis.

Men jeg er tror fremdelles vi er i en tidlig fase av dette enda.

Tallene pr dag, vil nok øke pr dag til uka tror jeg.

Endret av Sunset90
  • Liker 2
Skrevet

Tilfeldig tror jeg 😊

Dødstallene sank jo i Italia her om dagen også, dagen etter var det skyhøyt igjen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig få færre og smittetallene stiger jo. I går var vel høyeste antall smittede Og døde her siden det kom. Og antall på respirator har steget. Tenker det kun er tilfeldig.

Anonymkode: a0764...496

AnonymBruker
Skrevet

Det er foreløpig ganske få innleggelser det er snakk om, så tallene vil jo gjerne variere ganske mye fra dag til dag.
Forøvrig henger jo innleggelsestallene noe etter påvist smitte-tallene, kanskje 1-2 uker siden de færreste legges inn med det samme, og dødstalllene 1-2 uker etter det igjen.
Antall nye smittede pr dag ser ut til å ha vært ganske stabilt i snitt men med store daglige variasjoner siden ca 9. mars så da kan man vel forvente at antall innleggelser i dagene framover vil være det også.

Anonymkode: 14436...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Det ER lov å være litt optimist også! At tallet går ned kan godt være fordi det ikke var like mange som ble akutt/alvorlig syke i dag. Vi får se hva morgendagen bringer, men SMIL og vær litt glad for at ikke like mange endte på sykehus i dag, det er lov det 😄 God helg!

Anonymkode: 903b1...b4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen dør, andre skrives ut.

Anonymkode: 2096a...2a1

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER lov å være litt optimist også! At tallet går ned kan godt være fordi det ikke var like mange som ble akutt/alvorlig syke i dag. Vi får se hva morgendagen bringer, men SMIL og vær litt glad for at ikke like mange endte på sykehus i dag, det er lov det 😄 God helg!

Anonymkode: 903b1...b4b

Smil? Fem-seks døde, bare i dag. Leste de nye retningslinjene som er utarbeidet i forbindelse med terminalpleie av covid-19 pasienter, det er sannelig en sykdom det ikke er grunn til å smile av....

Anonymkode: b4ab8...a77

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Smil? Fem-seks døde, bare i dag. Leste de nye retningslinjene som er utarbeidet i forbindelse med terminalpleie av covid-19 pasienter, det er sannelig en sykdom det ikke er grunn til å smile av....

Anonymkode: b4ab8...a77

Veldig få dødelige sykdommer er noe å smile av, men det er liv å glede seg over gode nyheter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ingenting hadde vært bedre enn å være kvitt dette

Viruset forsvinner ikke, uavhengig av om antall innlagte går ned nå. Det bare utsetter ting

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hele familien i risiko gruppe. Blir livredd om de åpner skolene for tidlig. 

Det blir ikke skoleplikt når skolene åpner. Så dere kan fortsette med hjemmeskole så lenge dere ønsker

Anonymkode: 74cf8...462

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veit at de driver og skriver ut pasienter  som viser bedring over flere dager  på lørdager også nå for å få ledige senger til andre somventer på å  legges inn. Der man før kunne regne med å ligge helt til mandag dersom man ikke ble utskrevet på fredag, så kan man faktisk bli utskrevet på lørdag. 

Og folk blir ikke akutt syke i en jebn strøm, det går i bølgedaler. Men de tallene kommer garantert til å hoppe oppover før vi vet ordet av det,

Anonymkode: 5ceba...71f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at tiltakene fungerer, og at de fleste er veldig flinke til å holde seg unna andre, og være nøye med eventuell smitte. Det er jo litt over 2 uker siden alt begynte å bli stengt ned. Og det er jo nå vi har forventet å se en grei nedgang. Hadde vi ikke sett det hadde jeg blitt svært bekymret, for det hadde jo bevist at det vi gjør ikke hadde fungert.

Men jeg tror og håper at det nettopp fungerer.

Men hvor lenge vi klarer å få dette til å fungere vet jeg ikke. Hva skjer når folk må begynne å dra til arbeid igjen? Da vil det nok gå opp igjen.

Den eneste trøsten er at det snart er vår og sommer. Da vil folk lufte hjemmene sine mer, er mer utendørs (forhåpentligvis hjemme i egen hage, eller ute i naturen langt unna andre) og at lufta blir litt mindre tørr enn på vinteren. Mange liker å vaske rundt i huset sitt på våren/sommeren, noe jeg håper vil være enda en liten ting som kan hjelpe på smitte.

Anonymkode: b5ac9...4da

AnonymBruker
Skrevet

Tiltakene har nok en effekt, men nå har det økt til 316 innleggelser. Nedgangen skyltes kanskje en kombinasjon av tilfeldigheter og at de sendte hjem ekstra mange før helgen.

Anonymkode: d3233...7aa

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tiltakene har nok en effekt, men nå har det økt til 316 innleggelser. Nedgangen skyltes kanskje en kombinasjon av tilfeldigheter og at de sendte hjem ekstra mange før helgen.

Anonymkode: d3233...7aa

Nei, var ikke så oppmuntrende allikevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser at FHI har skiftet datainnhentingssted for noen dager siden, når det gjelder antall smittede. Kan ha innvirkning? Synes det ser ut som en bratt økning siden, men en slik økning kan være ‘naturlig’ og.

Anonymkode: 8136b...f2c

• Opprett ny...